بازسازی ویلا: بازسازی ارگ بم تا دو سال آینده انتها می یابد

به گزارش مجله تور مالزی، به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، بازسازی ارگ بم تا دو سال آینده انتها می یابد اما این به معنی ساخته شدن دوباره بم نیست و باید اثری از زلزله هم باقی بماند.

بازسازی ویلا: بازسازی ارگ بم تا دو سال آینده انتها می یابد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درباره آخرین شرایط بازسازی ارگ بم بیان نمود:

کار بازسازی براساس محدوده تعریف شده در حدود 70 درصد صورت گرفته و امیدواریم تا دو سال آینده بازسازی ارگ سرانجام یابد. البته بازسازی ارگ کار اصولی و زمانبر است.

وی درباره اقدامات میراث فرهنگی استان در دولت یازدهم گفت:

کرمان به جهت ظرفیت های طبیعی، اقلیم چهار فصل، میراث فرهنگی بسیار کم نظیر و برخورداری از عرصه ها و محوطه های باستان شناسی، تنوع هنرهای سنتی و صنایع دستی، استانی شاخص است.

وی با بیان اینکه تعبیر ایران کوچک برای استان کرمان دور از فکر نیست، ادامه داد که بیش از 700 اثر میراث فرهنگی و تاریخی استان کرمان ثبت ملی شده که به اعتقاد من باید دو برابر گردد و 80 درصد از بیابان لوت که یکی از پنج اثر ثبت شده جهانی استان و نخستین اثر شاخص طبیعی ایران است، در استان کرمان قرار گرفته است.

وفایی یادآور شد که:

در دولت یازدهم بسیاری از تولیدات شاخص استان را به ثبت ملی رساندیم و مقدمات لازم برای ثبت جهانی گلیم سیرجان فراهم و استانداردها رعایت شده و به زودی شاهد ثبت جهانی سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم خواهیم بود.

منبع: کجارو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1878

به "بازسازی ویلا: بازسازی ارگ بم تا دو سال آینده انتها می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: بازسازی ارگ بم تا دو سال آینده انتها می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید