خبرنگاران هیات ایران برای شرکت در نشست کشورهای فرمت آستانه وارد مسکو شد

به گزارش مجله تور مالزی، مسکو - خبرنگاران - هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی به منظور شرکت در پانزدهمین نشست بین المللی کارشناسان ارشد کشورهای عضو فرمت آستانه شامگاه دوشنبه وارد مسکو شد.

خبرنگاران هیات ایران برای شرکت در نشست کشورهای فرمت آستانه وارد مسکو شد

به گزارش خبرنگاران ، بررسی آخرین تحولات سوریه در عرصه های مختلف محور اصلی گفت وگوهای کنندگان کشورهای ایران، روسیه و ترکیه طی دو روز نشست که در شهر سوچی برگزار می گردد، خواهد بود.

در پانزدهمین نشست مذاکرات آستانه کنندگان کشورهای ضامن شامل ترکیه، روسیه و ایران و کنندگان دولت سوریه و مخالفان و همچنین کننده سازمان ملل متحد به سوریه شرکت می کنند.

جمهوری اسلامی ایران و روسیه از بیش از 5 سال پیش مذاکرات در فرمت آستانه را آغاز کردند و در این مدت 14 دور مذاکرات در این فرمت برگزار گشت که در آن کنندگان دولت سوریه و برخی کشورهای منطقه نیز شرکت کرده اند

از مهم ترین دستاوردهای این مذاکرات امضای تفاهم نامه ایجاد مناطق امن در سوریه است که در دور چهارم مذاکرات آستانه به دست آمد.

در چارچوب مذاکرات در فرمت آستانه، روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه سه دیدار در تهران، سوچی و آنکارا با یکدیگر برگزار کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1442

به "خبرنگاران هیات ایران برای شرکت در نشست کشورهای فرمت آستانه وارد مسکو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هیات ایران برای شرکت در نشست کشورهای فرمت آستانه وارد مسکو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید