واکنش مسکو به فعال سازی مکانیسم ماشه توسط اروپایی ها

به گزارش مجله تور مالزی، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی گفت: روسیه امیدوار است که فعال سازی مکانیسم حل اختلاف در برجام شرایط را بیش از این پیچیده نکند.

واکنش مسکو به فعال سازی مکانیسم ماشه توسط اروپایی ها

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین امروز (سه شنبه) به تصمیم تروئیکای اروپا برای فعال سازی مکانیسم حل اختلاف در برجام موسوم به مکانیسم ماشه واکنش نشان داد.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گروه E3 تصمیم گرفت که مکانیسم حل اختلاف را طبق بند 36 برجام فعال کند. آنها اعلام نموده اند که این کار را با حسن نیت و برای حفظ این توافق انجام دادند و اقدامشان هیچ ارتباطی با سیاست فشار حداکثری آمریکا (علیه ایران) ندارد. بیائید امیدوار باشیم که این اقدام شرایط (پیرامون برجام) را پیچیده تر نکند.

فرانسه، انگلیس و آلمان امروز در یک بیانیه مشترک مکانیسم حل اختلاف در برجام، موسوم به ماشه را به دلیل آنچه نقض توافق از سوی ایران خواندند، فعال نموده اند.

مکانیسم حل اختلافات برجام (مکانیسم ماشه) یک فرایند مذاکره و گفت وگو میان اعضای برجام است که با ارجاع گزارش اختلافی از سوی یکی از طرف های برجام به کمیسیون مشترک شروع می گردد و برای چند مرحله با زمان های قابل تمدید در نظر گرفته شده است.

در مرحله اول مسائل اختلافی به ترتیب در سطح مشاوران، معاونان وزرای خارجه و وزیران خارجه طرح می گردد که در صورت عدم اجماع و حل اختلافات موجود، مسائل اختلافی به شورای امنیت ارجاع داده می گردد و شورای امنیت هم درباره عدم بازگشت تحریم ها رای گیری می نماید که این پروسه به شکل کلی یک فرایند زمان بر است که اعضای برجام می توانند همین فرایند را نیز ماه ها و حتی سال ها تمدید نمایند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر درباره تهدید اروپایی ها به فعال کردن مکانیسم ماشه گفته بود: مکانیسم ماشه در برجام برای مواقعی است که خطای اولیه رخ بدهد. ایران خطای اولیه را انجام نداده است. اقداماتی که ایران انجام داده است، اول از همه در پاسخ به تخطی آمریکا از برجام و عدم توان اروپایی ها برای پاسخ دادن انجام گرفته اند و این ها همه راه حل محسوب می شوند. هیچ کسی نمی تواند از یک راه حل در پاسخ به راه حلی دیگر استفاده کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 642

به "واکنش مسکو به فعال سازی مکانیسم ماشه توسط اروپایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مسکو به فعال سازی مکانیسم ماشه توسط اروپایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید