گام استارت آپ هلندی به سوی فراوری انبوه یک خودروی نو (تور هلند ارزان)

به گزارش مجله تور مالزی، اکنون این استارت آپ پس از موفقیت اولین خودروی خود، یک گام به سوی توسعه نسل جدیدی از خودروهای خورشیدی برداشته و توانسته 10 هزار مدل از لایت یر 2 را به یک شرکت لیزینگ تجاری Arval پیش فروش کند.

گام استارت آپ هلندی به سوی فراوری انبوه یک خودروی نو (تور هلند ارزان)

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

پاییز سال گذشته میلادی استارت آپ هلندی لایت یر(Lightyear) شروع به ساخت اولین سری از خودروهای الکتریکی کرد که مستقیما از نور خورشید، نیرو فراوری می کرد. اکنون این استارت آپ پس از موفقیت اولین خودروی خود، یک گام به سوی توسعه نسل جدیدی از خودروهای خورشیدی برداشته و توانسته 10 هزار مدل از لایت یر 2 را به یک شرکت لیزینگ تجاری Arval پیش فروش کند.

اولین مدل این خودرو با نام لایت یر زیرو Lightyear 0، با قیمت 250 هزار یورو عرضه شد. این خودرو که مجهز به پنل های خورشیدی خمیده در سرتاسر کاپوت و سقف است، می تواند دو ماه بدون شارژ در آمستردام در تابستان و تا هفت ماه در پرتغال حرکت کند.

این شرکت در سال 2016 در هلند تأسیس شد و از سال گذشته در حال توسعه لایت یر 2 Lightyear 2 دومین مدل پرتیراژ خود، با قیمت اولیه حدود 40 هزار یورو بوده است. به گفته این شرکت، انتظار می رود که لایت یر 2 تا سال 2025 به فراوری انبوه برسد.

نسخه مفهومی لایت یر 2 چند هفته گذشته در نمایشگاه فناوری CES 2023 در لاس وگاس ارائه شد. این شرکت فناوری پیشرفته هلندی چندی پیش فهرست انتظار برای دومین مدل فراوریی خود را باز کرد. قیمت تقریبی حدود 40 هزار یورو است.

لایت یر در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: طرف های علاقه مند می توانند هم اکنون در فهرست انتظار ثبت نام نمایند تا وقتی مدل برای سفارش در دسترس قرار گیرد، در صف اول باشند. البته کمی باید صبر کنید، زیرا فراوری انبوه آن تا خاتمه سال 2025 شروع خواهد شد.

لکس هوفسلوت (Lex Hoefsloot)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران لایت یر گفت: لایت یر 2 به ما در مأموریت خود یاری می نماید تا دنیای پاک را برای همه در دسترس قرار دهیم. این اولین خودروی الکتریکی است که به مردم اجازه می دهد تا پایداری را در اولویت قرار دهند. به وسیله استفاده کارآمد از نور خورشید، لایت یر 2 وابستگی به شبکه های برق را که بیش از حد زیاد شده اند، کاهش می دهد.

در مقایسه با سایر خودروهای الکتریکی، لایت یر 2 تا 50 درصد کمتر کربن دی اکسید منتشر می نماید و برد بیش از 800 کیلومتر را ارائه می دهد.

شرکت سازنده خودروی لایت یر اخیرا در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار نموده که 10 هزار مدل اضافی از لایت یر 2 فراوری خواهد نمود. این خودروها به وسیله شرکت لیزینگ تجاری Arval پیش سفارش داده شده است.

مجموع پیش سفارش های لایت یر 2 در بازار تجاری اکنون به بیش از 21 هزار خودرو رسیده است. این عدد فروش نزدیک به 840 میلیون یورویی را می رساند. یک هفته پیش لایت یر فهرست انتظار را برای مصرف نمایندگان باز کرد. این افراد می توانند با ثبت نام، در روند پیش سفارش مدل های لایت یر 2 در اواخر سال جاری اولویت داشته باشند.

آلن ون گروندال، مدیر عامل Arval ، می گوید که Arval در زمینه تحرک پایدار جاه طلبی های زیادی دارد. فناوری لایت یر ارزان و سازگار با محیط زیست است. به همین علت است که این خودروها یک مکمل عالی برای ناوگان ما هستند. جاه طلبی Arval این است که ناوگان خود را تا سال 2025 به حدود 700 هزار وسیله نقلیه الکتریکی افزایش دهد.. بنابراین از 10 هزار خودروی لایت یر 2 که به Arval برای رسیدن به این هدف یاری می نمایند، بسیار استقبال می گردد.

لکس هوفسلوت، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران لایت یر از اعتماد Arval سپاسگزار است و تخصص و حضور بین المللی آنها را ستایش می نماید. هوفسلوت گفت: علاوه بر ارائه خودروهای برقی با انرژی خورشیدی ما به مصرف نمایندگان، Arval به عنوان یک شرکت لیزینگ نقشی حیاتی در در دسترس قرار دادن فناوری های ما به مردم ایفا می نماید.

لایت یر 2 مدل قابل دسترس لایت یر برای بازار انبوه است. با افزودن پنل های خورشیدی به سانروف و کاپوت، این خودرو می تواند برد خود را دو برابر نموده و با هر بار شارژ برد بیش از 800 کیلومتر را ارائه دهد. بعلاوه سه برابر کمتر از یک خودروی الکتریکی معمولی به شارژ احتیاج دارد.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2149

به "گام استارت آپ هلندی به سوی فراوری انبوه یک خودروی نو (تور هلند ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام استارت آپ هلندی به سوی فراوری انبوه یک خودروی نو (تور هلند ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید