سایه سنگین ابهام بر سر میراث رنجور اصفهان

به گزارش مجله تور مالزی، ایسنا/ این خبر پیرامون سایه سنگین ابهام بر سر میراث رنجور اصفهان برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

سایه سنگین ابهام بر سر میراث رنجور اصفهان

عزت الله ضرغامی حین بازدید از بازارچه حسن آباد درباره انتخاب مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت که حتما مدیرکل میراث باید اولین محافظ و پاسدار جدی میراث فرهنگی باشد و این اولین شرط است و یادآور شد: من هیچ وقت در عمرم مرعوب هیچکس نشده ام و ما دنبال برترین آدمی هستیم که در این شرایط اصفهان، بتواند براساس سیاست های ما برترین کارها را انجام بدهد و براساس راهبردها عمل کند.

او در پاسخ به خبرنگار که از تک و پوی اعضای کمیسیون فرهنگی برای اعطای اختیارات ویژه به مدیرکل میراث استان اطلاع داده بود، اظهار کرد: از جمله سیاست های بنده تمرکززدایی و دادن اختیار ویژه به استانهاست، بطوریکه مدیران بتوانند در محل تصمیم بگیرند و دائم احتیاج به هماهنگی با تهران نداشته باشند. اصفهان از مصادیق جدی این سیاست در حوزه میراث فرهنگی است.

در محافل میراثی، از مدتها قبل زمزمه هایی مبنی بر انتخاب افرادی همانند آقایان کیهانفر، قاسمی، طاهری و نیک آیین شنیده می شد اما براساس همین شنیده ها، فعلاً جدی ترین گزینه های روی میز، محسن مصلحی و اصغر آذربایجانی هستند.

طی روزهای گذشته، صفحه رسمی میراث باشی یادداشتی را با عنوان استاندار اصفهان بر سر دوراهی؛ تأمین مطامع توسعه شهری یا حفظ میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی منتشر کرد و اطلاع داد که جمعی از دوستداران میراث فرهنگی اصفهان، با ارسال نامه هایی به امام آدینه و استاندار این شهر، بعلاوه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهان انتخاب مدیرکلی شده اند که به علت منافع شخصی یا سفارش نهاد خاص یا علایق، چهره و عملکرد شهر را مختل نکند، مورد حمایت متخصصان و تشکل ها و انجمن های تخصصی و هنرمندان و فعالان صنفی بوده و به بنگاه های انتفاعی و مالی و نهادهایی که دارای عملکرد متناقض و سوابق متعارض هستند، وابستگی نداشته باشد. و در بعضی از این نامه ها نیز صراحتاً از محسن مصلحی به عنوان گزینه مورد قبول نام برده شده است.

محسن مصلحی اظهار کرد که در شرایط موجود و با حاشیه هایی که وجود دارد، ترجیح می دهم مصاحبه ای نداشته باشم و یادآور شد که یکی از نقدهای وارده بر دوران پیشین مدیر کلی شما به همین ارتباط نه چندان قوی با رسانه ها برمی گردد.

او ادامه داد: بعید می دانم این اتفاق در دوران مدیریت بنده افتاده باشد، چون به صورت دوره ای با همه دوستان صحبت و تعامل داشتم و اعتقادم همیشه این بوده که رسانه ها دیده بان های مجموعه میراثند. اگر ترجیح می دهم سکوت کنم به این خاطر است که وزیر میراث فرهنگی و مدیریت استان در شرایط مناسب تصمیم گیری نمایند و فضا را ملتهب تر ازآنچه هست، نکنم. اگر فرصت شد قول می دهم در یک مصاحبه مفصل خدمت شما باشم.

اصغر آذربایجانی نیز وقتی شنید که نامش در محافل میراثی به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه های مدیرکلی میراث مطرح است، گفت: فکر می کنم این شایعه است، چون من خودم خبر ندارم. نباید حداقل من در جریان باشم؟

او در پاسخ به این سؤال که اگر مدیرکلی میراث اصفهان به شما پیشنهاد داده گردد آن را می پذیرید یا خیر؟ اظهار کرد: به لحاظ موضوعی فضای میراث دغدغه همه هست اما من اکنون مسئولیت سازمانی دارم، نظر سازمان مشخص می نماید چنین پیشنهادی را بپذیرم یا خیر و هیچ صحبت و گفت وگویی در این باره با بنده نشده است.

در همین حین و بین، خبر دیگری در یکی از گروه های میراثی اصفهان منتشر شد که اطلاع می داد فردی به نام یوسف افشارنیا از پذیرش سمت مدیرکلی میراث اصفهان انصراف داده است.

پرسش اصلی اکنون این است که چرا مردم نباید بدانند دقیقاً چه کسانی به عنوان گزینه مدیرکلی میراث اصفهان مطرح هستند، بلکه رسانه ها بتوانند با این افراد، درباره برنامه هایشان برای این شهر رنجور گفت وگو نمایند؟

به نظر می رسد مهمترین مطالبه دوستداران میراث فرهنگی اصفهان از امام آدینه، وزیر و استاندار اصفهان باید در وهله اول شفافیت باشد تا در پرتو این روشنایی، حمایت آنها از یک گزینه و رد دیگر گزینه ها معنا و مفهوم پیدا کند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1897

به "سایه سنگین ابهام بر سر میراث رنجور اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه سنگین ابهام بر سر میراث رنجور اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید