خبرنگاران هشدار بانک جهانی نسبت به افزایش بدهی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا

به گزارش مجله تور مالزی، تهران - خبرنگاران- بانک جهانی شنبه شب هشدار داد که بدهی عمومی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در نتیجه پیامدهای ناشی از ویروس کووید-19 افزایش یافته است.

خبرنگاران هشدار بانک جهانی نسبت به افزایش بدهی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری فرانسه، این نهاد اقتصادی گفت که وام ها در این منطقه 54 درصد از فراوری داخلی سال جاری این کشورها را تشکیل خواهد داد، درحالی که این میزان در سال 2019 میلادی، 46 درصد بوده است.

بانک دنیای گفت: افزایش وام این کشورها، به خاطر اقتراضی بوده است که به صورت گسترده برای تأمین اقتصادی هزینه های مراقبت بهداشتی اساسی و اقداماتی در راستای حمایت اجتماعی اجرا شده است.

براساس گزارش این نهاد دنیای، میزان وام کشورهای واردکننده نفت در منطقه ممکن است به 93 درصد از کل فراوری داخلی شان در سال 2021 برسد.

بانک دنیای بر صرف هزینه برای حل بحران بهداشتی (انتشار ویروس کرونا) تأکید کرد و اضافه نمود:ادامه هزینه کردن و وام دریافت، در حال حاضر یک ضرورت فوری است.

این نهاد اقتصادی دنیای گفت که در سایه ادامه ویروس کرونا، کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا راهی جز ادامه هزینه برای مراقبت بهداشتی و حمایت اجتماعی ندارند.

این منطقه که شامل 20 کشور است، شاهد رکود اقتصادی 3.8 درصدی در سال 2020 بود، به طوری که بانک دنیای کاهش فعالیت ها در این منطقه را تا خاتمه سال 2021 میلادی، 227 میلیارد دلار برآورد کرد، هرچند که این نهاد اقتصادی انتظار بهبود جزیی شرایط اقتصادی را در صورتی دارد که واکسن کرونا به صورت عادلانه در بین این کشورها توزیع گردد.

سازمان دنیای بهداشت پیشتر از کشورهای ثروتمند به خاطر دعوا و منازعه بر سر واکسن انتقاد کرد.

این انتقاد سازمان پس از آن اعلام شد که اتحادیه اروپا گفت محدودیت هایی برای صادرات واکسن فراوری شده در کشورهای این اتحادیه وضع می نماید.

تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان دنیای بهداشت بار دیگر نسبت به ملی گرایی در زمینه واکسن هشدار داده و گفته چنین مساله ای می تواند باعث گسترش همه گیری گردد.

ویروس کرونا موسوم به کووید19 که اواسط ماه دسامبر 2019 (24 اذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، تا به امروز حدود 131 میلیون نفر در سراسر دنیا را مبتلا نموده است که از این تعداد بیش از 2 میلیون و 850 هزار نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از یکصد و 5 میلیون نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1493

به "خبرنگاران هشدار بانک جهانی نسبت به افزایش بدهی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار بانک جهانی نسبت به افزایش بدهی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید