ویروس کرونا مشکل آلودگی هوای چین را حل کرد

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، با توجه به اینکه شیوع گسترده ویروس مرگبار کرونا باعث شده مردم چین از خانه ها خارج نشده و بسیاری از کارخانه ها و مراکز صنعتی نیز تعطیل شوند، میزان آلودگی هوا در شهرهای بزرگ این کشور به میزان زیادی کمتر شده است.

ویروس کرونا مشکل آلودگی هوای چین را حل کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس آنالیز های ناسا، میزان انتشار گاز دی اکسید نیتروژن در کل چین کاهش چشمگیری یافته و کاهش فعالیت مالی و حرفه ای عامل اصلی این امر محسوب می گردد.

داده های یادشده توسط ماهواره های نظارتی آئورای ناسا و تی ام آی آژانس فضایی اروپا جمع آوری شده که از ابتدای سال 2019 در حال محاسبه میزان انتشار گاز دی اکسید نیتروژن در بخش های مختلف چین بوده اند. انتشار این گاز ناشی از سوزانده شدن سوخت های فسیلی اعم از بنزین، گاز، گازوئیل و زغال سنگ است.

نکته جالب اینکه کاهش سریع میزان انتشار گاز یادشده قبل از هر چیز از شهر ووهان چین شروع شد که کانون اصلی شکل گیری بیماری کرونا محسوب می گردد. این کاهش سپس در شهرها و مناطق دیگری در چین مشاهده می گردد که قوانین سختگیرانه قرنطینه در خصوص آنها اعمال شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 797

به "ویروس کرونا مشکل آلودگی هوای چین را حل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا مشکل آلودگی هوای چین را حل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید