خبرهای از لغو ویزا گردشگری روسیه برای ایران

به گزارش مجله تور مالزی، رئیس سازمان فدرال گردشگری روسیه از شروع کار روی طرح لغو ویزا برای گروههای گردشگری ایران و هند اطلاع داد.

خبرهای از لغو ویزا گردشگری روسیه برای ایران

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بنا بر این گزارش، اولگ سافونوف - رئیس سازمان فدرال گردشگری روسیه اعلام کرد: گردشگران ایرانی در جمع 20 کشور اول بازدیدکننده از روسیه قرار دارند.

وی بیان کرد که این کشور در آینده نزدیک ممکن است با ایران و هند نظام بدون ویزا برقرار کند و ساز و کار تبادل گردشگری گروهی در این زمینه خاتمه یابد.

سافونوف گفت: این اقدام ها را وزارت امور خارجه و سازمان فدرال گردشگری روسیه انجام می دهند. باید به این نکته توجه داشت که ساز و کارهای مربوط به همکاری ها در عرصه ویزا در حوزه اختیارات وزارت خارجه است.

رئیس سازمان فدرال گردشگری روسیه به شبکه خبری روسیه 24 بیان کرد که کوشش می نماید، نظام بدون ویزا برای گردشگران گروهی ایرانی و هندی همانند شرایط کنونی برای گردشگران چینی اعمال کند.

سافونوف پیشتر اعلام نموده بود که سال جاری شمار گردشگران ایرانی در روسیه بی سابقه بود. وی در گفت وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا عنوان نموده بود: انتظار می رود سال جاری این رقم از 49 هزار نفر گردشگر ایرانی که سال گذشته از روسیه بازدید کردند هم فراتر رود.

سافونوف اضافه نمود: در ماه فوریه گذشته (بهمن ماه سال گذشته) دفتر ویزیت روسیه در تهران شروع بکار کرد.

وی اعلام کرد: با توجه به افزایش شمار علاقمندان ایرانی، سازمان فدرال گردشگری و سفارت روسیه در تهران از وزارت خارجه این کشور خواسته تا شمار کارمندان کنسولگری را در ایران افزایش دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 691

به "خبرهای از لغو ویزا گردشگری روسیه برای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای از لغو ویزا گردشگری روسیه برای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید