با گشایش در صنعت گردشگری میتوان از اداره کشور بدون نفت سخن گفت

به گزارش مجله تور مالزی، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، با گشایش در صنعت گردشگری میتوان از اداره کشور بدون نفت سخن گفت.

با گشایش در صنعت گردشگری میتوان از اداره کشور بدون نفت سخن گفت

علی دارابی درباره شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که تا 21 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ادامه دارد، گفت: در مجموع 15 سالن نزدیک به هزار غرفه از همه استانهای کشور در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

وی اضافه کرد: 200 شرکت فعال صنعت گردشگری از 47 کشور دنیا در این نمایشگاه حاضر هستند و در حوزه صنایع دستی سالن نام آوران و نوآوران جلوه خاصی دارد. امروزه، نمایشگاه ها نقش مهمی را در دیپلماسی عمومی و توسعه و توسعه ارتباطات ایفا می نمایند.

به گفته دارابی، افزون بر آن محلی برای آموزش، انتقال تجارب و ایجاد ظرفیت های تازه برای سرمایه گذاری است. گردشگری امروز یک صنعت پیشران توسعه بوده و صنایع دستی به مثابه اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه از 400 رشته صنایع دستی در دنیا 299 رشته مخصوص ایران است، گفت: این به آن معناست که اگر به حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و زیرساختهای آن توجه گردد، نگاه ها و رویکردها را تغییر دهیم و فضای انفتاح و گگرددگی را ایجاد کنیم، توریسم و گردشگری را فرصت بدانیم و بجای محدودیت ها گشایش را فراهم کنیم، آنگاه می گردد امیدوار بود که میتوان از اداره کشور بدون اتکا به نفت سخن گفت.

منبع: همگردی
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2160

به "با گشایش در صنعت گردشگری میتوان از اداره کشور بدون نفت سخن گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با گشایش در صنعت گردشگری میتوان از اداره کشور بدون نفت سخن گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید