تور لحظه آخری تایلند: با 20 میوه خارق العاده تایلندی آشنا شوید (بخش اول)

به گزارش مجله تور مالزی، منتخبی از میوه های فوق العاده تایلند، در طول سفر به بانکوک

میوه های عجیب و غریب نیز درست مانند مردمان مجذوب کننده سرزمین تایلند، در هر گوشه ای از این کشور به شما خوشامد می گویند. خاک حاصلخیز، اقلیم استوایی و بخش های شمالی دارای آب وهوای معتدل در تایلند به این معنی است که تقریبا هر چیزی در این کشور رشد می نماید. درنتیجه این امر نیز کمتر مکانی در دنیا می تواند مدعی داشتن چنین گنجینه متنوعی از میوه های خوش طعم زیبا باشد. بهتر است با مصرف بیشترین اندازه ممکن از میوه های تایلند، از این فراوانی استفاده کنید. در ابتدا طعم این میوه ها ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد و خارگیل تیغ تیغی و بد بو می تواند برترین نمونه برای این حالت به حساب بیاید ولی مطمئن باشید وقتی که آغاز به خوردن این میوه ها کنید، دیگر نمی توانید از آن ها چشم پوشی نمایید. میوه ها نه تنها مقرون به صرفه، سالم و مغذی هستند بلکه روشی عالی برای تامین مایعات موردنیاز بدن به حساب آمده و به همین علت نیز میان وعده هایی عالی هستند. خوردن میوه های این منطقه شبیه به یک ماجراجویی به شمار میرود و به همین علت نیز بهتر است به این متن ایمان داشته و میوه ها را به روش محلی های تایلند و با کیسه کوچکی از نمک، شکر و فلفل قرمز نوش جان کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور لحظه آخری تایلند: با 20 میوه خارق العاده تایلندی آشنا شوید (بخش اول)

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

  • انبه (به زبان انگلیسی: منگو یا mango و به زبان تایلندی: ماموآنگ یا Ma-Muang)

    انبه یکی از شناخته شده ترین میوه های تایلند است و تنوع بسیار بالایی برای این میوه لذیذ و شاداب نماینده وجود دارد. راه های متفاوتی برای خوردن انبه وجود دارد؛ هنگامی که انبه به صورت کامل رسیده باشد، می توان آن را با قاشق خورد ولی بسیاری از تایلندی ها دوست دارند تا انبه را با برنج شفته و شیره نارگیل (به شکل غذایی به نام خائو نیو ما موآنگ) مصرف نمایند. گروهی دیگر دوست دارند تا این میوه را به صورت نیمه رسیده و در برش هایی که بر روی آن شکر پاشیده شده است بخورند. می توان از انبه آب میوه های بسیار خوشمزه ای تهیه کرد.

  • ترگیل (به زبان انگلیسی: منگوستین یا Mangosteen و به زبان تایلندی: منگ کوت Mang-Kut)

    این میوه در خارج از تایلند چندان شناخته شده نیست. ازنظر ظاهری نیز ترگیل دارای پوسته بسیار عجیب وغریب به شکل دایره ای و رنگ بنفش است. داخل این پوسته، گوشته ای سفیدرنگ و خوش طعم قرار گرفته است که بخش های مختلفی از آن قابل خوردن است. بخش های مختلف داخلی این میوه بر روی گلبرگ های موجود در زیر پوسته آن قرار دارند. طعم عالی و قوی این میوه نیز موجب شده است تا یک گزینه مطلوب برای درست کردن آب میوه به حساب بیاید.

  • مژکی (به زبان انگلیسی: رامبوتان یا Rambutan و به زبان تایلندی: نگوآر یا NgoR)

    میوه مژگی یا رامبوتان، نام خود را از کلمه مالایی راموبت (Rambut) به معنای مو گرفته است که به صورت مستقیم به پوسته پر از تیغه های قرمز و زرد این میوه اشاره دارد. کندن این پوسته شما را به یک گوشته نیمه شفاف و سفید می رساند که تایلندی ها به شدت در فرایند ظریف جدا کردن این گوشته از دانه بزرگ آن ماهر هستند.

  • خارگیل (به زبان انگلیسی: دورین یا Durian و به زبان تایلندی: تو ری ین یا Tu-Rian)

بدون شک خارگیل یکی از بحث برانگیزترین میوه های زمین است و طعمی قوی و منحصربه فرد را به هواداران خود ارائه می نماید ولی درعین حال نیز بوی بد و تعفن مانند آن، منتقدانی را برایش به همراه داشته است. رایحه این میوه بسیار قوی است و بعضی از افراد آن را به بوی میوه خراب شده ای که در یک خروجی آب گیر نموده باشد تشبیه می نمایند. این تفسیر از بوی میوه به تنهایی می تواند بسیاری را از امتحان کردن آن منصرف کند، با تمامی این تفاسیر، مصرف این میوه که گران ترین میوه تایلند بوده است، در مکان های عمومی و هتل ها ممنوع اعلام شده است.

  • آناناس (به زبان انگلیسی: پاین اپل یا Pineapple و به زبان تایلندی: ساپارود یا Sapparod)

    این پادشاهی یکی از بزرگ ترین مراکز فراوری این میوه آبدار و خوش طعم در دنیا است. آناناس در تمامی فصول سال در تایلند رشد می نماید و گیاه آناناس به راحتی در خاک ساحلی این کشور رشد می نماید. گیاه آناناس، ارتفاع اندکی دارد و کاربری های متعددی برای این میوه وجود دارد. می توان از آناناس در دسر یا نوشیدنی و یا حتی غذاهایی ویژه و محبوب استفاده کرد.

  • پاپایا (به زبان انگلیسی: Papaya و به زبان تایلندی: مالاکاو یا Ma-La-Kaw)

    این میوه نیز میوه ای برای تمامی سال است ولی برترین کیفیت آن در بین ماه های مارس تا ژوئن یعنی در فصل بهار به دست می آید. پاپایا میوه ای بیضی شکل است که برای خوردن آن باید آن را در طول برش داده و دانه های سیاه و کوچک داخلش را خالی کرد. این میوه معمولا پس از رسیدن، گوشته ای نارنجی رنگ و خوش طعم دارد. تایلندی ها دوست دارند تا پاپایای نرسیده را تکه تکه نموده و آن را با آب لیمو، فلفل قرمز، بادام زمینی یا میگوی خشک (سوم تم یا Som Tam) تلفیق نمایند که این مورد یکی از سالادهای محبوب تایلندی به حساب می آید.

  • میوه اژدها (به زبان انگلیسی: دراگون فروت یا Dragonfruit و به زبان تایلندی: گئو مون گورن یا Gao Mung Gorn)

    میوه اژدها میوه گیاه کاکتوس با ظاهری عجیب و فضایی است و یک گوشته نرم و دوست داشتنی دارد که تا حدی شبیه به کیوی است. این میوه معمولا با قاشق خورده می شود.

  • گواوا (به زبان انگلیسی: Guava و به زبان تایلندی: فارانگ یا Farang)

    ریشه این میوه به آمریکای جنوبی و منطقه هند غرب (مجموعه جزایر آنتیل و جزایر لوکایان در دریای کارائیب) بازمی شود و امروزه در بسیاری از کشورهای استوایی رشد می نماید. این میوه به خاطر داشتن عطر و بوی عجیب وغریب خود بسیار محبوب است. گواوا در تمامی سال در بازار وجود دارد و این امر آن را به یک میان وعده محبوب بدل نموده است. می توان این میوه را در شرایط سبز و ترد به همراه نمک، فلفل قرمز یا شکر مصرف کرد یا این که منتظر رسیدن آن ماند. به دلیل مزه و حس تازه نمایندگی خاص گواوا از آن برای درست کردن نوشیدنی ها، بستنی ها، ژله ها و مرباهای مختلف نیز استفاده می شود. نام تایلندی آن یعنی فارانگ نیز در میان خارجی ها شناخته شده است.

  • دارابی (به زبان انگلیسی: پوملو یا Pomelo و به زبان تایلندی: سوم او یا Som-O)

این میوه دارای طعم و میزان ای شبیه به گریپ فروت است و حالتی آبدار و ترش و شیرین دارد. این میوه که در تمامی سال در بازار وجود دارد، گونه های مختلفی دارد که رنگ هایی مانند زرد کمرنگ تا نارنجی و قرمز را شامل می شود.

  • سیب رز (به زبان انگلیسی: رز اپل یا Rose Apple و به زبان تایلندی: چوم پو یا Chom-Poo)

    شکل ظاهری این میوه تقریبا شبیه به گلابی است ولی پوسته سیب رز بسیار براق بوده و به رنگ های صورتی یا سبز موجود است. این میوه بسیار طراوت آور بوده و گوشته آن حالتی ترد و برشته به شما القا می نماید. این میوه در تایلند با نمک یا شکر خورده می شود.

منبع: www.بانکوک.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1922

به "تور لحظه آخری تایلند: با 20 میوه خارق العاده تایلندی آشنا شوید (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: با 20 میوه خارق العاده تایلندی آشنا شوید (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید