هوش مصنوعی؛ یاور دولت ها برای مهار ویروس کرونا

به گزارش مجله تور مالزی، یک مدرس دانشگاه در یادداشتی با اشاره به شیوع کرونا در دنیا به نقش فناوری ها در مبارزه با شیوع این ویروس همه گیر پرداخت و تاکید نمود که با توجه به نقش اساسی هوش مصنوعی می توان از این فناوری به عنوان یگانه راه موجود در کاهش این بیماری همه گیر یاد کرد.

هوش مصنوعی؛ یاور دولت ها برای مهار ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سینا تفنگ چی مدرس علوم ارتباطات دانشگاه پیغام نور در یادداشتی با اشاره به شیوع کرونا در دنیا به نقش فناوری ها در مبارزه با شیوع این ویروس همه گیر پرداخت و تاکید نمود که با توجه به نقش اساسی هوش مصنوعی می توان از این فناوری به عنوان یگانه راه موجود در کاهش این بیماری همه گیر یاد کرد.

متن این یادداشت به توضیح ذیل است:

به ندرت چیزی سریع تر از اخبار سفر می نماید. با این حال، هنگامی که خبر از گسترش سریع کرونا ویروس به دنیا رسید، دانشمندان، ادارات و شرکت ها با افزایش نگرانی عمومی و درخواست اطلاعات بیشتر روبرو شدند.

این فرصتی را فراهم می نماید تا ببینیم که چگونه فناوری نقش اساسی در مبارزه با شیوع بیماری ایفا می نماید و با توجه به نقش اساسی هوش مصنوعی می توان از این فناوری به عنوان یگانه راه موجود در کاهش این بیماری همه گیر یاد کرد.

استفاده دولت از هوش مصنوعی برای جلوگیری و کاهش اثرات همه گیری ها

ما قبلاً شاهد استفاده از فن آوری هایی فراتر از دماسنج های مادون قرمز، در هنگام شیوع کروناویروس اخیر بودیم به طوری که دولت از هوش مصنوعی برای ردیابی و پیش بینی شیوع بیماری و در آموزش کشف و درمان داروهای مصنوعی استفاده می نماید.

پردازش زبان طبیعی (NLG) برای تجزیه رسانه های اجتماعی در پی یافتن پُست هایی است که علائم خاصی را نشان می دهد. در عین حال، با استفاده از PD (اتوماسیون فرآیند رباتیک)، روبات ها و هواپیماهای بدون سرنشین برای ورود به مناطقی که برای افراد غیرمجاز اعم از اسکن سایت ها، تهیه تجهیزات، اطلاع رسانی و یافتن شهروندان یا تعامل با بیماران بیمارستانی مستقر می شوند، مورد استفاده قرار گرفته اند.

همچنین از هوش مصنوعی برای نظارت، پیش بینی و ایجاد نقشه های دقیق مناطق آسیب دیده استفاده می گردد. با یاری یادگیری عمیق، این سیستم ها می توانند داده های جمع آوری شده از چندین سایت را در زمان واقعی و همراه با مکان های جغرافیایی ارائه دهند و نیز می توانند اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از شیوع ویروس اجرایی نمایند.

نقش هوش مصنوعی مکالمه ای در موارد اضطراری کنترل بهداشت عمومی

نظارت، ارزیابی و پیش بینی شیوع و بلایای طبیعی یک ضرورت اساسی است. با این حال، مدیریت بحران وقتی که اتفاق افتاده است به همان اندازه مهم می گردد و اینجاست که هوش مصنوعی مکالمه می تواند نقش مهمی در یاری به دولت ها برای رسیدگی به شرایط اضطراری کنترل بهداشت عمومی ایفا نماید. در کشورهایی که کرونا ویروس منجر به محدودیت های عمومی و شرایط اضطراری شده است، اهمیت هوش مصنوعی و چت روبات ها در یاری به تیم های پزشکی و بهداشتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

با آنالیز مکالمه به چند زبان، همراه با تحلیل احساسات و تمایلات عمومی مردم، ربات های مکالمه می توانند از دولت ها در دستیابی به خدمات اضطراری حمایت نموده و به مردم یاری نمایند تا در لحظه های بحران، با اطمینان از تصمیم گیری های ایمن برخوردار شوند و با تقویت این مهم، می توان اطلاعات رسمی و موثق را کسب نموده و بدین ترتیب با منابع جعلی و غیرقابل اعتماد مبارزه کرد.

هشدار عمومی، که توسط اشتراک رسانه های اجتماعی منتشر می گردد، می تواند منجر به سردرگمی و واکنش بیش از حد گردد. در نتیجه این امر، دولت ها می توانند با هشدار به مردم به وسیله کانال های رسمی اضطراری، از وحشت جلوگیری نمایند. این کار را می توان با CPaaS (بسترهای ارتباطی به عنوان یک سرویس) انجام داد که خدمات ارتباطی سازمان یافته ای هستند و مردم می توانند به راحتی به وسیله سیستم عامل هایی که قبلاً از آنها استفاده می کردند، به این اطلاعات مهم دسترسی پیدا نمایند.

علاوه بر این، توئیت ها یا اطلاعاتی از افراد در مناطق بحرانی می توانند برای شناسایی نقاط مهم ویروس استفاده شوند و به منظور استقرار منابع، می توانند به اورژانس نیز منتقل شوند. با ادغام CPaaS و RPAدر سیستم هایchatbot ، عموم مردم می توانند از خدمات و عوامل اورژانس یاری بگیرند؛ گپ های سلامت نیز از Machine Learning برای جستجوی ناهنجاری در علائم و هشدار پزشکان استفاده می نمایند.

هوش مصنوعی مکالمه به عنوان یک نقطه عطف برای افراد در لحظه های پریشانی

تصویب هوش مصنوعی توسط دولت ها برای پیش بینی و جلوگیری از بیماری های همه گیر، می تواند جان های بی شماری را نجات دهد. سیستم های پیشگیری از هوش مصنوعی به درک الگوهایی که می توانند در آینده به تشخیص ویروس ها یاری نمایند، یاری می نماید. با این حال، حتی در صورت جلوگیری از بیماری های همه گیر، هوش مصنوعی مکالمه می تواند موجب صرفه جویی در وقت گران بها، افزایش ایمنی و هماهنگی و یاری به حجم زیادی از افرادی که نیازمند هدایت برای دریافت راهکارهای اضطراری بهداشت عمومی هستند، در آینده گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 875

به "هوش مصنوعی؛ یاور دولت ها برای مهار ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی؛ یاور دولت ها برای مهار ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید