10 فیلم و انیمیشن روحیه بخش انگیزشی برای اینکه سال نو را بهتر شروع کنید

به گزارش مجله تور مالزی، سال نو برترین زمان برای یک شروع تازه است؛ اینکه سعی کنید به آدم بهتری تبدیل شوید، کارهای هیجان انگیزتری انجام دهید، تجربه های متفاوتی داشته باشید و اهداف تازه ای را دنبال کنید. با این حال، تغییر آسان نیست و برای اینکه از روتین های همیشگی خود خارج شویم، باید انگیزه داشته باشیم و گاهی هیچ چیز بهتر از یک فیلم روحیه بخش نیست که شما را تشویق کند تا سال را بهتر شروع کنید. حالا که به سال نو قدم گذاشته اید، شاید برترین زمان باشد تا به زندگی خود در سالی که گذشت نگاه بیندازید، کارهایی که انجام داده اید یا نداده اید را مرور کنید و یک سری هدف گذاری کلی برای 12 ماه آینده داشته باشید. یک فیلم روحیه بخش با روایت قصه آدم هایی که در مسیر تغییر زندگی خود گام برداشته اند، بی گمان می تواند در این زمینه یاری کننده باشد.

10 فیلم و انیمیشن روحیه بخش انگیزشی برای اینکه سال نو را بهتر شروع کنید

1- بریتنی در یک ماراتن حضور پیدا می نماید (Brittany Runs A Marathon)

  • سال انتشار: 2019
  • کارگردان: پل داونز کلیزو
  • بازیگران: جیلین بل، لیل رل هاوری، جنیفر داندس، میکلا واتکینس، پیتر وک، مایکی دی، آلیس لی، مایکا استاک
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 6.8 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 88 از 100

بریتنی (جیلین بل) یک زن جوان است که خود را دوست ندارد و از شغل ، وزن و عدم توانایی اش در برقراری یک رابطه عاشقانه پایدار راضی نیست. دیگر مشکل بزرگ او، هم اتاقی اش گرچن (آلیس لی) است، معلمی که به عنوان اینفلوئنسر در فضای مجازی فعالیت می نماید و از زندگی شخصی اش برای دیگران محتوا می سازد. بریتنی به علت شرایط نامناسبی که دارد، خود را ناخواسته با گرچن مقایسه می نماید تا در چرخه ای از بدبینی ها و ناامیدی ها گرفتار باشد.

پس از مدت ها سبک زندگی نادرست، پزشکِ بریتنی به او می گوید که باید زندگی اش را تغییر دهد. او که از نظر مالی توانایی رفتن به باشگاه را ندارد، شروع به دویدن می نماید و در مسیری قدم می گذارد که نتیجه اش سلامتی و یک سبک زندگی سالم است. این ساخته پل داونز کلیزو تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی را هم در کانون توجه قرار می دهد و به این نکته اشاره می نماید که اگر از آن ها درست استفاده گردد، می توانند کارآمد باشند. بریتنی به تدریج دوستان تازه ای پیدا می نماید، اعتمادبه نفس خود را به دست می آورد و انسان بهتری می گردد.

کتاب آدم های سمی اثر لیلیان گلاس

15 %

165,000

140,650 تومان

مشاهده و خرید

2- مرد بله گو (Yes Man)

  • سال انتشار: 2008
  • کارگردان: پیتون رید
  • بازیگران: جیم کری، زویی دشانل، بردلی کوپر، ترنس استامپ، دنی مسترسون، جان مایکل هیگینز، برنت بریسکو
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 6.8 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 46 از 100

یکی از درس هایی که والدین از کودکی به ما آموختند این است که هنر نه گفتن را بیاموزیم. فیلم مرد بله گو نقطه مقابل این دیدگاه را ارائه می دهد: بله گفتن به همه چیز. کارل (جیم کری) پس از شرکت در یک همایش انگیزشی، تصمیم می گیرد تا به معنای واقعی کلمه به همه چیز بله بگوید و هر کسی هر خواسته ای داشت انجام دهد تا ببیند چه اتفاقی رخ می دهد و آیا در زندگی خشنود تر خواهد بود یا خیر.

بدیهی است که این ساخته پیتون رید قصد ندارد شما را به انجام کارهای خطرناک تشویق کند. فیلم درباره این است که از روزمرگی خارج شوید، به سراغ تجربه های تازه بروید و ترس از تغییر را کنار بگذارید. بیشتر اوقات واهمه از شکست یا ناامیدی باعث می گردد تا آد م ها رویاهایشان را دنبال ننمایند و به یک زندگی معمولی راضی باشند. واقعیت اما این است که اگر همواره در همان نقطه امن خود بمانید، نه تنها سودی ندارد بلکه می تواند آسیب زا باشد. کارل با بله گفتن به همه چیز این حقیقت را درک می نماید.

کتاب تو نمی توانی روزم را خراب کنی اثر آلن کلاین انتشارات لیوسا

2 %

91,000

89,000 تومان

مشاهده و خرید

3- مزایای گوشه گیر بودن (The Perks Of Being A Wallflower)

  • سال انتشار: 2012
  • کارگردان: استیون شباسکی
  • بازیگران: لوگان لرمن، اما واتسون، ازرا میلر، نینا دوبرو، پل راد، جانی سیمونز، می ویتمن، کیت والش
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.9 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 85 از 100

این فیلم نوجوانانه کم ادعا، قصه چارلی (لوگان لرمن) را روایت می نماید که به علت ترومای دوران کودکی، از افسردگی بالینی و حمله های عصبی رنج می برد و نمی تواند از گذشته کابوس وار خود فاصله بگیرد. او که وارد دبیرستان شده است، علاقه ای به حضور در اجتماع ندارد و از اینکه با دیگران دوست گردد می ترسد اما پس از آشنایی با سم (اما واتسون) و پاتریک (ازرا میلر) شرایط تغییر می نماید.

مزایای گوشه گیر بودن در برخی از لحظات دراماتیک، اندکی تلخ می گردد و احساسات شما را برمی انگیزد اما درباره بلوغ، رشد، رها کردن ترس ها و زخم های گذشته پیغام های مهمی می دهد. چارلی در برابر شیاطین و سیاهی های درونی اش قرار می گیرد و با آن ها مبارزه می نماید تا بهبود پیدا کند.

کتاب مزایای منزوی بودن اثر استیون چباسکی نشر میلکان

55 %

122,000

55,000 تومان

مشاهده و خرید

4- وحشی (Wild)

  • سال انتشار: 2014
  • کارگردان: ژان-مارک ولی
  • بازیگران: ریس ویترسپون، برایان وان هالت، گبی هافمن، کوین رانکین، لورا درن، میخیل هایشمان، دبلیو ارل براون
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.1 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 88 از 100

پس از یک ازدواج ناموفق و طی کردن مراحل طلاق، شِرل (ریس ویترسپون) تصمیم می گیرد کار متفاوتی انجام دهد تا شاید از نظر روانی به ثبات برسد. او اگرچه تجربه ای در زمینه پیاده روی های طولانی ندارد اما خود را وقف یک ماجراجویی چالش برانگیز می نماید.

اقتباسی از کتاب خاطرات شرل استرید، وحشی به مضامینی همچون اندوه، شکست و تولد دوباره می پردازد و خواهید دید که شرل چگونه موانع را یکی پس از دیگری کنار می زند. او منتظر نمی ماند که دیگران خوشبختی را برای او به ارمغان می آورند بلکه شخصا دست به کار می گردد. شرل برای اینکه اتفاقات زندگی اش را مرور کند و ببیند چرا به بن بست رسید، به قلب طبیعت می زند و با خود خلوت می نماید تا به خودشناسی برسد و شروع تازه ای داشته باشد.

کتاب وحشی اثر شرل استرید نشر ستاک

مشاهده کالا

5- به دیگری نیکی کن (Pay It Forward)

  • سال انتشار: 2000
  • کارگردان: میمی لدر
  • بازیگران: کوین اسپیسی، هلن هانت، هالی جوئل آزمنت، جی مهر، جیمز کاویزل جان بون جووی، انجی دیکینسون
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.2 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 39 از 100

برخی وقت ها بچه ها حرف های عاقلانه می زنند و همچون بزرگسالان، منطقی رفتار می نمایند. هالی جوئل آزمنت در این فیلم، نقش تِرِور را بازی می نماید؛ کودکی که دقیقا همین نوع نگاه بزرگسالانه در او به چشم می خورد. معلمِ ترور به او می گوید که برنامه هایش برای بهتر کردن جهان را در قالب یک انشا بنویسد. او ایده آن را زودتر پرداخت کن را مطرح می نماید: هرکسی که به شما لطفی کرد، شما باید به سه نفر دیگر یاری کنید.

اینکه کار کوچک یا بزرگی برای دیگران انجام دهید و آن ها هم همین روند را ادامه دهند، بی تردید تاثیرگذار است و باعث می گردد که جهان به مکان بهتری تبدیل گردد. برای مثال، کافی است بدون هیچ علتی، بدون هیچ مناسبتی، هدیه ای برای یکی از دوستان خود خریداری کنید؛ این حرکت زیبا می تواند بر روحیه او تاثیر بگذارد و حتی به تفکر وادار گردد. اگر نسل بشر بر خوبی ها متمرکز گردد، زندگیِ همه به مراتب بهتر می گردد. بدیهی است که این دیدگاه ها کمی شعاری باشد اما باید بدانید که خوبی کردن به دیگران، فارغ از هر نتیجه ای باعث می گردد تا حس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

کتاب مهربانی با خود اثر تیم دزموند انتشارات شمعدونی

64,800 تومان

مشاهده و خرید

6- درون و بیرون (Inside Out)

  • سال انتشار: 2015
  • کارگردان: پیت داکتر
  • صداپیشگان: امی پولر، فیلیس اسمیت، بیل هیدر، لویس بلک، میندی کالینگ، دایان لین، کایل مک لاکلن، جان راتزنبرگر
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 8.2 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 98 از 100

بزرگسالان تنها کسانی نیستند که با چالش های سخت روبه رو می شوند یا تصمیم می گیرند تا بهتر زندگی و در شرایط خود تغییر ایجاد نمایند. بچه ها هم هر روز با موانع سخت دست وپنجه نرم می نمایند (از تکلیف های مدرسه تا رفتارهای بد اطرافیان که به روان آن ها آسیب می زند) و از آنجایی که به بلوغ احساسی و فکری نرسیده اند، نمی دانند باید چگونه مسائل خود را حل نمایند. انیمیشن درون و بیرون بازتاب دقیقی از احساسات متناقض بچه ها را به نمایش می گذارد و به آن ها آموزش می دهد که چگونه با حس های درونی و جهان بیرونی تعامل داشته باشند.

هنگامی که رایلی (کایل مک لاکلن) از خانه دوران کودکی اش دور می گردد، باید همه چیز را از ابتدا شروع کند. او باید به مدرسه تازه برود، دوستان تازه پیدا و به زندگی در یک منطقه تازه عادت کند. این تغییرات، احساسات او را هم دستخوش تغییر می نماید. شادی (امی پولر) که همچون اسمش وظیفه خشنود کردن رایلی را برعهده دارد، باید با بزرگ شدن او و پررنگ تر شدن احساسات دیگر کنار بیاید و یاد بگیرد که تجربه احساسات دیگری همچون غم، می تواند تاثیرات مثبتی نیز داشته باشد.

کتاب بیداری ، جهانی درون و بیرون خود را تغیر دهید اثر آنوشا انتشارات مون

170,000

99,000

تومان

دفتر کلاسوری 100 برگ پدیده نقش مدل 26 حلقه کالکشن انیمیشن طرح درون و بیرون Inside Out مجموعه 4 عددی

419,600

تومان

محصولات درون و بیرون در خبرنگاران

مشاهده همه

7- ویل هانتینگ نابغه (Good Will Hunting)

  • سال انتشار: 1997
  • کارگردان: گاس ون سنت
  • بازیگران: مت دیمون، رابین ویلیامز، بن افلک، مینی درایور، جرج پلیمپتن، کیسی افلک، کول هاسر، جرج پلیمپتن
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 8.3 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 97 از 100

ویل هانتینگ نابغه بازتابی از دیدگاه ها و جهان بینی دو کودک بلندپرواز است که شانس رسیدن به رویاهای خود را به دست آورده اند. اما این موفقیت ها تصادفی یا مبتنی بر شانس نبوده است، بن افلک و مت دیمون با کوشش مضاعف به این جایگاه رسیدند و در قصه ای که نوشته اند (و حتی برای آن جایزه اسکار دریافت کردند)، به آسیب های روانی دوران کودکی، روابط خانوادگی و رشد کردن، نگاهی ریزبینانه دارند. در نتیجه حتی پیش از دیدن کردن ویل هانتینگ نابغه، حتی با مطالعه قصه چگونه ساخته شدن فیلم هم می توانید انگیزی بگیرید!

ویل هانتینگ (مت دیمون)، سرایدار دانشگاه فناوری ماساچوست، از قضا یک نابغه ریاضی است اما هرگز فرصتی به دست نیاورده تا استعدادهایش را به دیگران نشان دهد و علاقه چندانی هم به این کار ندارد. او بعلاوه به علت سختی هایی که در دوران کودکی تجربه نموده است، با عذاب وجدان دست وپنجه نرم می نماید. اما با ورود دکتر شان مگوایر (رابین ویلیامز) شرایط عوض می گردد، او به ویل یاری می نماید تا متوجه گردد که سزاوار زندگی بهتری است و باید به شکوفایی برسد. هنگامی که آدم ها رویدادهای سیاهی را تجربه می نمایند، به این باور می رسند که دیگر نمی توانند رویاهایشان را دنبال نمایند یا به خوشبختی برسند اما در حقیقت همواره راهی برای فرار از گذشته وجود دارد و هر لحظه که بخواهید، می توانید در مسیر تغییر زندگی خود قدم بردارید.

کتاب قله ها و دره ها اثر اسپنسر جانسون نشر برات

22 %

48,000

37,650 تومان

مشاهده و خرید

8- آن لحظه مزخرف (That Awkward Moment)

  • سال انتشار: 2014
  • کارگردان: تام گورمیکان
  • بازیگران: زک افران، جسیکا لوکاس، ایموجن پوتس، مایلز تلر، مایکل بی.جردن، آلیسیا رینر، جاش پایس
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 6.1 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 22 از 100

در این فیلم کمدی عاشقانه، جیسون (افران)، دنیل (تلر) و مایکی (جردن) با این حقیقت تلخ روبه رو می شوند که هیچ چیز تا ابد پایدار نیست و گاهی مجبور هستید که به جلو حرکت کنید. جیسون به سبک زندگی مجردی عادت نموده است، دنیل نمی خواهد احساساتش را به برترین دوستش ابراز کند زیرا می ترسد که رابطه آن ها خراب گردد و مایکی هم رابطه زناشویی اش به طلاق کشیده است.

هر سه مرد احساس می نمایند که تغییر بد است و با تمام قوا جلوی آن می ایستند تا اینکه درک می نمایند گاهی تغییر برترین اتفاق ممکن است. گاهی یک چالش یا رویداد باعث می گردد تا زندگی شما برای همواره عوض گردد. آن لحظه مزخرف فیلم فوق العاده ای به حساب نمی آید اما امضاهای رایج آثار رام-کام در آن به چشم نمی خورد و خاتمه امیدبخش و روشنی دارد.

کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم اثر شارون وگشیدرکروز

مشاهده کالا

9- فارست گامپ (Forrest Gump)

  • سال انتشار: 1994
  • کارگردان: رابرت زمکیس
  • بازیگران: تام هنکس، رابین رایت، گری سینایس، میکلتی ویلیامسون، سالی فیلد، آفِـیمو آمِلامی، سونی شرویر
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 8.8 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 71 از 100

زندگی سرشار از اتفاق های غیرمنتظره است اما فارست گامپ به شما می گوید که ما انسان ها می توانیم با بدترین و تلخ ترین رویدادها روبه رو شویم اما به ناامیدی مطلق نرسیم، بازگردیم، مهربانی کنیم و مثبت نگر باشیم.

خوش بینی زیاد و نوع نگاه خوش بینانه در سال های اخیر یک ویژگی منفی به شمار میرود و اصولا اگر چنین شخصیتی داشته باشید، دیگران از شما انتقاد می نمایند و می گویند نسبت به جهان اطراف بی اطلاع هستید. آگاهی از شرایط جامعه و شرایط زندگی آدم های نزدیک اهمیت دارد اما خوش بینی یک عنصر ضروری برای زندگی بهتر است و می تواند یاری نماینده باشد. فارست حتی بر تعدادی از وقایع تاریخی تاثیر گذاشت و مهربانی و انسانیت را به هر کسی که دیدار کرد، هدیه داد.

کتاب فارست گامپ اثر وینست گروم انتشارات طاهریان

مشاهده کالا

10- در جستجوی خوشبختی (The Pursuit Of Happyness)

  • سال انتشار: 2006
  • کارگردان: گابریل موچینو
  • بازیگران: ویل اسمیت، جیدن اسمیت، تندی نیوتون، دن کستلانتا، میشل کروزیک، جیمز کارن، مارک کریستوفر لارنس
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 8 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 67 از 100

گریس گاردنر (ویل اسمیت) یک فروشنده اسکنر استخوان است و آن را به شرکت ها و دکترها می فروشد اما عایدی چندانی ندارد. شرایط مالی او هر روز بدتر می گردد، همسر و خانه اش را از دست می دهد، بی خانمان می گردد و هم زمان باید از فرزند کوچیک خود نیز نگهداری کند.

در جستجوی خوشبختی همان فیلم روحیه بخش و الهام بخشی است که باید دیدن کنید زیرا یک قصه واقعی را روایت می نماید. گریس گاردنرِ واقعی در دهه 80 میلادی سقوط تمام عیار را تجربه کرد و همه چیز را از دست داد اما لحظه ای تسلیم نشد و شبانه روز کوشش کرد تا بتواند شرایط را برای خود و پسرش بهبود ببخشد. گاردنر حالا یک مرد ثروتمند محسوب می گردد و یک کتاب پرفروش هم از سرگذشت خود نوشته است. این ساخته گابریل موچینو به شما یادآوری می نماید که هیچ گاه دیر نیست، می توان بلند شد و کارهای بزرگی کرد.

کتاب تغییر فکر ها اثر هوارد گاردنر

18 %

160,000

132,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 فروردین 1402 بروزرسانی: 3 فروردین 1402 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2176

به "10 فیلم و انیمیشن روحیه بخش انگیزشی برای اینکه سال نو را بهتر شروع کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فیلم و انیمیشن روحیه بخش انگیزشی برای اینکه سال نو را بهتر شروع کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید