نیازمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم، آمادگی برای توسعه تجارت با هند

به گزارش مجله تور مالزی، یونس ژائله ظهر امروز در جلسه ویدیوکنفرانسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استانی گفت: بخش خصوصی کشور درگیر بعضی بروکراسی های اداری بوده و همین امر کار را برای تمامی صادرکنندگان سخت نموده است. صدور بخشنامه ها و دستورات جدید و خلق الساعه، سبب عملکرد نامناسب تجار ایرانی در سطح جهانی خواهد شد.

نیازمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم، آمادگی برای توسعه تجارت با هند

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی؛ رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: روش های سنتی تجارت، جایگاهی در جهان نداشته و هم اکنون احتیاجمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم.

یونس ژائله ظهر امروز در جلسه ویدیوکنفرانسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استانی گفت: بخش خصوصی کشور درگیر بعضی بروکراسی های اداری بوده و همین امر کار را برای تمامی صادرکنندگان سخت نموده است. صدور بخشنامه ها و دستورات جدید و خلق الساعه، سبب عملکرد نامناسب تجار ایرانی در سطح جهانی خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم تغییر در شیوه های تجارت گفت: روش های سنتی تجارت، جایگاهی در جهان نداشته و هم اکنون احتیاجمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم تا در این خصوص از کل جهان عقب نمانیم.

ژائله ادامه داد: تجارت ایران و هندوستان یک طرفه نبوده بلکه دوطرفه است و علاوه بر ضرورت بهبود صادرات به این کشور، قطعا به واردات بعضی محصولات از این کشور نیز احتیاج خواهیم داشت و به همین دلیل باید به فکر توسعه تجارت دو جانبه با هندوستان باشیم.

رییس اتاق بازرگانی تبریز، حمایت دولت را در این جهت لازم و ضروری عنوان نموده و گفت: گاه اطمینان لازم برای فعالیت تجاری فعالان حوزه فراوری و صنعت استان ایجاد نشده و این تاجر نمی تواند وارد فضای رقابتی شده و اطمینان لازم را در طرف تجاری خود ایجاد کند.

وی ادامه داد: تجارت با هندوستان احتیاجمند سیاست های خاص خود بوده و کوشش مضاعفی می طلبد. برای آغاز و گسترش تجارت با این کشور باید شرکتی را انتخاب کنیم که در این کشور سرمایه گذاری نموده و تمامی تجهیزات و امکانات لازم برای این تجارت را فراهم کند تا بدین وسیله شاهد ایجاد مرکز سرمایه گذاری برای استان باشیم.

ژائله اضافه کرد: بخش خصوصی آذربایجان شرقی آمادگی لازم برای همکاری دوجانبه با کشور هندوستان را داشته و آماده تبادل هیات های تجاری با این کشور است.

استفاده از مزیت های استان موجب حضور قدرتمند ایران در بازارهای جهانی می گردد

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این ارتباط تصویری گفت: هدف از برگزاری نشست های مشترک با سفرای کشورمان، همفکری و گفتگو برای توسعه روابط و تعاملات مالی با کشورهای مختلف است.

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به اهمیت توسعه روابط مالی با کشورهای مختلف، گفت: ایران و هند از گذشته های دور، ارتباطات بسیار مناسبی در بخش های مختلف تجاری و مالی داشته اند که باید افزایش یابد.

وی در ادامه به ظرفیت ها و توانمندی های استان در بخش های مختلف اشاره نمود و گفت: آذربایجان شرقی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و داشتن مرز مشترک با چند کشور، از جمله استان های بسیار مهم کشور است

استاندار آذربایجان شرقی، بهره مندی از ذخایر غنی معادن فلزی و غیرفلزی را یکی دیگر از مهم ترین مزیت های استان برشمرد و با اشاره به حضور شرکت هایی از چین، روسیه و گرجستان در پروژه های معدنی استان، گفت: از حضور و سرمایه گذاری هندی ها در این حوزه استقبال می کنیم.

وی همچنین به فراوری محصولات نفتی و پتروشیمی در استان اشاره نمود و گفت: شرکت های استان در زمینه فراوری این محصولات خوش درخشیده اند و می توانند نقش عمده ای در تامین احتیاج هند به محصولات پتروشیمی داشته باشند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه شیرینی و شکلات استان به بیش از 85 کشور جهان صادر می گردد، اضافه کرد: با استفاده از توان شرکت های فعال در حوزه صنایع غذایی، می توانیم بخش عمده ای از احتیاج کشور پرجمعیت هند به این محصولات را نیز تامین کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: در حال حاضر تنها دو درصد از مجموع ارزش صادراتی کشورمان به هند، متعلق به آذربایجان شرقی است که این حجم باید افزایش یابد.

آذربایجان شرقی در توسعه روابط با کشور هند باید شتاب بیشتری بگیرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند نیز در این ارتباط تصویری با بیان اینکه آذربایجان شرقی از جمله استان های پیشران کشور در حوزه بازرگانی و تجاری است، گفت: آذربایجانی ها در جای جای میهن اسلامی و بسیاری از کشورهای جهان، تبلور غیرت، همدلی و کاربلدی هستند.

علی چگنی گفت: هند به لحاظ جمعیت بسیار زیاد و بازار وسیع، مقصد تجاری مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و امیدواریم نقش آذربایجان شرقی در این زمینه نقش فعالی باشد.

وی گفت: هند در حال حاضر، دومین اقتصاد برتر آسیاست و بر اساس پیش بینی ها در آینده نزدیک به سومین اقتصاد برتر جهان تبدیل می گردد.

چگنی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدمات، حرف های زیادی برای گفتن دارد و باید با شتاب بیشتری به دنبال توسعه روابط با کشورهای مختلف و بازاریابی محصولات فراوریی در بازارهای بین المللی باشد.

وی گفت: مردم هند به محصولات کشاورزی و غذایی همچون سیب، پیاز و خشکبار علاقه بسیار زیادی دارند و آذربایجان شرقی می تواند در تأمین این محصولات نقش ویژه ای داشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1547

به "نیازمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم، آمادگی برای توسعه تجارت با هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم، آمادگی برای توسعه تجارت با هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید