مسکو: امیدواریم ساز و کار حل اختلاف شرایط را بیش از پیش پیچیده نکند

به گزارش مجله تور مالزی، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی با اشاره به تصمیم سه کشور اروپایی عضو برجام برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف، گفت امیدوار است که این تصمیم اروپایی ها شرایط را از آنچه هست پیچیده تر نکند.

مسکو: امیدواریم ساز و کار حل اختلاف شرایط را بیش از پیش پیچیده نکند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روسیه در اولین واکنش به تصمیم سه کشور اروپایی عضو توافق هسته ای برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف توافق هسته ای، ابراز امیدواری کرد که این تصمیم کشورهای اروپایی به پیچیده تر شدن اوضاع منجر نگردد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی روز سه شنبه در توییتر نوشت: سه کشور اروپایی (E3) تصمیم گرفتند آنطور که در بند 36 برجام آمده، وارد ساز و کار حل اختلاف شوند. آن ها عنوان نموده اند که این کار را با حسن نیت و با هدف حفظ این توافق انجام داده اند و تصمیمشان با سیاست فشار حداکثری ارتباطی ندارد.

اولیانوف اضافه کرد: بیائید امیدوار باشیم که این گام اوضاع را از آنچه هست پیچیده تر نکند.

آلمان، فرانسه و انگلیس ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کردند در واکنش به کاهش تدریجی پایبندی ایران به مفاد توافق هسته ای، ساز و کار حل اختلاف را فعال می نمایند. این فرایند که با رایزنی کشورهای عضو کمیسیون مشترک شروع می گردد، می تواند در صورت پابرجا ماندن اختلافات نهایتا به بازگشت طرفین به شرایط پیش از توافق هسته ای منجر گردد.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه سال جاری در سالگرد نخست خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای، فرایند تدریجی کاستن از میزان اجرای این توافق را شروع کرد. در پنجمین گام از این فرایند که هفته گذشته اعلام شد، تهران تمام محدودیت های باقی مانده مربوط به میزان غنی سازی اورانیوم را کنار گذاشت.

در بیانیه سه کشور اروپایی هدف از فعال کردن ساز و کار حل اختلاف، بازگرداندن ایران به پایبندی کامل به برجام عنوان شده است، بی آنکه از لزوم پایبندی واشنگتن به تعهداتش و برطرف تحریم های اعمال شده علیه مردم ایران سخنی گفته گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 714

به "مسکو: امیدواریم ساز و کار حل اختلاف شرایط را بیش از پیش پیچیده نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: امیدواریم ساز و کار حل اختلاف شرایط را بیش از پیش پیچیده نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید