سخت ترین تصمیمات همچنان باقی است

به گزارش مجله تور مالزی، دیپلمات های سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان علی رغم ابراز امیدواری هماهنگ کننده اتحادیه اروپا درباره حصول توافق در دور آینده مذاکرات وین، اعلام کردند سخت ترین تصمیمات پیش رو قرار گرفته است.

سخت ترین تصمیمات همچنان باقی است

به گزارش خبرنگاران، علی رغم آن که انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حصول توافق در مورد برجام در دور بعدی مصاحبه های وین ابراز امیدواری نموده، دیپلمات های ارشد سه کشور اروپایی گفته اند سخت ترین تصمیمات در پیش رو است.

گروه دیپلمات های معروف به تروئیکای اروپایی در بیانیه ای اعلام کردند: ما به پیشرفت ادامه داده ایم و بخش های مهم توافق آینده در حال حاضر تعیین شده است، اما سخت ترین تصمیمات پیش رو قرار دارند. ما البته بر اساس اصل هیچ چیزی توافق نشده تا زمانی همه چیز مورد توافق قرار بگیرد، کار نموده ایم.

آن ها افزودند: این درک را داریم که زمان به نفع کسی نیست. زمان تصمیم گیری نزدیک است. ما هفته آینده دوباره تشکیل جلسه می دهیم.

مورا گفته معتقد است توافق در مورد برجام در دور بعدی مصاحبه های هسته ای که از هفته آینده شروع می گردد حاصل خواهد شد.

کمیسیون مشترک برجام پس از بیش از یک هفته مصاحبه های فشرده در چارچوب های دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف در ساعت 20:15 امشب (چهارشنبه) به وقت وین در محل گرندهتل این شهر تشکیل جلسه داد. این نشست چند ساعت بعد انتها یافت و مقرر شد روسای هیأت ها برای چند روز رایزنی به پایتخت ها بر گردند و مذاکرات ظرف روز های آینده مجددا از سر گرفته گردد.

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با بیان این که منطقا دور آینده می تواند دور انتهای مذاکرات وین باشد، یادآور شد: در مذاکرات دیپلماتیک هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست.

وی گفت: نمی گردد به صورت صد در صد هیچ چیزی را در هیچ مذاکره ای پیش بینی کرد.

به صورت منطقی دور آینده باید دور نهایی باشد. روال مذاکراتی ما تا الان به شکلی بوده که اگر به جمع بندی ها و تصمیمات مقتضی نائل شویم، می توانیم دور آینده را به دور انتهای تبدیل کنیم. نه ما بلکه دیگران و کشور های دیگر عضو برجام و آمریکایی ها باید تصمیم بگیرند و تصمیمات سخت خودشان را باید بگیرند و خودشان را با مواضع جمهوری اسلامی منطبق نمایند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده این مصاحبه ها پنجشنبه آینده 10 ژوئن (مصادف با 20 خرداد) برگزار خواهد شد.

منبع:خبرگزاری فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1629

به "سخت ترین تصمیمات همچنان باقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت ترین تصمیمات همچنان باقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید