شانزدهمی سرانجام کار حسینی در نخستین حضور جهانی

به گزارش مجله تور مالزی، بانوی ملی پوش 71 کیلویی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان در نخستین حضور جهانی خود با ثبت مجموع 191کیلوگرم صندلی شانزدهمی جهان را به خود اختصاص داد.

شانزدهمی سرانجام کار حسینی در نخستین حضور جهانی

رضا عباسپور: رقابت دسته 71کیلوگرم بانوان با حضور 12 وزنه بردار از کشورهای ایران، فیلیپین، کره شمالی، قزاقستان، 2 وزنه بردار از آمریکا،انگلستان، لهستان، کانادا، روسیه و مولداوی برگزار گردید. رقابتی که در انتها آن ملی پوش 71 کیلویی تیم بانوان کشورمان با ثبت مجموع 191 کیلوگرم در گروهA مسابقات جهانی صاحب عنوان شانزدهمی جهان شد.

ششمین روز از رقابت های جهانی 2019 وزنه برداری در بخش بانوان برای وزنه برداری ایران تقریبا روز شلوغی بود. جایی که تیم ملی وزنه برداری ایران در 2 گروه (A و B) دسته 71 کیلوگرم دو کننده داشت. سیده الهام حسینی در گروه A برای کشورمان روی تخته رفت و ابریشم ارجمند خواه قبل از حسینی در گروه B این دوره از مسابقات وزنه زد و در نهایت با ثبت مجموع 170 کیلوگرم به کار خود خاتمه داد.

ثبت دو خطا و یک حرکت صحیح در یکضرب

سیده الهام حسینی با آغاز رقابت دسته 71 کیلوگرم گروه A نخستین انتخاب مربیان که وزنه 83 کیلوگرمی بود را به خوبی بالای سرش به پرواز درآورد. حسینی در دومین حرکت دوضربش در مهار وزنه 90 کیلویی اگرچه خیلی خوب این وزنه را لیفت نموده بود اما بخاطر کشش ناقص و زیرگیری نصفه و نیمه از وزنه در مهار این حرکت ناکام بود. حسینی اما در سومین انتخاب خود یک کیلوگرم بیشتر از وزنه قبلی یعنی وزنه 91 کیلوگرمی را تقاضا کرد و خیلی خوب هم از پس مهار این وزنه برآمد. اما داوران مسابقه اگرچه ابتدا به او سه چراغ سفید دادند اما بعد از چند ثانیه هیات ژوری رای داوران را پس گرفت و این حرکت کننده تیم ملی بانوان کشورمان را نیز خطا خاطرنشان کرد تا همان وزنه 83 کیلوگرمی ابتدایی برای حسینی در جدول مسابقه باعث ماندگاری او برای رقابت در حرکت دوضرب گردد.در این حرکت رقابت اصلی بین وزنه برداران کشورهای کره شمالی، روسیه، دو وزنه بردار کشور آمریکا،وزنه بردار انگلیس و کانادا باشد. اما در نهایت خاتمه این رقابت با جدال میلیمتری کیم هیو سیم وزنه بردار بانوی کره ای و الیزابت نی وزنه بردار آمریکا با حساسیت ویژه ای دنبال شد. در نهایت هم این وزنه بردار آمریکا بود که گوی و میدان را با مهار وزنه 112 کیلوگرمی به سود خود ربود و حریف چشم بادامی خود را که در ثبت وزنه 113 کیلویی ناکام مانده بود را کنار زده و صاحب نشان طلایی رنگ جهان در حرکت یکضرب گردد. در این حرکت وزنه بردار کره شمالی دوم شد و دیگر وزنه بردار آمریکایی ها یعنی مت راجرز صاحب گردن آویز برنزی یکضرب جهان شد.

سیده الهام حسینی دانشجوی دکترای فیزیولوژی ورزش و تنها کننده تیم ملی بانوان کشورمان در گروه A مسابقات اگرچه برای رقابت در این گروه آماده بود اما کم تجربگی و جو سنگین حاکم بر مسابقه این دسته وزنی باعث شد ملی پوش کشورمان ناکام این رقابت باشد. درنهایت عنوان بیست و یکمی حرکت یکضرب این دسته وزنی با توجه به اینکه رکوردهای ثبت شده در گروه B مسابقه هم بالاتر از رکورد حسینی بود در رقابت های جهانی قسمت وزنه بردار کشورمان شد.

خاتمه جدال جهانی برای حسینی با مجموع 191کیلوگرم

رقابت دوضرب دسته 71 کیلوگرم نیزمثل یکضرب با حضور سیده الهام حسینی به عنوان اولین وزنه بردار این گروه و مهار وزنه 103 کیلوگرمی همراه بود. حسینی که در یکضرب تاحدودی بد آورده بود با آغاز حرکت دوضرب روی تخته آمده بود تا ناکامی یکضرب را حداقل برای خودش از لحاظ انگیزشی جبران کند. حسینی دو دومین حرکت دوضرب خود نیز پیروز شد در مهار وزنه 108 کیلوگرمی پیروز باشد اما این وزنه بردار خوش تکنیک لرستانی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان اگرچه وزنه 112 کیلوگرمی که انتخاب سوم کادرفنی برای او بود را به خوبی روی سینه کشید اما در حرکت قیچی یک مقدار عجله کرد و همین عجولانه جمع کردن پاها باعث شد تا وزنه انتخابی از دست ملی پوش بانوی کشورمان رها شده و سه چراغ قرمز در نهایت برای او ثبت گردد. به همین ترتیب پرونده مسابقات جهانی 2019 برای سیده الهام حسینی با ثبت مجموع 191 کیلوگرم بسته شد تا او با این مجموع در صندلی شانزدهم جهان در دسته 71 کیلوگرم بانوان قرار گیرد. حسینی در یکضرب هم در صندلی بیست و یکم جهان نهاده شد. حسینی در دوضرب نیز صندلی سیزدهم جهان را به خود اختصاص داد.

در خاتمه رقابت دسته 71 کیلوگرم در نهایت 2 وزنه بردار آمریکایی به ترتیب با ثبت وزنه های 136 و 134 کیلوگرم صندلی اول و دوم حرکت دوضرب را به خود اختصاص دادند. وزنه بردار انگلیسی ها در حرکت دوضرب با کنار زدن ملی پوش کره شمالی و ثبت وزنه 126 کیلوگرم صندلی سومی و مدال برنز این حرکت را به خود اختصاص داد. اما در مجموع به ترتیب الیزابت نی و مرت سیم با ثبت مجموع الیزابت نی با مجموع 248 کیلوگرم قهرمان دسته 71 کیلوگرم جهان شد. هم وطن او یعنی مت راجرز نیز با ثبت مجموع 240 کیلوگرم در صندلی دوم جهان نهاده شد. وزنه بردار کره شمالی نیز با مجموع 230 کیلوگرم صاحب سکوی سومی جهان شد.

حواشی مسابقه دسته 71 کیلوگرم بانوان

اکبر خورشیدی مربی تیم ملی مردان و دستیار محمدحسین برخواه در سالنگرم کن همراه با مریم امرالله مربی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان وظیفه جدول خوانی و راهنمایی فنی ملی پوش 71 کیلویی تیم بانوان کشورمان را برعهده داشت.

علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری همراه با علی پاکیزه جمع پیشکوت شایسته وزنه برداری ایران در سالن مسابقه رقابت دسته 71 کیلوگرم بانوان و عملکرد کننده کشورمان در این وزن را دنبال می کردند.

وزنه بردار زن لهستانی بعد از 2 بار ناکامی در مهار وزنه 111 کیلوگرمی در حرکت دوضرب در حالی که او در آستانه حذف از رقابت های جهانی این دسته وزنی قرار داشت، با صورتی پر از اشک و گریه کنان پشت وزنه و حرکت سوم انتخابی خود نهاده شد و با همان چشمان اشک آلود پیروز شد وزنه 111 کیلویی را در مرتبه سوم بالای سر به پرواز در آورد.

رقابت دو وزنه بردار زن آمریکایی با وزنه بردار تیم ملی بانوان کره شمالی در این دسته رقابتی میلیمتری است که کادرفنی تیم ملی آمریکا را وادار نموده برای حفظ صندلی نخست خود در این وزن با قرار دادن دو مربی مجزا کنار وزنه بردارانشان حتی بین دو وزنه بردار خود هم رقابت داشته باشند.

تایلندی ها در سالن مسابقات بدترین شرایط ممکن را برای خبرنگاران و اصحاب رسانه در نظر گرفته اند. میزبان مسابقات جهانی برای مطبوعات و رسانه برخلاف پروتکل موجود در قانون برگزاری مسابقات فدراسیون جهانی نه صندلی معین و درست و ویژه ای برای خبرنگاران در نظر گرفتند و نه اصلا به این موضوع اهمیت می دهند. اغلب خبرنگاران حاضر در این رویداد جهانی برای انعکاس و انتشار اخبار مسابقات جهانی مجبورند روی زمین بنشینند و در بدترین شرایط ممکن اخبار خود را با مسائل فراوانی مخابره کنند.

سالن مسابقات بسیار سرد و غیر قابل تحمل است. به طوریکه تیم های حاضر در این رویداد به دفعات از این شرایط نامساعد به مسئولین برگزاری مسابقات اعتراض کردند. اما میزبان بخاطر اینکه خودش در مسابقات حضور ندارد خیلی اهمیتی به این قبیل اعتراضات نمی دهد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 410

به "شانزدهمی سرانجام کار حسینی در نخستین حضور جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانزدهمی سرانجام کار حسینی در نخستین حضور جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید