تور ارزان فیلیپین: چه ماهی برترین زمان سفر به فیلیپین است؟

به گزارش مجله تور مالزی، برترین زمان سفر به فیلیپین | Best Time to Visit The Philippines

بازدید از فیلیپین به خاطر جزیره ها بکر و آب کریستالی و شفافش، یک ماجراجویی هیجان انگیز است. اما در این کشور همواره آفتاب نیست و زمان هایی وجود دارند که باران های شدیدی می بارد که شاید کمی کلافه تان کند. اما در هر صورت اینکه کسی بخواهد باران را تجربه کند، در آفتاب دلنشین قدم بزند و یا بخواهد هر دو را با هم در این کشور ببیند، بسته به سلیقه شما دارد. ما در مجله خبرنگاران، در ادامه این متن برترین زمان سفر به فیلیپین را به نحو متفاوتی برایتان آورده ایم. در ادامه می بیند که ماه به ماه، برای شما شرح داده شده که با چه آب و هوایی روبرو خواهید شد. با ما همراه باشید:

تور ارزان فیلیپین: چه ماهی برترین زمان سفر به فیلیپین است؟

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

ژانویه (حدودا 11 دی تا 10 بهمن)

می گردد گفت که ماه اول میلادی، ژانویه برترین زمان سفر به فیلیپین استوایی است. البته امکان اینکه باران ببارد در این ماه وجود دارد اما هوای خنک کشور به دلیل باران های موسمی شمال شرقی، دلیل مناسب بودن این ماه است. فستیوال های زیادی در ماه ژانویه برگزار می گردد که از جمله آن ها می توان فستیوال آینده آیندههان (Ati-Atihan) در هفته دوم ژانویه نام برد.

بارش باران: 7 روز

دما: 26 درجه سانتی گراد

فوریه (حدودا 11 بهمن تا 10 اسفند)

در طول این ماه، دمای هوا کمی بالاتر از ژانویه است اما شما می توانید از هوای خنک شهر بگیو (Baguio) سود برده و به شهر پاینز (City of Pines) بروید، جایی که فستیوال گل ها در آن برگزار می گردد. این فستیوال سالیانه مرکز در هفته سوم فوریه برگزار شده و در آن همه چیز با گل تزیین شده و مردم به خیابان ها می آیند.

بارش باران: 4 روز

دما: 27 درجه سانتی گراد

مارس (حدودا 11 اسفند تا 10 فروردین)

مارس زمانی است که درجه حرارت شروع به بالا رفتن رفته و زمینه های تابستان آینده را فراهم می نماید؛ با این حال، شرایط آب و هوایی هنوز جزو برترین زمان سفر به فیلیپین است. در این ماه حواستان به تعطیلات رسمی فیلیپین باشد. معمولا هفته مقدس این کشور (Holy Week) در این ماه و یا اوایل آوریل اتفاق می افتد که در آن بیشتر مردم فیلیپین به دعا مشغول می شوند. بیشتر خانواده در این ماه از شهر خارج می شوند و در کنار سواحل و پارک ها پیک نیک می نمایند.

بارش باران: 4 روز

دما: 28 درجه سانتی گراد

آوریل (حدودا 11 فروردین تا 10 اردیبهشت)

با اینکه آب و هوای این ماه گرم و مرطوب است و دما بالا می رود، اما آوریل زمانی است که می توانید جزیره گردی نموده و ماجراجویی های متفاوتی را تجربه کنید. گردشگران زیادی این ماه را برای بازدید از فیلیپین انتخاب می نمایند؛ آن ها به جزایری مانند پالاوان و بوراکی رفته و حسابی سرگرمی می نمایند. اگر نمی خواهید به ساحل بروید و دلتان کمی طعم فرهنگ می خواهد، فستیوال هایی نظیر بانگوس در شهر دوگاپان برگزر می گردد.

بارش باران: 3 روز

دما: 29 درجه سانتی گراد

می (حدودا 11 اردیبهشت تا 10 خرداد)

ماه می هنوز هم برترین زمان برای سفر به فیلیپین است. در حالی که در منطقه ها کم ارتفاع تر ممکن است دمای گرمتری را تجربه کنید، می توانید کوه نوردی نموده و یا منطقه ها ساحلی را برای خنک شدن و شنا انتخاب کنید. اگر می خواهید از جمعیت زیادی بوراکی اجتناب کنید، سواحل شنی سفید دیگری نیز برای لذت بردن وجود دارد.

بارش باران: 12 روز

دما: 30 درجه سانتی گراد

ژوئن (حدودا 11 خرداد تا 10 تیر)

هرچه این ماه به جلوتر می رود، بارش باران به ویژه در لوزان بیشتر می گردد. گردشگران ساحلی هنوز هم می توانند در جزیره های جنوبی گردش نمایند که البته باران هر لحظه ممکن است ببارد. فستیوالParada ng mga Lechon هرساله در این فصل در استان باتانگاس برگزار می گردد و در همین زمان، شهر تالکوبان فستیوال سه بخشی اش را که شامل مسابقه قایقرانی و … می گردد، برگزار می نماید.

بارش باران: 16 روز

دما: 28 درجه سانتی گراد

جولای (حدودا 11 تیر تا 10 مرداد)

حجم باران در این ماه افزایش می یابد و بیشتر جزایر لوزون به دلیل بادهای موسمی جنوب غربی به شدت تحت تأثیر قرار می گیرند و سفر به شمال کمی مشکل خواهد شد. با رفتن به جنوب به جزایر بوهول، کبو و سیارگائو از باران اجتناب کنید، زیرا این جزایر در ماه جولای به سختی بارندگی های سنگین را تجربه می نمایند.

بارش باران: 21 روز

دما: 28 درجه سانتی گراد

آگوست (حدودا 11 مرداد تا 10 شهریور)

آب و هوای آگوست تقریبا شبیه به جولای است. بخش های مرکزی مانند منطقه کوردیلرا و شمال لوزون باران های سنگینی را تجربه می نمایند، مترو مانیلا و جنوب لوزون نیز به دلیل بادهای موسمی جنوب غربی استثنا نیستند. با این حال برترین اگر آگوست را زمان برای سفر به فیلیپین انتخاب کنید، بهتر است به شهرهای جنوبی تر مانند منطقه میندانائو بروید. شهر داوائو در هفته سوم آگوست، فستیوال کادایاوان را جشن می گیرند.

بارش باران: 22 روز

دما: 27 درجه سانتی گراد

سپتامبر (حدودا 11 شهریور تا 10 مهر)

در این ماه هوا کمی رو به طوفان های شدید و باران های سیل آسا می آورد. می توان گفت که ماه سپتامبر اوج ماه های بارانی فیلیپین است و اگر می خواهید که به ساحل بروید، بهتر است آب و هوا را حتما چک کنید. اگر بیشتر برای شناختن فرهنگ فیلیپین سفر می کنید، این ماه برترین زمان تماشا موزه ها و سایت های تاریخی، شرکت در تورهای غذایی و بازدید از رژه قایقی فلوویال (Fluvial Parade) است. البته کوهنوردی هم در این ماه توصیه می گردد.

بارش باران: 20 روز

دما: 28 درجه سانتی گراد

اکتبر (حدودا 11 مهر تا 10 آبان)

با اینکه احتمالا بارش باران هنوز در این ماه وجود دارد، اما معمولا در اواخر اکتبر هوا کمی بهتر می گردد و جزو برترین زمان سفر به فیلیپین خواهد بود. رویدادهای اصلی این ماه شامل فستیوال کمپیگین لانزونس (Camiguins Lanzones) است که در فضای باز برگزار می گردد. تماشا جزیره وایت یکی از بایدهای ماه اکتبر است و اگر می خواهید بدانید که چرا باکولود (Bacolod) شهر لبخندهاست می توانید به این شهر رفته و در فستیوال ماسکارا شرکت کنید.

بارش باران: 16 روز

دما: 28 درجه سانتی گراد

نوامبر (حدودا 11 آبان تا 10 آذر)

در حالی که ماه نوامبر شروع فصل خشک است، هنوز احتمال طوفان وجود دارد. بهتر است سفر خود را به خاطر شانس بیشتر وجود آب و هوای خوب، به سمت انتهای ماه برنامه ریزی کنید. در این ماه بعلاوه جمعیت کمتری در مقاصد محبوب مانند پالاوان وجود دارد، زیرا مردم محلی بیشتر در مراکز خرید هستند تا برای کریسمس خود را آماده نمایند.

بارش باران: 13 روز

دما: 27 درجه سانتی گراد

دسامبر (حدودا 11 آذر تا 10 دی)

دمای خنک تر ماه دسامبر باعث شده که از نظر بسیاری از گردشگران این ماه برترین زمان سفر به فیلیپین باشد. به علاوه، فیلیپینی ها فصل کریسمس را به عنوان یک زمان مهم از سال در نظر می گیرند؛ آن ها در سپتامبر خانه های خود را تزئین می نمایند و شما قطعا در هر قسمت از کشور احساس نزدیک شدن کریسمس را درک خواهید کرد. اگر می خواهید حال و هوای کریسمس را به اوج برسانید بهتر است به شهر سنت فرناندو در پامپانگا رفته و از فستیوال جاینت لنترن بازدید کنید.

بارش باران: 11 روز

دما: 27 درجه سانتی گراد

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1925

به "تور ارزان فیلیپین: چه ماهی برترین زمان سفر به فیلیپین است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فیلیپین: چه ماهی برترین زمان سفر به فیلیپین است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید