مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه یزد تاسیس شد

به گزارش مجله تور مالزی، دانشگاه یزد به عنوان پنجمین دانشگاه کشور توانست مجوز فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی ویژه دانشجویان غیر ایرانی را از سازمان امور دانشجویان وزرات علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کند.

مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه یزد تاسیس شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دانشگاه یزد به عنوان پنجمین دانشگاه کشور توانست مجوز فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی ویژه دانشجویان غیر ایرانی را از سازمان امور دانشجویان وزرات علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کند.

تاسیس این مرکز با هدف استاندارد سازی آموزش زبان فارسی برای دانشجویان غیرایرانی ایجاد شده است و تاکنون دانشگاه های فردوسی مشهد، اصفهان، تهران و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) توانسته اند این مجوز را دریافت کنند.

در این مرکز آموزش زبان فارسی در قالب فارسی عمومی و تکمیلی شامل دو نیمسال تحصیلی به مدت 32 هفته و هر هفته حداقل 10 جلسه دو ساعته مطابق با تقویم دانشگاهی کشور تدریس می شود.

در این مرکز، مهارت بیان شفاهی، نگارش، درک مطلب و درک شنیداری دانشجویان تقویت خواهد شد و نیز برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای نیز در رشته های پزشکی و علوم تجربی، زبان فارسی دروس تخصصی به عنوان دروس پیش نیاز، آموزش داده خواهد شد.

لازم به ذکر است، دانشجویان بین المللی دانشگاه یزد پیش از این برای آموزش زبان فارسی به دانشگاه های دیگر انتقال می یافتند، یا به صورت متمرکز در دانشگاه یزد به آن ها آموزش داده می شد که با توجه به قابلیت کارمندان در گروه ادبیات فارسی و پیشنهاد حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی به وزرات علوم، این دانشگاه در حال حاضر می تواند از دانشگاه های دیگر متقاضی تحصیل داشته باشد.

دانشگاه یزد در مراکز آموزش عالی استان درصدد ایجاد کنسرسیوم برای انجام فعالیت های بین المللی و جذب دانشجویان بین المللی بوده که وجود این مرکز در تسهیل پذیرش دانشجویان موثر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 524

به "مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه یزد تاسیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه یزد تاسیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید