کتاب نفیس 100 چهره ماندگار صنعت چاپ منتشر می شود

به گزارش مجله تور مالزی، حمید متواضع مدیر چاپ ابیانه و مجری انتشار کتاب 100 چهره ماندگار صنعت چاپ در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به مراحل آماده سازی این اثر توضیح داد: هیات امنای برگزاری آیین سپاس از چهره های ماندگار صنعت چاپ تصمیم گرفتند از افرادی که در حوزه این صنعت طی 100 سال اخیر فعال بود ه اند تقدیر کنند و در کنار این مراسم کتابی به یادبود از زندگی نامه و تلاش های آن ها چاپ شود.

کتاب نفیس 100 چهره ماندگار صنعت چاپ منتشر می شود

وی اضافه کرد: در این میان کنار افراد مسن و پیشکسوت صنعت چاپ افراد جوان و کارآفرینی حضور دارند که در پویایی و فعال بودن این صنعت نقش داشتند و قرار است در این کتاب اسامی آ ن ها نیز درج شود.

متواضع با بیان اینکه صنعت چاپ اهمیت زیادی در زندگی مردم دارد، گفت: این اهمیت باید در قالب های جذاب و متنوع به مردم و مسئولان شناسانده شود و به همین دلیل در این مجموعه علاوه بر زندگی نامه 100 چهره ماندگار صنعت چاپ و توضیح و توضیح درباره چگونگی آن ها به حوزه چاپ به همراه تصاویر از زادگاه هر یک از این افراد نیز اطلاعاتی در کتاب درج خواهد شد تا یک اثر نفیس و ارزشمند باشد.

وی تاکید کرد: طرح های اولیه کتاب آماده شده است و مطالب و زندگی نامه افراد به مرور در حال تنظیم و آماده سازی است، همچنین قرار است کتاب مقدمه و پیشگفتارهای ویژه ای از دست اندرکاران و نام آوران این حوزه داشته باشد و به موضوع سابقه و تاریخچه صنعت چاپ در ایران پرداخته شود.

متواضع با بیان اینکه ممکن است این کتاب در سال های آینده به زبان های دیگری منتشر شود، مطرح کرد: قرار است در کنار معرفی چهره ها، شغل و تخصص هر فرد نیز معرفی شده و تاریخچه رسته و دسته فعالیت نیز به صورت کامل معرفی شود.

وی با بیان اینکه قصد ما فقط این نیست که چهره ها را معرفی کنیم، گفت: در کنار این موضوع اهمیت و قدرت صنعت چاپ در دنیای امروز بخصوص در حوزه نشر و بسته بندی را نیز معرفی خواهیم کرد تا به عنوان یک اثر ماندگار از صنعت چاپ کشور به یادگار باقی بماند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1598

به "کتاب نفیس 100 چهره ماندگار صنعت چاپ منتشر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب نفیس 100 چهره ماندگار صنعت چاپ منتشر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید