باید از بنیادهای برکت و علوی برای رونق صنایع دستی یاری بگیریم

به گزارش مجله تور مالزی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، باید از بنیادهای برکت و علوی برای رونق صنایع دستی یاری بگیریم.

باید از بنیادهای برکت و علوی برای رونق صنایع دستی یاری بگیریم

مریم جلالی در نشست با معاونان صنایع دستی استانها که در فرهنگستان هنر برگزار گردید، گفت: استانها باید پیوست صنایع دستی با گردشگری و میراث فرهنگی را در هر حوزه ای معین نمایند. شهر جهانی میبد که شهر جهانی زیلو است مصداق اهمیت شهرهای جهانی بوده و می توانید این موضوع را مطالبه کنید که چرا در کنار صنعت پتروشیمی جایگاه نداریم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه به بازارچه های صنایع دستی به عنوان کلیشه نگاه نکنید، توضیح داد: به محل عرضه و فروش و فراوری فکر کنید و محل هایی که می گردد صنایع دستی را عرضه کرد، پیدا کنید.

او با بیان که باید تشکل ها و اتحادیه ها پای کار بیایند، گفت: همه باید به صنایع دستی دیگر شهرها فکر کنیم تا بتوانیم در هر استان یک ایران کوچک داشته باشیم.

جلالی با بیان اینکه باید از بنیادهای برکت و علوی و سایر بنیادهای مشابه که ظرفیتهای بالایی دارند برای رونق صنایع دستی یاری بگیریم، توضیح داد: بسیاری از فعالان این حوزه لیستی از برندهای استان خود را استحصال نمایند این فعالان هیچگونه استفاده ای از ظرفیتهای دولتی نداشته اند همه در عین حال فعال هستند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور خطاب به معاونان صنایع دستی استانها با اشاره به اینکه باید در مقابل هر خبری کنشگر عمل کنید، گفت: باید در پی کشف و استفاده از ظرفیتهای متعدد باشید و کنشگر و مطالبه گر رابطه خود را تعریف کنید.

او با تاکید بر اینکه صنایع دستی قبلا یک دوره باشکوه داشته اما در حال حاضر در این شرایط نیستیم، گفت: امروز باید با فراوری محتوا، ارتباط و تعامل با دستگاه های متعدد در راستای رونق صنایع دستی و یاری به هنرمندان گام برداریم.

جلالی با اشاره به اینکه شرکتهای دانش بنیان را در حوزه صنایع دستی فعال کنید، گفت: باید با شرکتهای دانش بنیان ارتباط گرفته و مسائل و دغدغه ها را در این حوزه تعریف و در پی راهکار در این باره باشیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با تاکید بر اینکه در مورد جشنواره فجر هم باید کنشگر باشید، گفت: یکی از بخشهای آن را به عهده بگیرید و آن را براساس ظرفیتهای استان خود انجام دهید.

او با اشاره به ثبت جهانی نساجی سنتی کاشان اظهار کرد: جشن جهانی کاشان را داشتیم، جشن های دیگر جهانی هم داریم اما مسئله این است که وقتی جهانی می شویم باید جهانی هم فکر کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 16 آبان 1402 بروزرسانی: 16 آبان 1402 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2250

به "باید از بنیادهای برکت و علوی برای رونق صنایع دستی یاری بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید از بنیادهای برکت و علوی برای رونق صنایع دستی یاری بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید