ناسا باز هم مأموریت کرو-1 دراگون اسپیس ایکس را به تأخیر انداخت

به گزارش مجله تور مالزی، ناسا پرتاب نخستین مأموریت عملیاتی تجاری سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین المللی (کرو-1) را که توسط اسپیس ایکس انجام خواهد شد، تا نوامبر به تأخیر می اندازد تا مشکل موشک فالکون 9 در هنگام پرتاب اخیر را بیشتر آنالیز کند.

ناسا باز هم مأموریت کرو-1 دراگون اسپیس ایکس را به تأخیر انداخت

این مأموریت که پیش از این قرار بود در 31 اکتبر (10 آبان) انجام گردد، اکنون زودتر از نیمه نوامبر (اواخر آبان) صورت نمی گیرد. این تأخیر زمان بیشتری برای آزمایش های سخت افزاری و بازبینی داده ها فراهم می نماید تا اسپیس ایکس رفتار غیرعادی ژنراتور گازی موتور مرحله اول را آنالیز کند. این مشکل در حالی رخ می دهد که ناسا و اسپیس ایکس پیش از این مشکل سپر حرارتی کپسول دراگون را هم رفع نموده بودند.

اگرچه ناسا به پرتاب خاصی برای این مشکل اشاره ننموده اما این پرتاب 2 اکتبر (11 مهر) بود که تنها 2 ثانیه پیش از بلند شدن متوقف شد و ایلان ماسک افزایش فشار غیرمنتطره در ژنراتور گاز توربوماشینی را علت آن عنوان نموده بود.

کاترین لودرز (Kathy Lueders) مدیر مأموریت های فضایی سرنشین دار ناسا گفت: با انجام مأموریت های زیاد، اسپیس ایکس واقعا بینش زیادی درباره این سامانه تجاری می دهد که این موضوع یاری می نماید تصمیمات آگاهانه تری درباره شرایط مأموریت های خود بگیریم.

هر دو مأموریت کرو-1 (Crew-1) و جی پی اس 3 (GPS 3) از مرحله اول موشک فالکون 9 استفاده می نمایند که تا به امروز استفاده نشده اند. پس از توقف مأموریت اسپیس ایکس، این شرکت انتها در 6 اکتبر توانست 60 ماهواره استارلینک را با استفاده از بوستری که سومین پرتاب خود را تجربه می کرد در مدار قرار دهد. این در حالی است که هنوز برنامه ریزی برای راه اندازی GPS 3 انجام نشده است.

به گفته ناسا تغییر در برنامه رییزی در مأموریت کرو-1 موجب تأخیر در دیگر مأموریت فالکون 9 برای فرستادن ماهواره رصد زمین سنتینل-6 مایکل فریلیک (Sentinel-6 Michael Freilich) نخواهد شد. این ماهواره 10 نوامبر (20 آبان) از پایگاه هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب می گردد. همچنین یک موشک فالکون 9 دیگر احتمالا اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر (اوایل آذر) مأموریتی باری به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد داشت.

مأموریت کرو-1 مایک هاپکینز (Mike Hopkins)، ویکتور گلاور (Victor Glover)، شانون واکر (Shannon Walker) از ناسا و سویچی نوگوچی (Soichi Noguchi) از آژانس کاوش های هوافضای ژاپن را برای 6 ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد برد. این پرتاب در ابتدا قرار بود شهریور انجام گردد اما ناسا با توجه به ترافیک مأموریت های فضایی در شهریور، ابتدا آن را تا 23 اکتبر (2 آبان) و سپس تا 31 اکتبر (10 آبان) به تعویق انداخت تا بتواند صدور گواهینامه برای کرو دراگون اسپیس ایکس را به انتها برساند. کپسول کرو دراگون برای مأموریت بعدی تاب آوری نام گرفته است.

هانس کُنیگزمن (Hans Koenigsmann) معاون ساخت و قابلیت اطمینان پرواز اسپیس ایکس در این زمینه گفت: ما خوشحالیم که برای این پرتاب مهم از ناسا و هر برنامه ای که آن ها احتیاج داشته باشند، پشتیبانی کنیم. آژانس تأخیر را تا 31 اکتبر گفت و زمانی که آماده باشیم، پرتاب انجام خواهد شد.

این تأخیر فالکون همچنین اثری بر دیگر مأموریت ایستگاه فضایی بین المللی نخواهد داشت و فضاپیمای سایوز MS-17 ساعت 1:45 بامداد 14 اکتبر (23 مهر) کاتلین روبینز (Kathleen Rubins) فضانورد ناسا و سرگی ریژیکوف (Sergey Ryzhikov) و سرگی سورچکوف (Sergey Kud-Sverchkov) روس را از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به فضا پرتاب خواهد نمود. کیت رابینز اعلام نموده که از ایستگاه فضایی بین المللی در انتخابات آمریکا شرکت خواهد نمود.

یک هفته بعد هم کریس کسیدی (Chris Cassidy)، آناتولی ایوانیشین (Anatoli Ivanishin) و ایوان واگنر (Ivan Vagner) خدمه فعلی ISS ایستگاه را ترک می نمایند و با فضاپیمای MS-16 به زمین بازخواهند گشت.

عکس کاور: خدمه مأموریت کرو-1 مشغول آموزش

Credit: SpaceX

منبع: Space News

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1203

به "ناسا باز هم مأموریت کرو-1 دراگون اسپیس ایکس را به تأخیر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا باز هم مأموریت کرو-1 دراگون اسپیس ایکس را به تأخیر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید