حمام قاضی از جاهای دیدنی اصفهان به شمار می رود

به گزارش مجله تور مالزی، ایسکانیوز/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، حمام قاضی از جاهای دیدنی اصفهان به شمار می رود.

حمام قاضی از جاهای دیدنی اصفهان به شمار می رود

اصفهان، مهد مکانهای تاریخی و شگفت انگیز زیادی مانند سی و سه پل، پل خواجو، هشت بهشت و ده ها سازه تاریخی دیگر است که هر کدام به نوبه خود جهانی از شگفتی هستند. در بین تمامی آنها میتوان شگفتی طراحی و زیبایی معماری نسل های گذشته را دید. اما حمام قاضی مکانی است که هم میتوان معماری سنتی و قدیمی را دید و هم آن را با تمام وجود حس کرد!

با ورود به حمام قاضی، حتی برای ساعتی هم که شده، از دنیای پر از آلودگی و پر تلاطم بیرون رها می شوید و حس آرامش عمیقی پیدا می کنید.

دستان پر قدرت دلاک چرک روزگار را از تن شما در میاورد و برای چند مدتی می توانید با تمام وجود حس سبک بالی داشته باشید!

حمام قاضی در دل اصفهان، در منطقه شهشهان و خیابان ابن سینا و بازارچه قاضی واقع شده است و چه از نمای بیرون و چه از داخل کاملا به شکل اصلی خود بازسازی شده است و شما هیچ طراحی مدرنیزه ای در آن مشاهده نخواهید کرد.

حمام های عمومی در تمامی شهرها گاه گداری پیدا می شوند اما آنها نیز شکل سنتی خود را از دست داده اند و آداب سنن قدیمی دیگر در آنها پیدا نمی گردد.

همانطور که پیشتر نیز اشاره نمودیم، حمام قاضی کاملا به شکل طرح اصلی و سنتی اش بازسازی شده است و به همین علت است که میتوان حمام قاضی اصفهان را دریچه ای برای ورود به گذشته دانست!

حمام قاضی نخستین حمام تاریخی ایرانی با کاربری حمام است که به وسیله بخش خصوصی بازسازی و در اردیبهشت سال 1398 افتتاح شد. این حمام شامل قسمتهای مختلفی از جمله سربینه، گرمخانه، خزینه و بعلاوه حوضچه می گردد که هر کدام به شکلی نمایانگر هنر معماری ایرانی هستند. از نکات جالب توجه درباره این بنا میتوان به استفاده از آن برای برگزاری جلسات مهم، تصمیم گیری های سیاسی و حتی یافتن همسری مناسب برای پسران اشاره نمود. لنگ بستن، کیسه کشیدن، لیف زدن و راه رفتن در خزینه از جمله فعالیت های محوری این مجموعه با هدف احیا و بازسازی فرهنگ حمام ایرانی است.

با استفاده از خدمات ارائه شده در این حمام از جمله پذیرایی به وسیله نیروهای کار آزموده و آشنا با فرهنگ ایرانی، شما می توانید از حمامی آرام لذت ببرید و با فرهنگ اصیل ایرانی در مورد توجه به سلامت و نظافت افراد آشنا شوید. پشت بام این حمام نیز از دیگر جاذبه های آن بشمار می رود که خود گواهی بر اصالت و بی نظیر بودن معماری ایرانی است. این مجموعه تاریخی قابلیت استفاده همزمان از هر دو بخش مردانه و زنانه را دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1968

به "حمام قاضی از جاهای دیدنی اصفهان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام قاضی از جاهای دیدنی اصفهان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید