طرز تهیه چند ماسک با جوش شیرین برای پوست

به گزارش مجله تور مالزی، موثرترین و کم هزینه ترین راه برای بهبود پوست، استفاده ار ماسک جوش شیرین است. از آنجایی که جوش شیرین یک آنتی بیوتیک طبیعی است، آلودگی ها و عوامل بیماری زا را از سطح پوست شما پاکسازی می نماید. استفاده از این ماسک می تواند عفونت های قارچی را نیز درمان کند. همچنین پوست را نرم و لطیف می نماید و احساس سبکی و لطافت را برایتان به همراه دارد. در ادامه با خواص جوش شیرین برای پوست و روش استفاده ااز آن بیشتر آشنا خواهید شد.

طرز تهیه چند ماسک با جوش شیرین برای پوست

استفاده از ماسک جوش شیرین می تواند لکه های به جا مانده از جوش و آکنه را نیز بهبود ببخشد و پوست صورت را روشن کند. همچنین این ماده می تواند به بهبود جوش های صورت و درمان سریع تر آن ها نیز یاری کند.

خانم های جوان با استفاده از ماسک های خانگی به یاری جوش شیرین می توانند در طی 7 روز پوستی زیبا و شفاف داشته باشند و به جوان سازی پوست خود یاری نمایند. در این مقاله به برسی روش های جوان سازی پوست به یاری جوش شیرین و خواص جوش شیرین برای پوست می پردازیم.

انواع ماسک جوش شیرین

1. ماسک جوش شیرین

ساده ترین نوع ماسک که از جوش شیرین تهیه می گردد، ترکیب جوش شیرین با آب است. برای تهیه این ماسک آب و جوش شیرین را با نسبت های مساوی مخلوط کنید و خمیری که به دست می آید را برای 10 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. بعد از آن، با آب ولرم صورتتان را شستشو دهید.

2. ماسک جوش شیرین و عسل

برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف قاشق غذا خوری عسل را با هم ترکیب کنید. قبل از استفاده، صورت خود را بشویید. پس از آن ماسک را روی پوست صورتتان قرار دهید، به طوری که کل پوست صورتتان به آن آغشته گردد. بعد از 15 دقیقه صورت را آبکشی کنید و بعد از خشک کردن، پوست خود را مرطوب کنید.

3. ماسک جوش شیرین و آبلیمو

جوش شیرین و آبلیمو را ترکیب نموده تا خمیر نرمی به دست آید. سپس دست و صورتتان را بشویید و با یک حوله، رطوبت اضافی صورت را گرفته و آن را کمی مرطوب بگذارید. پس از آن خمیر را بر نواحی دچار آکنه، نقاط سیاه یا رنگدانه ماساژ دهید. بگذارید 1-2 دقیقه بماند و بعد خمیر را با آب گرم بشویید. صورتتان را برای بار دوم با آب سرد بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

4. ماسک جوش شیرین و گلاب

یکی دیگر از روش های استفاده ار جوش شیرین برای پوست، تهیه ماسک معطر جوش شیرین و گلاب است. برای تهیه این ماسک در یک ظرف چوبی یا شیشه ای کوچک، یک قاشق چایخوری جوش شیرین و 3 یا 4 قاشق چای خوری گلاب اضافه کنید. با یک قاشق چوبی هر دو را با هم مخلوط نموده تا یک مخلوط خمیری شکل به دست آید. پس از آم صورت خود را با آب تمیز بشویید و خشک کنید. مخلوط را به صورت خود بزنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. بعد از گذشت 10 دقیقه، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

5. ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل

برای تهیه این ماسک و بهره ند شدن از خواص روغن نارگیل و جوش شیرین برای پوست، روغن نارگیل را با جوش شیرین به نسبت های مساوی مخلوط کنید تا جایی که کاملا خمیری شکل گردد. سپس خمیر به دست آمده را به مدت 3 تا 5 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. بعد از 5 دقیقه صورتتان را با آب بشویید. بعد به آرامی صورتتان را خشک کنید. پس از آن مقدار خیلی کم از روغن نارگیل را به صورتتان بمالید تا خشک نگردد. این کار را هفته ای سه بار انجام دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ماسک ها برای پوست چرب

خواص جوش شیرین برای صورت

  • خاصیت ملایم لایه برداری جوش شیرین، آن را به یک ماده شگفت انگیز برای رفع کردن اکنه و جای جوش از پوست تبدیل می نماید.
  • جوش شیرین باعث خشک شدن جوش ها شده و یاری می نماید تا از شیوع بیشتر آن روی پوست جلوگیری گردد.
  • جوش شیرین برای از بین بردن لک صورت نیز مفید است و دارای خواص سفید نماینده است که به محو کردن لک و جای زخم یاری می نماید.
  • جوش شیرین همانند یک جمع نماینده عمل نموده و منافذ صورت را تمیز می کند، همچنین باعث کوچک تر شدن منافذ پوست می گردد.
  • ترمیم نماینده پوست های آفتاب سوخته، تاول ها و برآمدگی های ناشی از آن، جوش شیرین یاریی است برای بهبود بخشیدن به پوست های آفتاب سوخته و باعث کاهش حس خارش و سوزش می گردد.
  • جوش شیرین دارای خواص ضد التهابی و ضدعفونی نمایندگی است که نه تنها به ریشه جوش ها حمله نموده، بلکه باعث متعادل سازی PH پوست شده و از شیوع جوش ها در آینده جلوگیری می نماید.

نکاتی برای استفاده از جوش شیرین

  • هرگز ماسک جوش شیرین را به طور مستقیم روی زخم و یا محل سوختگی و یا هر قسمتی از پوست که آسیب دیده قرار ندهید.
  • اگر در صورتتان دچار آفتاب سوختگی شدید شده اید، از این ماسک استفاده نکنید.
  • قبل از اینکه به طور کامل از ماسک جوش شیرین برای پوست تان بهره ببرید، مقدار کمی از آن ر روی منطقه کوچکی از پوستتان امتحان کنید. اگر بعد از 5 دقیقه دچار سوزش و یا خارش زیاد شدید آن را با آب سرد بشویید.
  • مراقب باشید که ماسک جوش شیرین وارد چشمانتان نگردد.

نتیجه گیری

برای داشتن پوستی سالم و درخشان، حتمأ نباید به دنبال خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی گران قیمت باشیم؛ بلکه می توانیم با کم هزینه ترین و در دسترس ترین موادی که معمولا در خانه ها نیز پیدا می گردد، بهترین ماسک ها را برای پوست خود تهیه و از آن استفاده کنیم و بدون شک بعد از استفاده از آن حس بهتری نسبت به پوست و حتی خودمان خواهیم داشت.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1157

به "طرز تهیه چند ماسک با جوش شیرین برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چند ماسک با جوش شیرین برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید