پوتین: ناوشکن انگلیسی اهداف نظامی داشت،رسانه های اجتماعی در روسیه مسدود نمی شوند

به گزارش مجله تور مالزی، پوتین امروز(چهارشنبه) نوزدهمین جلسه پرسش و پاسخ خبری زنده خود در دوران ریاست جمهوری اش را برگزار کرد.

پوتین: ناوشکن انگلیسی اهداف نظامی داشت،رسانه های اجتماعی در روسیه مسدود نمی شوند

به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به سوالاتی پاسخ می دهد که از سوی مردم روسیه و در جریان جلسه پرسش و پاسخ زنده تایید شده است. در مجموع یک میلیون و 256 هزار و 48 سوال مطرح شده است. شعار جلسه پرسش و پاسخ امسال برنامه خط مستقیم با پوتین ، میانجی گری غیرضروری نام دارد. بر اساس آمارها، مهمترین موضوعات در این جلسه واکسیناسیون و مقابله با کروناست.

همه می توانند در روسیه از طریق یک برنامه خاص موبایل، وبسایت برنامه، به صورت پیامک، تلفنی یا حتی پیام چند رسانه ای سوالات خود را مطرح کنند.

او ابتدا با پرداختن به جزئیاتی درباره واکسیناسیون کرونا در روسیه در خصوص لزوم تلقیح شهروندان در میان جهش موارد کووید 19 گفت: من از واکسیناسیون اجباری حمایت نمی کنم و همچنان به این موضع خود پایبند هستم. او در خصوص تصمیم برخی مقامات محلی در خصوص اجباری ساختن واکسیناسیون ، به قانون مربوطه در سال 1998 اشاره کرد و گفت که منطقه ها حق دارند گروه های خاصی از شهروندان را موظف به واکسیناسیون در میان افزایش عفونت ها کنند.

وی گفت: از طریق ویروس کرونا می توان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد. همانطور که کشف شده متخصصان بارها این موضوع را گفته اند ، هم در تلویزیون و هم در اینترنت ... ما فقط با استفاده از واکسیناسیون می توانیم از شیوع بیشتر بیماری همه گیر جلوگیری کنیم. ما این فرصت را داریم ، چهار واکسن داریم ، بسیار پیشرفته هستند ، امن و نسبتاً موثر. بنابراین امیدوارم با ادامه واکسیناسیون تعصبات برخی از شهروندان ما از بین برود. به گفته رئیس جمهور روسیه ، هم اکنون حدود 23 میلیون نفر واکسینه شده در روسیه وجود دارد.

پوتین تاکید کرد که کارفرمایان حق ندارند افرادی را که به دلیل داشتن معافیت پزشکی واکسینه نمی شوند ، برکنار کنند. این غیرقانونی است بنابراین ، اگر معافیت پزشکی وجود داشته باشد ... هیچ کس حق درخواست واکسیناسیون را ندارد.

پوتین گفت که خود دو دوز واکسن اسپوتنیک وی دریافت کرده و هیچ عوارض جانبی نداشته و اکنون میزان آنتی بادی بدنش بسیار بالا است.

او گفت: من تصمیم گرفتم که خودم را با اسپوتنیک V واکسینه کنم. از من خواسته شد که نگویم چه واکسنی دریافت کرده ام ، تا نوعی مزیت رقابتی برای یک واکسن نسبت به واکسن دیگر ایجاد نشود. اما من می بینم که واقعاً سوالات زیادی وجود دارد. من فکر نمی کنم نمایش ویدیوی واکسن زدن آنقدر مهم باشد. 20 روز پس از دریافت عکس ها ، آزمایش خون من نشان داد که تعداد زیادی آنتی بادی ایجاد کرده است.

پوتین افزود: هیچ عارضه جانبی ، حتی تب شدید وجود نداشت.

به گفته رئیس جمهور روسیه هیچ توطئه بین المللی در ارتباط با کووید 19 وجود نداشته است و مردم را به گوش دادن به توصیه های متخصصان و تسلیم نشدن به شایعات دعوت کرد. پوتین تأکید کرد:لازم است به حرف افرادی که چیز زیادی در این مورد نمی فهمند و شایعه سازی می کنند توجه نکنید. کرونا در سراسر جهان اتفاق می افتد ،می گویند رهبران کشورها توطئه کرده اند، همه جمع شدند و توطئه کردند، این مزخرف است.

او گفت که روسیه تصمیم گرفت میزبان مسابقات فوتبال یورو 2020 با وجود پاندمی کرونا باشد زیرا این کشور باید به تعهدات خود عمل کند. البته اول از همه ، ما باید تعهداتی را که دولت برای سازماندهی این رویدادهای مهم ورزشی متعهد شده بود ، انجام دهیم.

رهبر روسیه در خصوص اوکراین هم گفت که این کشور را یک کشور غیر دوست نمی داند. او گفت: چرا اوکراین در لیست ملتهای غیر دوست قرار نگرفته است؟ از آنجا که فکر نمی کنم مردم اوکراین با ما غیردوست باشند. اما دولت کنونی اوکراین عملکرد غیردوستانه ای با روسیه دارد.

پوتین با انتقاد از لایحه کی یف در باره حقوق بومیان و قرار نگرفتن روس ها در لیست بومیان اوکراین گفت: این امر به کاهش تعداد روس ها در اوکراین می انجامد، این ، از نظر عواقب منفی ، با استفاده از نوعی سلاح کشتار جمعی قابل مقایسه است ، این یک مسئله جدی است .

رئیس جمهور روسیه گفت کی یف مسئول تصمیم گیری ها برای مردم اوکراین نیست زیرا ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن اجازه می دهد تمام تصمیمات اصلی را بگیرد. چرا باید با او دیدار کنم وقتی کنترل کشور را به خارجی ها داده است.

به گفته رئیس جمهور روسیه هیچ راهی برای افرادی که به تقویت اوکراین و برقراری روابط عادی با روسیه علاقه مند هستند وجود ندارد زیرا آنها در سکوت قرار گرفته اند و تصمیم گیری در خصوص مسائل کلیدی اوکراین نه در کی یف بلکه در واشنگتن و بخشی از آن در برلین و پاریس اتخاذ می شود. پس چه موضوعی برای مصاحبه وجود دارد؟

او همچنین نگرانی های خود را در خصوص بهره برداری نظامی ناتو از اوکراین ابراز کرد و گفت: من نگران یک موضوع اساسی تر ، یعنی آغاز بهره برداری نظامی از خاک اوکراین هستم. طبق قانون اساسی اوکراین ، هیچ پایگاه نظامی خارجی نمی تواند وجود داشته باشد ؛ می توان مراکز آموزشی در آنجا ایجاد کرد ... بهره برداری از سرزمین ، که مستقیماً با ما هم مرز است ، مسائل امنیتی قابل توجهی برای ما ایجاد می کند. این مربوط به منافع واقعی فدراسیون روسیه و مردم روسیه است و این چیزی است که نگرانی ایجاد می کند و باید درباره آن فکر کنیم.

رئیس جمهور روسیه گفت که مسکو از احتمال حضور نظامی غرب در اوکراین نگران است اما هنگام انجام تمرین های نظامی نزدیک مرز اوکراین هیچ تلافی متقابل نمی کند. او افزود: ببینید ، آنها سر و صدا کردند که ما در خاک مان نزدیک مرز اوکراین رزمایش برگزار می کنیم. من به وزارت دفاع دستور دادم که نیروهای خود را جمع کرده و به تدریج نیروها را بیرون بکشد ، زیرا این مسئله برخی را نگران کرده است ... اما به جای واکنش مثبت ... آنها به مرزهای ما آمدند .

رئیس جمهور روسیه گفت ، با این حال ، من به جلساتی از این دست نه نمی گویم.دیدار با ولودیمیر زلنسکی با وجود همه اختلافات امکان پذیر است.

پوتین در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند عبور ناوشکن انگلیس از آبهای سرزمینی روسیه در سواحل کریمه جامعه بین المللی را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داد ؟ گفت: این اقدام به سختی می تواند به یک جنگ جهانی تازه منجر شود.نه ، من فکر نمی کنم.

پوتین با انتقاد از این حادثه گفت: این یک اقدام پیچیده تحریک آمیز بود که نه تنها از طریق نیروهای انگلیس بلکه از طریق آمریکایی ها صورت گرفت. قبل از حادثه در اوایل صبح 23 ژوئن ، یک هواپیمای ناتو از یونان پرواز شناسایی را در این منطقه انجام داد. بدیهی بود که ناوشکن وارد شده و اهداف نظامی را دنبال می کرد. حادثه اخیر یک تحریک آشکار با ماهیت سیاسی بود. دوم جنبه سیاسی [این حادثه] است؛ فقط چند روز پیش اجلاس ژنو برگزار گشت ، پس چرا چنین تحریکاتی انجام می شود؟

رئیس جمهور روسیه گفت که وب سایت های رسانه های اجتماعی خارجی ، مانند فیس بوک ، یوتیوب ، تیک تاک و توییتر در روسیه مسدود نخواهند شد. پوتین گفت: نه ، ما چنین برنامه هایی نداریم ، ما نمی خواهیم جلوی چیزی را بگیریم. ما قصد داریم با آنها کار کنیم ، اما وقتی آنها می خواهند ما را به جهنم بفرستند و از مطابقت با الزامات ما و قوانین روسیه امتناع می کنند مسئله ساز است. اگر آنها [شرکتهای خارجی رسانه های اجتماعی] در کشور ما کار می کنند و درآمد خوبی کسب می کنند ، باید از قوانین ما پیروی کنند. ما هیچ چیز اضافی از آنها نمی خواهیم . روسیه اصرار دارد که بسترهای بین المللی دفاتر کنندگی در کشور باز کنند ، اینها اشخاص حقوقی هستند که حداقل می توان با آنها مصاحبه کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1676

به "پوتین: ناوشکن انگلیسی اهداف نظامی داشت،رسانه های اجتماعی در روسیه مسدود نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: ناوشکن انگلیسی اهداف نظامی داشت،رسانه های اجتماعی در روسیه مسدود نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید