ثبات قیمت مرغ در بازار

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی کمالی سروستانی، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات قیمت مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 17 هزار و 100 تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها 24 هزار و 900 تومان است.

ثبات قیمت مرغ در بازار

وی با اشاره به اینکه مرغ به میزان کافی در میادین وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به آنکه فراوری مرغ به اندازه مکفی است، نگرانی از حیث تامین مرغ در بازار نداریم.

کمالی سروستانی با انتقاد از نرخ بالای جوجه یکروزه در بازار بیان نمود: با توجه به افزایش روز افزون قیمت جوجه یکروزه به نظر می رسد قاچاق و صادرات غیرمجاز صورت می گیرد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به کاهش ظرفیت فراوری جوجه لازم است که در اسرع وقت واردات جوجه یکروزه و مرغ مادر صورت گیرد تا با افزایش تلفات در ماه های گرم سال با چالش تامین مرغ در بازار روبرو نشویم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ماهانه 125 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت می گیرد، گفت: با توجه به افزایش سن گله از 45 به 50 روز می توان این اطمینان را داشت که گوشت مرغ به اندازه کافی فراوری می گردد.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: صادرات تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه غیرقانونی در حال اجرا است که انتظار می رود دستگاه های نظارتی موضوع را کنترل نمایند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه سوم سال گذشته قیمت جوجه یکروزه 72 درصد افزایش رسمی داشته است، بیان نمود: براین اساس دلیلی ندارد که مرغداران هر قطعه جوجه یکروزه را بالاتر از نرخ مصوب 4 هزار و 200 تومان بخرند.

کمالی سروستانی با بیان اینکه جوجه ریزی نسبت به سال قبل کاهش نداشته است، گفت: مسائل تحریمی سال گذشته در بحث واردات مرغ مادر مسائلی ایجاد کرد که با افزایش سن گله مادر و قول انجمن جوجه یکروزه و معاونت امور دام انتظار می رود جوجه یکروزه مورد احتیاج تامین گردد.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر کارخانه های جوجه کشی و مزارع مرغ مادر بیان نمود: در حال حاضر صادرات قانونی و غیرقانونی جوجه یکروزه باید متوقف گردد تا احتیاج بازار داخل تامین گردد .

وی در سرانجام اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی به تعادل رسیده است، توضیح داد: در حال حاضر عرضه ذرت و کنجاله سویا با تاخیر بدست مرغدار می رسد که امیدواریم تدابیری برای تسریع در توزیع نهاده به کار گرفته گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1559

به "ثبات قیمت مرغ در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبات قیمت مرغ در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید