رفیق نکونام، رقیب اللهیار

به گزارش مجله تور مالزی، اللهیار صیادمنش در فنرباغچه باید با روبرتور سولدادو رقابت کند. مهاجم سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید که سابقه یک فصل بازی در اوساسونا و کنار جواد نکونام را در کارنامه دارد.

رفیق نکونام، رقیب اللهیار

آشنایی با فنرباغچه، تیم جدید صیادمنش

امیر اسدی ، در فوتبال باشگاهی ترکیه 3 تیم پرافتخار حضور دارند. گالاتسرای که این فصل با فاتح تریم عنوان قهرمانی را کسب کرد، بشیکتاش که توانست به لیگ اروپا برسد و فنرباغچه که فصل ناپیروزی را سپری کرد و در میانه های جدول رده بندی نهاده شد. این نتایج ضعیف البته نمی تواند فنرباغچه را به تیمی معمولی در ترکیه تبدیل کند. آن ها همچنان یکی از 3 قدرت فوتبال ترکیه در استانبول هستند که برای فصل بعد برنامه های ویژه ای در سر دارند.

ظرف روزها و هفته های گذشته بارها نام فنرباغچه را در رسانه ها دیده ایم. باشگاهی که یک نوجوان ایرانی را جذب کرد و هزینه ای در حدود 850 هزار یورو متقبل شد. انتقال اللهیار صیادمنش به فنرباغچه قطعی شده و این مهاجم در سرانجام فصل به ترکیه می رود تا بازی در یکی از تیم های قدرتمند این کشور را تجربه کند. درباره فنرباغچه نکته های جالبی وجود دارد. تیمی که 19 بار عنوان قهرملانی لیگ ترکیه را به دست آورده و 22 باز نیز نایب قهرمان شده. فنرباغچه این فصل و در سرانجام هفته سی و دوم در رده دهم جدول نهاده شده و حال و روز خوشی در سوپرلیگ ترکیه ندارد. هر چند شرایط فنرباغچه نسبت به ابتدای فصل بهتر شده و این تیم بعد از حضور ارسون یانال روزهای پیروز تری را تجربه نموده.

-

ارسون یانال دسامبر 2018 راهنمایی فنرباغچه را بر عهده گرفت و توانست این تیم را تا میانه های جدول بالا بکشد. یانال که سابقه مربیگری در تیم ملی ترکیه را هم در کارنامه دارد، تابستان و پاییز 97 گزینه سرمربیگری تراکتورسازی هم بود اما ترجیح داد در ترکیه بماند و پیشنهادهای داخلی اش را آنالیز کند.

-

در ترکیب فنرباغچه بازیکنان مشهوری نیز حضور دارند. از کارلوس کامنی کامرونی گرفته تا ولکان دمیرل، ویکتور موزه س، روبرتو سولدادو و اسلام اسلیمانی الجزایری. کامنی سال ها درون دروازه اسپانیول حضور داشت و بازی های درخشانی در لالیگا به نمایش گذاشت. او حدود یک دهه دروازه بان ثابت تیم ملی کامرون بود و در جام جهانی نیز حضور داشت. کامنی البته این روزها ذخیره ولکان دمیرل 37 ساله است. دروازه بانی با سابقه سال ها بازی برای تیم ملی ترکیه.

ویکتور موزه س را به یاد دارید؟ هافبک تنومند تیم ملی نیجریه که در جام جهانی 2014 نیز مقابل ایران بازی کرد. موزه س سال ها عضو چلسی بود و در زمان مربیگری ژوزه مورینیو بازی های خوبی در ترکیب این تیم انجام داد. او عضو تیم ملی نیجریه است و یکی از بازیکنان کلیدی فنرباغچه. هافبکی جنگنده که برای فصل بعد یک بازیکن ایرانی نیز کنارش حضور خواهد داشت.

-

اسلام اسلیمانی یکی از بهترین بازیکنان فنرباغچه محسوب می گردد. مهاجمی که در اسپورتینگ لیسبون درخشید و پیراهن فنرباغچه را پوشید. او که در تیم ملی الجزایر هم عضویت دارد، یکی از مهاجمان ثابت فنرباغچه است. مهاجمی که سابقه بازی در لسترسیتی را در کارنامه دارد و نیم فصل اول هم در نیوکاسل انگلیس عضویت داشت.

روبرتو سولدادو دیگر بازیکن مشهور فنرباغچه است. مهاجمی اسپانیایی و 33 ساله که برای باشگاه های بزرگی نظیر رئال مادرید، والنسیا، ختافه، تاتنهام و ویارئال بازی نموده و تجربیات ارزنده ای به دست آورده. سولدادو در رئال مادرید چهره شد و به سطح اول فوتبال اسپانیا رسید. او بعدها پیراهن اوساسونا، ختافه، والنسیا و تاتنهام را پوشید و البته در ترکیب ویارئال هم بازی کرد. سولدادو یک فصل و نیم است که پیراهن فنرباغچه را پوشیده و 15 گل برای این تیم در لیگ ترکیه به ثمر رسانده است.

رقبای اصلی اللهیار صیادمنش در فنرباغچه، روبرتو سولدادو اسپانیایی و اسلیمانی الجزایری هستند. نکته جالب در خصوص سولدادو، حضور همزمان او و جواد نکونام در اوساسونا است. فصل 2007-2006 هر دو بازیکن عضو اوساسونا بودند و جزو بهترین بازیکنان این تیم محسوب می شدند. حالا صیادمنش در 17 سالگی باید با مهاجمی رقابت کند که زمانی عضو رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا بوده و 7 گل ملی در 12 بازی وارد دروازه حریفان نموده است.

-

اللهیار صیادمنش در سوپرلیگ ترکیه کار سختی پیش رو خواهد داشت. مهاجمی که البته آنقدر انگیزه دارد تا مثل دوران حضورش در استقلال، به ترکیب فنرباغچه برسد و اگر فرصتی به دست آورد بدرخشد.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 209

به "رفیق نکونام، رقیب اللهیار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفیق نکونام، رقیب اللهیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید