علی اصغر بیانی به علت مسمومیت درگذشت

به گزارش مجله تور مالزی، علی اصغر بیانی آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده باسابقه موسیقی ایرانی در 68 سالگی دار فانی را وداع گفت.

علی اصغر بیانی به علت مسمومیت درگذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، علی اصغر بیانی آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده باسابقه موسیقی ایرانی روز گذشته دهم بهمن 1398 به علت مسمومیت غذایی در سفرش به کویر منطقه خور و بیابانک درگذشت.

ایسنا نیز نوشت: کاوه خورابه عضو گروه موسیقی فرهنگستان هنر گفت: متاسفانه حال استاد بیانی در سفری که به کویر داشت بد می گردد و روز گذشته فوت می نماید. ما هم امروز خبر را شنیدیم و در سوگ او هستیم.

او اضافه کرد: وقتی او را به بیمارستانی در نائین رساندند، دیگر فوت نموده بودند. یکی از همراهانی که با او بودند در حال حاضر در بیمارستان هستند چون پیکر او برای مسائل مربوط به کالبدشکافی به بیمارستانی در اصفهان منتقل شده است.

خورابه همچنین درباره علت فوت علی اصغر بیانی اظهار کرد: تا به امروز علت فوت او مسمومیت غذایی اعلام شده است اما باید منتظر بمانیم تا نتیجه کالبدشکافی اعلام گردد.

علی اصغر بیانی 18 اسفند 1330 در تهران و در خانواده ای فراهانی الاصل به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته هنرهای تجسمی به انتها رساند و همزمان به فراگیری موسیقی مشغول شد و از محضر استادان موسیقی بهره برد. بیانی ردیف میرزا عبدالله را نزد استاد محمدرضا لطفی مشق کرد و یکی از ردیف دانانی است که موسیقی را به روش شفاهی و با توجه به اصول و مبانی سنّتی آن آموزش می دهد.

بیانی چندین سال به تحقیق در موسیقی مقامی ایران پرداخت و مسوولیت گروه تحقیق موسیقی خراسان را در مرکز پژوهش های فرهنگی بر عهده داشت. از فعالیت های هنری دیگر او به اختصار می توان به عضویت در شورای عالی موسیقی، عضویت در هیات موسیقی مقامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوول هنری جشنواره بزرگ موسیقی در آوینیون فرانسه، داوری در جشنواره های مختلف موسیقی، سخنرانی و اجراهای متعدد در داخل و خارج از کشور اشاره نمود.

علی بیانی روز پنج شنبه (دهم بهمن ماه 98) در سفری که با شاگردانش در منطقه کویری داشت، گویا دچار مسمومیت شده است اما از آن جا که تعدادی از اعضای خانواده او از این موضوع آگاه نبودند تا عصر امروز (یازدهم بهمن ماه 98) در انعکاس خبر درگذشت او امساک شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 758

به "علی اصغر بیانی به علت مسمومیت درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اصغر بیانی به علت مسمومیت درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید