حضور تیم MRL در مسابقات جهانی رباتیک کانادا تا 2 هفته آینده

به گزارش مجله تور مالزی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مراسم تقدیر از افتخارآفرینان و مقام آوران تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین، توجه به هوش مصنوعی برای رسیدن به خودکفایی را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: باید با سرعت به سمت بهره برداری از این دانش پیش برویم.

حضور تیم MRL در مسابقات جهانی رباتیک کانادا تا 2 هفته آینده

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ایسنا، دکتر مرتضی موسی خانی در این مراسم، توجه به هوش مصنوعی برای رسیدن به خودکفایی را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: باید با سرعت به سمت بهره برداری از این دانش پیش برویم. تا سال 2020 بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار فرصت شغلی در زمینه هوش مصنوعی ایجاد می گردد که این مسئله بیانگر اهمیت این دانش است.

وی ادامه داد: قرن حاضر، قرن شکوفایی و توجه ویژه به هوش مصنوعی است و شرکت های عظیم دنیا نیز حضوری موثر و پررنگ در این حوزه دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه پیشرفت های قابل توجهی در حوزه هوش مصنوعی از جمله یادگیری ماشینی، پردازش تصویر و زبان طبیعی اجرا شده و کاربری های این علم را بیشتر نمایان نموده است، اظهار کرد: کاربرد این هوش در بخش های مختلف بهداشت و درمان، صنعت، اتومبیل سازی، ساخت و فراوری است که موجب تحول در حوزه های به کارگیری شده است.

موسی خانی با بیان اینکه به کارگیری دانش رباتیک به معنای بیکاری نیروهای کار نیست، گفت: این مسئله حتی باعث ارتقای بهره وری و رقابت پذیری در بخش های مختلف از جمله صنعت می گردد. به ازای هر 10 هزار نیروی انسانی، 295 ربات در کشورهای پیشرفته استفاده می گردد، در حالی که کشور ما صندلی مناسبی را در این زمینه ندارد.

حضور تیم MRL در مسابقات دنیای رباتیک کانادا تا 2 هفته آینده

وی با اشاره به حضور تیم MRL این دانشگاه در مسابقات دنیای رباتیک کانادا تا دو هفته آینده، گفت: امیدواریم بار دیگر شاهد درخشش این دانشجویان و اهتزار پرچم کشورمان در دیگر عرصه های علمی بین المللی باشیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این مراسم که به همت استانداری و شهرداری قزوین برگزار گردید، از محققان و پژوهشگران مقام آور تیم رباتیک MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات دنیای ژاپن و مسابقات آزاد ایران، تجلیل به عمل آمد. دانشجویان و محققان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این مراسم با اهدای لوح تقدیر، از استاندار و شهردار قزوین و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به دلیل حمایت های آنان، تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 919

به "حضور تیم MRL در مسابقات جهانی رباتیک کانادا تا 2 هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور تیم MRL در مسابقات جهانی رباتیک کانادا تا 2 هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید