شکستی دیگر برای آبی ها، عقب نشینی از پردازنده های ترکیبی

به گزارش مجله تور مالزی، زومیت نوشت: اینتل اعلام نموده است پردازنده ترکیبی Falcon Shores که قرار بود سال 2025 با واحد CPU و GPU فراوری گردد، صرفاً واحد GPU خواهد داشت.

شکستی دیگر برای آبی ها، عقب نشینی از پردازنده های ترکیبی

تیم آبی دنیای ریزپردازنده ها در بیانیه ای مطبوعاتی از تغییرات گسترده در برنامه هایی که برای حضور در حوزه HPC (رایانش با قدرت بالا) دارد، پرده برداری کرد. اینتل می گوید پردازنده های مرکزی سری Xeon Max (مبتنی بر Sapphire Rapids) و پردازنده های گرافیکی سری Ponte Vecchio آخرین نسل از معماری HPC این شرکت قبل از ورود به حوزه XPU محسوب می شوند. XPU پردازنده ای است که واحد CPU و GPU را ترکیب می نماید.

بر اساس گزارش ServeTheHome، اینتل از توقف فراوری پردازنده های سری Rialto Bridge خبر داده است. بدین ترتیب این شرکت تا سال 2025 یعنی زمان رونمایی محصولات سری Falcon Shores هیچ تراشه XPU خاصی برای عرضه به بازار ندارد. اینتل گفته است که به چرخه دو ساله برای عرضه گرافیک های دیتاسنتر تازه برمی گردد.

بیشتر بخوانید:

  • توهم یا واقعیت؟ سلاحی که از راه دور بدون هیچ ردی افراد را زمین گیر می نماید

  • پروژه شگفت انگیز نجات زمین با بی ارزش ترین اجزای ماه!

  • تازهترین شاسی بلند چینی که اجازه واردات به ایران را ندارد! / عکس

آنالیز نقشه راه شرکت های مختلف نشان می دهد که اینتل در حوزه فراوری XPUهای کلاس HPC حدوداً سه سال عقب تر از انویدیا و AMD است.

اینتل می گوید برخلاف آنچه قبلاً اعلام نموده بود، Falcon Shores صرفاً به پردازنده گرافیکی مجهز خواهد شد. Falcon Shores در نسل های بعدی به پردازنده مرکزی نیز مجهز می گردد. اینتل می گوید عملکرد اصلی Falcon Shores را در نسل های بعد خواهیم دید.

این در حالی است که AMD میخواهد سال جاری با محصولات سری Instinct MI300 پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و حافظه را روی تراشه ای واحد قرار دهد. این سبک طراحی در پردازنده های سری Nvidia Grace Hopper که سال جاری عرضه می شوند نیز استفاده خواهد شد.

ترکیب واحدهای CPU و GPU و حافظه در بستری واحد، سرعت انتقال داده بین قطعات را افزایش می دهد. اپل در حال حاضر برای فراوری پردازنده های اختصاصی مک از این سبک طراحی استفاده می نماید. همین موضوع باعث شده است نرخ انتقال داده در بین CPU و GPU و حافظه بسیار بالا باشد.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2170

به "شکستی دیگر برای آبی ها، عقب نشینی از پردازنده های ترکیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکستی دیگر برای آبی ها، عقب نشینی از پردازنده های ترکیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید