نگهداشت و احداث پل های عابر مکانیزه به منطقه ها شهرداری تهران تفویض شود

به گزارش مجله تور مالزی، تهران (پانا) - رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران تصمیم دارد بحث نگهداشت پل های عابر مکانیزه را از معاونت حمل و نقل و ترافیک به معاونت خدمات شهری مانند سال های گذشته برگرداند.

نگهداشت و احداث پل های عابر مکانیزه به منطقه ها شهرداری تهران تفویض شود

مهدی بابایی امروز در جریان بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیدار با شورایان و معتمدین محله شورا در منطقه 13 شهرداری تهران اظهار کرد: در برنامه پنج ساله سوم سند توسعه محلات و نیاز سنجی از معتمدین و مردم باید پایه بودجه سال آینده باشد.

وی تاکید کرد که ارتقا زیست پذیری انسان محور شهر و رضایتمندی مردم، نیز باید به عنوان هدف غایی در برنامه ریزی، در نظر گرفته شود. بودجه ریزی در منطقه ها مختلف شهر تهران بدون اخذ تایید از معتمدین و نخبگان محله ها، اشتباهی جبران ناپذیر است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره مسائل محله شورا، اظهار کرد: یکی دیگر از دغدغه هایی که در محله شورا وجود دارد بحث پل عابر مکانیزه ارتباطی بین منطقه 13 و منطقه 8 است.

وی با بیان اینکه معتمدین و شورایاران محل، 2 سال است که پیگیر احداث پل عابر مکانیزه در خیابان دماوند ایستگاه ابوریحان هستند، گفت: 95 درصد از اقدامات اجرایی احداث پل اجرا شده و مجوزهای ترافیکی آن نیز دریافت شده است اما با تغییر مدیریت، این اقدام اجرایی متوقف مانده است.

بابایی تاکید کرد: شهرداری تهران تصمیم دارد بحث نگهداشت پل های عابر مکانیزه را از معاونت حمل و نقل و ترافیک به معاونت خدمات شهری مانند سال های گذشته برگرداند. هم در دورانی که متولی احداث و نگهداشت سازمان زیباسازی بود و هم اکنون که معاونت حمل و نقل ترافیک است همیشه نارضایتی شهروندان از نگهداشت پل ها بالا بوده است.

عضو شورای شهر تهران خواستار تقویض نگهداشت پل های عابر مکانیزه به منطقه ها 22 گانه شد و گفت: منطقه ها همچون نگهداشت سایر بخش ها از جمله فضای سبز، نگهداشت احداث پل ها را انجام دهند تا با تعاملاتی که با شهروندان دارند، این حوزه نظارتی را به صورت ویژه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سایر مسائل محله شورا، پایین بودن سرانه ورزشی در سطح محله شورا را یکی از مسائل اساسی این محله دانست که باید به این موضوع رسیدگی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: درخواست اصلی اهالی محله شورا این است که در بودجه 1401 در زمینه ورزشی این محله اقداماتی اساسی انجام شود. ضمن مذاکراتی که با شهردار منطقه 13 و مدیران شهری این منطقه اجرا شده، مقرر شد زمینی برای افزایش سرانه ورزشی محله شورا در سال 1401 در نظر گرفته شود.

بابایی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه هایی که در محله شورا مطرح شده، نبود بازار میوه و تره بار در این محله است که با توجه به پتانسیلی که در مسیل جاجرود وجود دارد؛ می توان با پوشاندن قسمتی از این راستا در زمینه تامین زمین مورد نیاز جهت ساخت میدان میوه و تره بار اقدامات لازم را برای حل این مشکل انجام داد.

بابایی اعلام کرد: خوشبختانه شورایاران از شرایط نگهداشت و دیگر مسائل منطقه 13 رضایت داشتند و امیدوارم این مساله الگوی مناسبی برای دیگر منطقه ها باشد تا مدیریت شهری به فکر توسعه و پیشرفت در محلات تهران باشد.

رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه، وجود مسیل جاجرود در محله شورا را برغم مسائل که ایجاد کرده، فرصتی برای بازچرخانی و تصویه آب، اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1873

به "نگهداشت و احداث پل های عابر مکانیزه به منطقه ها شهرداری تهران تفویض شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهداشت و احداث پل های عابر مکانیزه به منطقه ها شهرداری تهران تفویض شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید