نحوه نگهداری گیاه بابا آدم در آپارتمان

به گزارش مجله تور مالزی، گیاه بابا آدم از گیاهان زینتی بوده، ریشه آن خواص درمانی دارد. نور متوسط، آبیاری زیاد و مه پاشی از شرایط نگهداری گیاه بابا آدم در آپارتمان است.

نحوه نگهداری گیاه بابا آدم در آپارتمان

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

گیاه بابا آدم از جمله گیاهان زینتی است که علاوه بر آن از ریشه آن در طب سنتی برای درمان امراض و بیماری ها استفاده میگردد. این گیاه با نامهای زردان، باردان، فیلوش، آراقیطون و لوف الحیه نیز شناخته میگردد و به حالت وحشی در دشتها، نواحی معتدل و مرطوب مانند کنار آبها، یونجه زارها و مراتع میروید.

گیاه زیبا و مفید بابا آدم در ایران در اطراف تهران، البرز، رودبار، خراسان و کرمان امکان رویش بهتری دارد. به این منظور ضروری است آبیاری و اصلاح زمین زراعی و همچنین مبارزه با علفهای هرز پیوسته در دوران رشد گیاه انجام گیرد تا رشد کامل پایههای جوان انجام گردد. همچنین گل بابا آدم از گیاهان آپارتمانی پرطرفدار بوده، علاقهمندان زیادی دارد. در ادامه توضیحاتی در خصوص گیاه شناسی، نحوه کاشت و نگهداری گیاه بابا آدم در آپارتمان گردآوری شده است. با خبرنگاران همراه باشید.

گیاه شناسی بابا آدم

بابا آدم گیاهی علفی، دو ساله از تیره گل خبرنگارانای ها است که ارتفاع آن به 2 متر میرسد. ساقه آن شبیه به پوست مار و پوشیده از کرکهای خشن و زبر است.

برگهای گیاه بابا آدم بسیار عظیم و پهن به حالت افتاده بر روی ساقه قرار گرفته است. رنگ برگها در قسمت چسبیده به ساقه سبز کم رنگ و هرچه به طرف انتهای برگ نزدیکتر میشویم، تیرهتر میگردد.

گلهای بابا آدم به شکل توپ و به اندازه فندق یا عظیمتر است. میوه آن پس از رسیدن به صورت فندقه ای با 3 یا 4 سطح و به رنگ زرد حنایی ظاهر میگردد.

ریشه گیاه بابا آدم دراز و دوکی شکل بوده و در حقیقت خاصیت درمانی دارد. پوست ریشه قهوهای رنگ، مغز آن سفید و دارای طعمی شیرین است و در بعضی مناطق دنیا این ریزومها را پخته و به عنوان غذا مصرف میکنند.

برای آشنایی با خواص درمانی بابا آدم به عنوان یک گیاه دارویی، میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

خواص گیاه بابا آدم چیست؟

نحوه نگهداری گل بابا آدم در آپارتمان

به منظور نگهداری از گل بابا آدم در منزل بهتر است، در محل نیمه روشن و دارای نور متوسط با دمای بالا از گیاه نگهداری گردد. سایر شرایط محیطی لازم برای نگهداری گل بابا آدم در آپارتمان عبارت است از:

  • خاک: خاک مورد نیاز گیاه باید حاوی مقادیر بالایی از کودهای آلی گیاهی یا حیوانی باشد. بهترین خاک برای رشد و پرورش این گیاه، مخلوطی از خاک برگ پوسیده، خاک لومی، کود دامی و ماسه به نسبت مساوی می باشد.
  • نور: گیاه به نور متوسط نیاز دارد. از قرار دادن گل بابا آدم در نور مستقیم بپرهیزید. به عنوان مثال میتوانید گیاه را در فاصله 5/1 متری پنجره قرار دهید که هم نور خوبی دارد و هم از نور مستقیم در امان است.
  • آب: نیاز آبی گیاه بالا بوده، همچنین مه پاشی به موقع و روزانه گیاه، در درشت تر شدن برگها موثر بوده، باعث زیباتر شدن گیاه میگردد. (گلخانههای مرطوب و گرم بهترین گلخانهها برای گیاه بابا آدم است.)
  • آفات و بیماریها: مهترین آفت این گیاه، کنه تار عنکبوتی است. همچنین پوسیدگی ریشه در اثر قارچ، که در اثر آبیاری بیش از حد و زهکش نامناسب گلدان به وجود می آید، از دیگر بیماری های گیاه شته، شپشک آرد آلود، سپرداران و کپک خاکستری است.
  • دما: بهترین دما برای نگهداری گل بابا آدم دمای 18 تا 24 درجه سانتی گراد است. گفتنی است گیاه به سرما حساس بوده و باعث پژمرده شدن برگها میگردد.
  • کوددهی: استفاده از مقادیر کم کود نیتروژن هر دو هفته یکبار از فصل بهار تا پاییز مفید میباشد. در بقیه فصول سال نیاز به کوددهی ندارد.

نحوه تکثیر گیاه بابا آدم

تکثیر گیاه غالبا به وسیله ریزوم انجام گرفته، بهترین زمان برای ازدیاد گیاه در فصل بهار است. همچنین اگر پاجوش، ریشه داشت به همراه خاک اطراف ریشه در گلدان جدید بکارید ولی اگر فاقد ریشه بود، پاجوشهایی را که از محل طوقه گیاه در میآید را باید با یک چاقوی تیز از گیاه مادری جدا نموده و در فصل بهار به عنوان یک گیاه جدید در گلدانی جدید بکارید.

استفاده از هورمون ریشهزایی برای تکثیر راحتتر و سریعتر گیاه مفید است. تا زمان ریشهدار شدن بستر همواره باید مرطوب باشد و پس از ریشهدار شدن باید از دفعات آبیاری بتدریج کاسته گردد .

منابع: دائره المعارف گیاهان دارویی، سایت باغبانی سبز

منبع: setare.com
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1325

به "نحوه نگهداری گیاه بابا آدم در آپارتمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "نحوه نگهداری گیاه بابا آدم در آپارتمان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه نگهداری گیاه بابا آدم در آپارتمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید