روبات ها، تجهیزاتی امن برای یاری رسانی در بحران کرونا

به گزارش مجله تور مالزی، روبات های خدمات رسان در سراسر جهان خاتمه از سایه بیرون آمدند تا نیازهای پزشکی برای مقابله با کووید - 19 و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا را تامین کنند.

روبات ها، تجهیزاتی امن برای یاری رسانی در بحران کرونا

به گزارش روز یکشنبه روزنامه اقتصادی نیکی ژاپن، روبات ها مدت هاست در پشت صحنه برای تقویت کارآمدی در کارخانه ها و بخش های دیگر به کار گرفته شده اند، اما حال به عنوان شرکایی قابل اعتماد برای امن نگه داشتن مردم در شرایط بحران سلامتی، مورد هستند.

حمل و نقل، ضدعفونی کردن سطوح و اقدامات دیگر توسط روبات های خدماتی انجام می شود تا گامی در جهت کاهش تماس های انسانی و حمایت از سیستم های مراقبت های پزشکی در بسیاری کشورها برداشته شود.این سیستم ها جایگزین کارگران می شوند و حتی با تکیه بر هوش مصنوعی از هوش فزاینده تری برخوردار هستند.

بازار جهانی روبات های خدماتی از پتانسیلی به ارزش 4 تریلیون ین (حدود 37 میلیارد دلار) در طول چند سال آینده برخوردار است. شرکت هایی در آمریکا، چین، ژاپن و کشورهای دیگر به طور شتابزده ای در حال تجاری سازی روبات های خدمات رسان هستند.

کلید موفقیت در میان رقابت سنگین، این است که آیا این شرکت ها می توانند محصولات جدیدی را که به سرعت جوابگوی نیازهای بازار باشد، ارائه دهند. یکی از مواردی که به سرعت در ارتباط با روبات ها مورد توجه قرار می گیرد، استفاده از آن برای تحویل وسایل بدون برقراری تماس است.

اقدام برای جایگزین کردن نیروی انسانی با روبات ها، در بخش های مختلفی در سراسر جهان با توجه به افزایش تقاضا برای خدمات بدون تماس درحال گسترش است. یک نمونه مهم، عملیات ضدعفونی کردن توسط روبات های امنیتی در مراکز پرتجمع است تا از مبتلا شدن افراد از طریق تماس مستقیم جلوگیری شود.

میرا روباتیک در نزدیکی توکیو، روباتی را طراحی کرده که با استفاده از بازوهای روباتیک می تواند از راه دور عمل کند. این شرکت از ماه مارس (اسفند 98) ، پنج مورد استعلام جدید کرونایی از مشتریان داخلی و خارجی دریافت کرده است.به گفته کن ماتسوئی مدیرکل این شرکت، استعلام ها از فرانسه، سنگاپور و کشورهای دیگر در مورد توانمندی روبات برای ضدعفونی کردن سطوح است.

یک شرکت روباتیک ژاپنی دیگر موسوم به زد. ام. پی. نیز به قابلیت روبات امنیتی خود (PATORO) عملکرد اسپری ضدعفونی کننده افزوده است. این روبات با توجه به اطلاعات دریافتی از دوربین ها و حسگرهایش، از قابلیت ضدعفونی کردن سطوح برخوردار است.

شرکت مزبور با توجه به افزایش تقاضا، این روبات را به سرعت تجاری و به سیستم اسپری مواد ضدعفونی کننده مجهز کرده است. اما به نظر می رسد چین گوی سبقت را در رقابت روباتیک با توجه به شیوع کرونا ربوده است. حتی قبل از شیوع کرونا، چین به پیشرفت هایی در زمینه ساخت روبات های مختلف دست یافته است.

از زمان شیوع کرونا، تلاش برای استفاده از روبات ها برای حمایت از سیستم مراقبت های پزشکی در چین افزایش یافته است. به عنوان مثال، در شهر ووهان که مرکز شیوع کرونا بود، روبات ها بیش از نیروهای انسانی در بیمارستان ها به کار گرفته شدند تا وظیفه انتقال وعده های غذایی به بخش های ایزوله شده و ضدعفونی این بخش ها را برعهده گیرند.

بیمارستانی در شهر شنژن چین به طور کامل به استفاده از روبات های مجهز روی آورد تا دمای بدن مراجعان و ارائه خدمات پذیرش از طریق آن انجام شود. در همین حال، استفاده از پهپادها برای خدمات رسانی پزشکی نیز در زمان شیوع کرونا رونق گرفته است.

علاوه براین شرکت آنتوورک در استان چجیانگ چین کیت های آزمایش را با استفاده از پهپاد بین بیمارستان های شهر شاوشینگ منتقل می کرد. ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 955

به "روبات ها، تجهیزاتی امن برای یاری رسانی در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات ها، تجهیزاتی امن برای یاری رسانی در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید