تور آلمان: نرخ ابتلا به کرونا در آلمان باز هم رکورد زد

به گزارش مجله تور مالزی، نهادهای بهداشتی آلمان با اعلام ابتلای روزانه 66884 نفر به کرونا و شاخص ابتلای هفتگی 404.5 به ازای هر 100 هزار نفر رکوردهای تازه ای را ثبت کردند.

تور آلمان: نرخ ابتلا به کرونا در آلمان باز هم رکورد زد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، شرایط کرونایی در آلمان همچنان رو به وخامت است.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 66884 مورد نو به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که 14058 مورد بیشتر از چهارشنبه هفته گذشته بود. بر این اساس شاخص ابتلا به کرونا در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر در یک هفته گذشته هم برای اولین بار از مرز 400 نفر عبور نموده و به 404.5 رسید. 355 نفر دیگر هم در عرض 24 ساعت در اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم درباره تعداد زیاد از افرادی در آلمان که تمایل به تزریق واکسن کرونا ندارند ابراز دلسردی نموده و در گفتگویی با روزنامه راینیشن پست آلمان گفت: همچنان افرادی وجود دارند که معتقدند ویروس نمی تواند به آن ها آسیبی برساند. این افراد باید به بخش های مراقبت های ویژه کشانده شوند و در مواجهه با رنج از آن ها سوال گردد که هنوز چه اتفاقی باید بیفتد که شما بفهمید؟

وی در این باره ابراز دلسردی کرد که با اینکه واکسیناسیون وسیله ای امن و بسیار موثر برای مبارزه با کرونا است اما بسیاری از بزرگسالان همچنان نمی خواهند از آن استفاده نمایند.

وی برگزاری یک کنفرانس مجدد بین نخست وزیران ایالات مختلف و دولت فدرال درباره شرایط کرونایی که برای 9 دسامبر برنامه ریزی شده است را رد ننموده و گفت: ما می بینیم که در استان زاکسن، بایرن، بادن وورتمبرگ و تورینگن شرایط بسیار جدی است.

وی اضافه نمود: ما برای اولین بار مجبور خواهیم بود بیماران را در مقیاس وسیع به بیمارستان های دیگر منتقل کنیم. ما چنین شرایطی را قبلا در دوران کرونا نداشتیم. این یک چالش بزرگ خواهد بود. اقدامات سختگیرانه تر در بازدید از بارها، کلوپ ها و شرکت در رویدادها باید مورد آنالیز قرار گیرد.

اشپاهن بعلاوه احتمال اعمال قرنطینه بخشی در کشور برای مهار کرونا را هم با وجود تلخی آن بعید ندانست. وزیر بهداشت آلمان با این حال تاکید نمود باید همه اقدامات برای جلوگیری از بسته شدن مهد کودک ها و مدارس انجام گردد.

شرایط کرونایی در بسیاری از بخش های مراقبت های ویژه در آلمان حاد شده است. بعضی ایالات آلمان رسما طرح انتقال استراتژیک بیماران در بخش های مراقبت های ویژه به دیگر منطقه ها را اجرایی نموده و خود را برای این منظور آماده می نمایند.

انجمن پزشکان بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان (Divi) اعلام نموده که تعداد بیشتری از بیماران از استان های بایرن،، تورینگن، زاکسن، برلین و براندنبورگ در روزهای آینده به دیگر منطقه ها منتقل خواهند شد.

شاخص ابتلای روزانه در ایالات شرق و جنوب آلمان بسیار بالا است. در روزسه شنبه شاخص ابتلا به کرونا در عرض یک هفته در استان زاکسن به ازای هر 100 هزار نفر به 969.9 رسید و بعد از آن تورینگن با شاخص ابتلای هفتگی 685.3 و بایرن 644.9 نهاده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1851

به "تور آلمان: نرخ ابتلا به کرونا در آلمان باز هم رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: نرخ ابتلا به کرونا در آلمان باز هم رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید