خبرنگاران ابتکار: نژادپرستی و نابرابری به معضلی در غرب تبدیل شده است

به گزارش مجله تور مالزی، نیویورک- خبرنگاران- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بر ضرورت مبارزه با نابرابری و نژادپرستی تاکید نمود و گفت این مساله اکنون به یک عنوان یک معضل در غرب ظهور یافته است.

خبرنگاران ابتکار: نژادپرستی و نابرابری به معضلی در غرب تبدیل شده است

به گزارش خبرنگاران، معصومه ابتکار روز پنج شنبه در نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران برگزار گردید، افزود: دنیا برای تحقق عدالت، ارزش های انسانی و حمایت از حقوق زنان به تغییر رویکرد و افق گشایی احتیاج دارد.

وی با بیان اینکه 25 سال پس از کنفرانس پکن، دنیا در مناطق مشابه پیشرفت نموده اند اما در ابعاد دیگر، ما همچنان چالش های زیادی را در پیش رو داریم، ادامه داد: من سرپرست هیات کارشناسی کشورم در چهارمین کنفرانس دنیای بودم و دیدم که چگونه زنان کشورها برای بهبود ویژگی های خاص چارچوب اقدام می کوشیدند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، افزود: ما در بسیاری از این مناطق پیروز نشده ایم و در مناطقی چون جنگ، فقر و بیماری پسرفت داشته ایم. مبارزه با نابرابری و نژادپرستی ادامه دارد و به عنوان یک معضل اصلی در نیمکره غربی ظاهر شده است. دنیا برای انعکاس عدالت، ارزش های انسانی و حمایت از حقوق زنان به تغییر فضای فکری احتیاج دارد.

ابتکار با تاکید بر اینکه پس از چهار دهه از استقرار جمهوری اسلامی ایران، ما هنوز چالش های زیادی داریم هرچند که در بسیاری از زمینه ها همچون آموزش و بهداشت، پیشرفت چشمگیری داشته ایم و امید به زندگی برای زنان 25 سال افزایش یافته است.

وی تاکید نمود: ملت ما در برابر ابرقدرت ها مقاومت نموده است و با افتخار و استقلال می ایستد و در تفکر توسعه یافته در داخل کشور خود پیشرفت می نماید.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با یادآوری اینکه دولت رئیس جمهوری روحانی گام های بزرگی برای پیشرفت زنان و خانواده در ایران برداشته است، گفت: به وسیله یک فرایند بین بخشی، ما شاخص های ملی را برای عدالت جنسیتی توسعه دادیم.

ابتکار افزود: این اقدام، زمینه را برای نخستین برنامه مبتنی بر نتیجه برای پیشرفت زنان و خانواده در 31 استان فراهم کرد و ما اخیرا پیشخوان نظارت بر شاخص های برابری جنسیتی و شکوفایی خانواده را راه اندازی کردیم.

وی اعلام کرد: بر اساس آنالیز قوانین ما در خصوص زنان و خانواده، ما 10 لایحه جدید از جمله لایحه حمایت از امنیت زنان در برابر خشونت و چندین قانون جدید پیشنهاد نموده ایم.

معاون رئیس جمهوری در اموز زنان و خانواده تاکید نمود: حداقل 2 هزار و 700 سازمان غیردولتی متمرکز بر زنان در ایران فعال هستند و ما برنامه هایی برای توانمندسازی فعالیت های جامعه مدنی داریم.

ابتکار تاکید نمود: ما طرح هایی چون افزایش تاب آوری اجتماعی، همچنین توانمندسازی مالی هزاران زن سرپرست خانوار به وسیله صندوق های اعتباری خرد و تعاونی ها را با پیروزیت به اجرا درآورده ایم.

وی خانواده را سنگ بنای رشد انسانی دانست و اظهار کرد: به وسیله طرح گفت وگوی ملی خانواده، ما ابتکاری را برای توانمندسازی جامعه مدنی در مهارت های گفت وگو برای امکان انسجام خانوادگی و اجتماعی در نظر گرفته ایم. مرکز بین المللی گفت وگوی خانوادگی اخیراً در تهران راه اندازی شده است.

معاون رئیس جمهوری در اموز زنان و خانواده توضیح داد: حتی در حالیکه مداخله خارجی منطقه ما را آزار داده، ایران کوشیده است صلح و ثبات را تقویت کند.

ابتکار به همه گیری کرونا در شرایط تروریسم مالی آمریکا علیه ایران هم اشاره نمود و گفت: پایان ، من می خواهم از کوشش های فداکارانه کارکنان بهداشتی و درمانی ایران که پیروز به مدیریت بیماری همه گیر کووید-19 در میان جنگ مالی و تبلیغاتی شده اند ، تقدیر کنم. من همچنین به سلامتی و سعادت همه بشریت امیدوارم.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1188

به "خبرنگاران ابتکار: نژادپرستی و نابرابری به معضلی در غرب تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابتکار: نژادپرستی و نابرابری به معضلی در غرب تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید