خبرنگاران واکنش آمریکا به اخراج سه دیپلمات اروپایی از روسیه

به گزارش مجله تور مالزی، تهران- خبرنگاران- وزارت امور خارجه آمریکا در همسویی با متحدان اروپایی نسبت به اقدام مسکو در اخراج دیپلمات های سه کشور اروپا واکنش نشان داده است.

خبرنگاران واکنش آمریکا به اخراج سه دیپلمات اروپایی از روسیه

با ما سفر کنید و با رزرو تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش بامداد شنبه خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پیغام توییتری نوشت: ایالات متحده اخراج سه دیپلمات اروپایی از روسیه به دلیل مشاهده کردن اعتراضات را محکوم می نماید.

بلینکن در ادامه نوشت: این اقدام خودسرانه و غیرموجه آخرین خروج روسیه از تعهدات بین المللی است. ما با آلمان، لهستان و سوئد همبستگی داریم.

واکنش آمریکا در حالی اتخاذ می گردد که وزارت امورخارجه روسیه روز آدینه در بیانیه ای اعلام نمود که دیپلمات های سوئد، لهستان و آلمان را بخاطر شرکت در اعتراضات غیرقانونی در روسیه عنصر نامطلوب خوانده که باید خاک این کشور را ترک نمایند.

وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: دیپلمات های شرکت نماینده در اعتراضات در روسیه مطابق کنوانسیون وین سال 1961 در خصوص مناسبات دیپلماتیک، عنصر نامطلوب شناخته شده و به آنها اعلام شده است که در آینده نزدیک باید روسیه را ترک نمایند.

در این بیانیه آمده است: طرف روسی انتظار دارد که مراکز دیپلماتیک سوئد، لهستان و آلمان و کارکنان این مراکز در آینده معیارهای بین المللی را بطور کامل رعایت نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1413

به "خبرنگاران واکنش آمریکا به اخراج سه دیپلمات اروپایی از روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکنش آمریکا به اخراج سه دیپلمات اروپایی از روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید