درمان بیماری آرتروز با یک رژیم غذایی ساده

به گزارش مجله تور مالزی، اگر به بیماری آرتروز مبتلا هستید، با داشتن یک رژیم غذایی مناسب می توانید این بیماری را متوقف کنید.

درمان بیماری آرتروز با یک رژیم غذایی ساده

به گزارش آرتروز بیماری شایع در سراسر دنیا است که در صورت بروز می تواند به مفاصل انسان آسیب برساند، علائم آرتروز اغلب به آرامی رشد می نمایند و در طول زمان بدتر می شوند. اما جالب است بدانید که با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و کنترل شده می توانید آرتروز را درمان و کنترل کنید.

آرتروز به طور طبیعی درمان می گردد به شرط اینکه شما بتوانید رژیم غذایی خود را تغییر دهید. حداقل 200 نوع مختلف آرتروز وجود دارد، اما شایع ترین انواع آن آرتروز روماتوئید (ورم مفاصل) است. التهاب مفاصل حتی می تواند نشانه حساسیت غذایی باشد، معین کردن دلیل این بیماری سخت است، اما شایع ترین عامل آن لبنیات، غلات تصفیه شده، بعضی گوشت ها مانند گوشت گاو و گوشت خوک، تخم مرغ و بعضی میوه ها می توانند باعث ایجاد آرتروز شوند.

شواهد نشان می دهد که ما می توانیم آرتروز را با رژیم غذایی مناسب درمان کنیم. رژیم غذایی غنی از غذا های گیاهی به شما یاری می نماید، بعلاوه مصرف زیاد ماهی روغنی هم مهم است.

آب پرتقال می تواند مفاصل شما را دچار درد کند و اگر گوجه فرنگی هایی که قصد دارید بخورید سرشار از پورین باشند، می توانند برای آرتروز مضر باشند.

به طورکلی بسیاری از مبتلایان به آرتریت رژیم غذایی غنی از پورین دارند. پورین ها به طور طبیعی در بدن و همه غذا ها یافت می شوند، اما بعضی از غذا ها از نظر پورین غنی تر از بقیه هستند. پورین یک ماده طبیعی است که در تمام سلول های ما یافت می گردد و هنگامی که یک سلول می میرد، پورین موجود در یک سلول تجزیه شده و تبدیل به اسید اوریک می گردد.

اسید اوریک معمولاً مسئله ای ایجاد نمی نماید، در واقع یک آنتی اکسیدان لازم است که به محافظت از عروق خونی یاری می نماید، تنها زمانی مشکل ایجاد می نماید که به میزان زیاد وجود داشته باشد.

اسید اوریک بیش از حد می تواند منجر به تشکیل بلور های اسید اوریک گردد که می تواند در مفاصل و تاندون ها رسوب کند. بعضی اوقات این اسید ها می توانند باعث نقرس شوند. امروزه هم به طور گسترده ای شناخته شده است که می تواند منجر به آرتریت شوند و در نهایت منجر به نتیجه درد مفاصل، ماهیچه ها و تاندون ها گردد.

تنها گوشت است که دارای پورین نیست. بسیاری از میوه ها سرشار از پورین هستند و پزشکان زیادی این موضوع را به بیماران خود اطلاع نمی دهند و معمولا پزشکان به بیماران مبتلا به آرتروز توصیه می نمایند که میزان مصرف میوه خود را افزایش دهند، که این موضوع می تواند برای آنان مشکل ایجاد کند.

همه مرکبات سرشار از پورین هستند. مرکبات شامل لیمو، نارنگی، پرتقال، گریپ فروت و پرتقال خونی بیشترین پورین را دارند، با این وجود میوه هایی هستند که ما به طور معمول بیشتر به شکل آبمیوه مصرف می کنیم.

مرکبات بعلاوه دارای سطح بالایی از پکتین هستند که می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهند. تقریباً به همه مبتلایان به آرتروز توصیه می گردد نوشیدن آب پرتقال را متوقف نمایند؛ بنابراین اگر از آرتروز رنج می برید، باید مصرف مرکبات خود را متوقف کنید.

سیب های تازه به میزان سیب های ذخیره شده دارای پورین نیستند. سیب هایی که در سوپرمارکت ها و محیط های خنک نگهداری می شوند، اکسیژن موجودشان کاهش پیدا می نماید و باعث می گردد تا پورین های بیشتری در داخل میوه ایجاد گردد.

سیب های تازه که از درخت به صورت مستقیم چیده می شوند غنی تر از سیب های انباری هستند، بنابراین اگر می توانید سیب های تازه و درختی تغذیه کنید. آب سیب که اغلب از سیب های کهنه تهیه مس گردد، سطح پورین ها را حتی بیشتر افزایش می دهد.

اگر به آرتروز مبتلا هستید این مواد غذایی را مصرف کنید:

- غلات سبوس دار

- میوه های سرشار از آنتی اکسیدان ها

- مصرف مکمل ویتامین E

- آجیل به ویژه گردو

- ماهی ساردین، ماهی قزل آلا، ماهی کاد و ماهی هالیبوت

و غذا های زیر را مصرف نکنید:

- روغن چرب

-گوشت قرمز مانند گوشت گاو و گوشت خوک

- میوه ها و سبزیجات اسیدی

آناناس

آناناس میوه ای بسیار اسیدی است و می تواند حساسیت ایجاد کند. این میوه سرشار از پورین است که می تواند در درمان آرتروز مشکل ایجاد کند. بعلاوه سرشار از آنزیم بروملین هستند که به طور علمی ثابت شده است که به بیماران مبتلا به آرتروز یاری می نماید. برای بهره مندی از بروملین، باید میزان زیادی آناناس بخورید، اما مصرف مکمل انتخاب بهتری است.

علاوه بر این آناناس سرشار از ویتامین C است، اما ویتامین دیگری ندارد، بنابراین بهتر است از خوردن آن اجتناب گردد، زیرا محتوای اسیدی این میوه می تواند مسائل زیادی از جمله مسائل لثه ایجاد کند.

کیوی

کیوی از غذا های محبوب در رژیم غذایی است. این میوه سرشار از ویتامین C است و اغلب به وسیله پزشکان برای جلوگیری یا کنترل آرتریت توصیه می گردد. پس چگونه مشکل ایجاد می نماید؟ کیوی سرشار از ویتامین C است، اما حاوی قند است. میزان قند میوه کیوی حدود 10 درصد است که بسیار زیاد است؛ بنابراین هم قند و هم اسید اضافی می تواند باعث شعله ور شدن شایع ترین انواع آرتروز گردد.

کیوی هم سرشار از پورین است. آن ها برای رسیدن به سوپر مارکت محلی شما به مسافت های طولانی منتقل می شوند. در طول حمل و نقل آغاز به تجزیه می نمایند و این باعث افزایش میزان پورین در میوه می گردد.

انگور سفید

اگر انگور دوست دارید، از خوردن انگور سفید اجتناب و انگور قرمز و سیاه را جایگزین آن کنید. انگور سفید به طرز باور نکردنی سرشار از قند و بعلاوه بسیار اسیدی است. انگور سیاه و قرمز یک جایگزین عالی است، زیرا سرشار از پتاسیم و بعلاوه بیوفلاونوئید های زیادی است. بیوفلاونوئید ها آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند سطح آنتی اکسیدان ها را در بدن کاهش دهند و این به مبارزه با بیماری های ضد التهابی یاری می نماید.

منبع:طلا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1728

به "درمان بیماری آرتروز با یک رژیم غذایی ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بیماری آرتروز با یک رژیم غذایی ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید