گالری داری سخت نیست

به گزارش مجله تور مالزی، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان در مورد سختی گالری‌داری در وضعیت کنونی اقتصادی به خبرنگاران گفت: به نظر من در حال حاضر گالری‌داری کاری سخت نیست چون نمایشگاه های مختلف هنری مشتری دارد و آثار هنری به فروش می‌رسند، همچنان که در بیست و ششمین نمایشگاه صد اثر، صد هنرمند با حضور خوبی از سوی مردم و مجموعه داران روبرو بودیم.

گالری داری سخت نیست

وی با بیان اینکه آثار هنری همیشه سرمایه‌ای باارزش بوده و هیچکس از خرید آنها ضرر نکرده است، خاطرنشان کرد: فروش این نمایشگاه به این دلیل است که مردم سرمایه خود را تبدیل به کالاهای باارزش هنری می‌کنند چون در وضعیت اقتصادی کنونی پول در حال بی ارزش شدن است بنابراین خریداران اثر هنری، سرمایه خود را پس انداز می کنند.

گلستان، گالری‌داری را کاری جذاب برشمرد و گفت: من هیچوقت از گالری‌داری ناراضی نبوده‌ام و همیشه کارم رونق داشته است.گالری‌داری می تواند کمک شایانی به گردش مالی و اقتصاد هنر کند و امروز نیز شاهد هستیم هنرمندان به ویژه نقاشان از فروش آثارشان، هزینه های زندگی خود را تامین می کنند در حالی که تا چندین سال پیش این رویه به این وسعت وجود نداشت.

وی به کیفیت و قیمت‌گذاری منطقی آثار هنری اشاره کرد و افزود: اگر کیفیت آثار هنری عرضه شده در یک گالری بالا و قیمت‌گذاری آنها منطقی باشد و مخاطب دست کم گرفته نشود، مخاطب به دفعات پیگیر نمایشگاه‌های مختلف خواهد شد و نسبت به حضور در آنها علاقه نشان می دهد.

مدیر گالری گلستان درباره مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نحوه هماهنگی‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌ها گفت: در گذشته برای برگزاری هر نمایشگاه از دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز می گرفتیم، اما الان این رویه حاکم نیست و گالری‌دار باید حواسش جمع باشد و شعور فرهنگی داشته باشد تا کارهای مساله‌دار نمایش داده نشوند.

گلستان در پایان در پاسخ به اینکه آیا بخشنامه جدیدی درباره ممیزی آثار برای گالری گلستان ارسال شده است یا خیر، بیان کرد: خیر، البته اگر بخشنامه جدیدی مبنی بر اینکه آثار را قبل از برپایی هر نمایشگاه برای دفتر هنرهای تجسمی ارشاد ارسال کنیم برای ما بیاید قطعاً آن را قبول نمی کنم، اما فکر می کنم با مدیریت سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 25 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 7

به "گالری داری سخت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالری داری سخت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید