طرز تهیه استانبولی با مرغ ریش ریش (تور استانبول)

به گزارش مجله تور مالزی، پلوهای مخلوط ایرانی همیشه هواداران زیادی دارند. شاید بد نباشد که نوع دیگری از استانبولی را درست و نوش جان نمایید و از مزه آن لذت ببرید.

طرز تهیه استانبولی با مرغ ریش ریش (تور استانبول)

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبولی با مرغ ریش ریش یکی از پلو های بسیار خوشمزه ایرانی است که می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید. برخی ها دوست دارند در استانبولی از لوبیا سبز استفاده نمایند که این کامل به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. شما می توانید در تهیه این پلو از انواع سبزیجات استفاده و یک پلوی خوشمزه در کنار ماست یا سالاد و ترشی سرو کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه استانبولی با مرغ ریش ریش

  • برنج 2 پیمانه
  • سینه مرغ 1 عدد
  • پیاز 2 عدد
  • سیب زمینی 2 عدد
  • رب 1 قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی 4 عدد
  • زعفران به دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه لازم

طرز تهیه استانبولی با مرغ ریش ریش

مرحله اول

ابتد برنج را بشویید و با کمی نمک خیس کنید. یکی از پیازها را پوست کنده و 4 قسمت کنید و داخل قابلمه قرار دهید و روی مرغ آب جوش بریزید و بگذارید تا مرغ همراه ادویه ها بپزد. بعد از پخت سینه مرغ را از آب خارج و ریش ریش کنید.

مرحله دوم

در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک گردد. بعد از تابه خارج و پیاز دیگر را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید. داخل تابه به همراه زردچوبه فراوان تفت دهید تا سبک و طلایی گردد.

مرحله سوم

حالا باید سیب زمینی و مرغ را به تابه اضافه کنید و کمی فلفل سیاه و نمک بزنید. به دلخواه در این مرحله کمی زعفران اضافه کنید. رب را افزوده و با مواد تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. سپس گوجه فرنگی ها را پوره و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا آب اضافه آن کشیده گردد.

مرحله چهارم

در این مرحله می توانید برنج را به همراه آب به مواد اضافه کنید یا برنج را به صورت آبکش تهیه نمایید. بدین صورت که برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. وقتی نرم شد آبکش کنید و لایه لایه مواد میانی را بین برنج بریزید و هم بزنید و استانبولی را 30 دقیقه دم بگذارید. در پایان کمی روغن روی برنج بریزید و نوش جان کنید. اگر به غذاهایی که با مرغ ریش ریش تهیه می گردد علاقه دارید، کوکو لوبیا سبز با مرغ ریش ریش را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه استانبولی با مرغ ریش ریش

  • می توانید به دلخواه به مواد لوبیا سبز و نخود فرنگی اضافه کنید.
  • فقط از رب یا گوجه هم می توانید بهره ببرید.
  • به دلخواه می توانید کمی ادویه کاری و ادویه پلویی هم بیفزایید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی کوفته قبرسی، طعمی متفاوت و بی نظیر را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2079

به "طرز تهیه استانبولی با مرغ ریش ریش (تور استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه استانبولی با مرغ ریش ریش (تور استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید