مقاله: کابردهای میلگرد در صنعت ساختمان

به گزارش مجله تور مالزی، فولاد A-1 از نوع صاف بوده و مقاومت تسلیم و مقاومت کششی (تنش گسیختگی) آن به ترتیب 2400 و 3600 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.

مقاله: کابردهای میلگرد در صنعت ساختمان

صاف کردن نهایی میلگرد ها با پتک های چوبی انجام می پذیرد. استفاده از پتک آهنی، باعث پیدایش فرورفتگی یا دندان موشی روی میلگرد ها و در نتیجه کاهش ظرفیت باربری آن می شود.

میلگردها به اسم یک عامل تقویت نماینده بتن از استفاده می شوند، هرچند انواع مسطحی از میله های تقویتی هم وجود دارند که بیشتر برای تقویت سطوح افقی بتنی از جمله راستا بزرگراه ها و اجزای پل ها به کار برده می شوند.

برای قرار دادن دو شبکه متوالی افقی با فاصله مشخص در داخل قالب (در بتن ریزی های کف و فونداسیون) از خرک استفاده می شود. با توجه به اینکه در فونداسیون ها از خاموت استفاده نمی شود، برای بستن آرماتورهای فوقانی از آرماتورهای پایه دار که به خَرَک معروف هستند استفاده می شود.

فولاد A-2 از نوع آجدار با مقاومت تسلیم 3400 و مقاومت کششی 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

میلگرد های با قطر کم، بین 6 تا 10 میلی متر می توانند به صورت شاخه ای یا به صورت قرقره و کلاف تهیه شوند. برای استفاده از میلگردها در کارگاه، باید از یک لوله فولادی از داخل قرقره رد کرد و میلگرد را کشید تا به صورت مستقیم در آید.

منبع مقاله: کابردهای میلگرد در صنعت ساختمان

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1777

به "مقاله: کابردهای میلگرد در صنعت ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کابردهای میلگرد در صنعت ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید