رایزنی اتاق اصناف برای کاهش مالیات در شرایط کرونایی

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگاران، سعید ممبینی در نشست هم اندیشی روسای اتاق های اصناف مراکز استان گفت: با توجه به نزدیک بودن زمان معین مالیاتی اصناف کوشش کردیم در معین مالیات سال 1399 صنوف، کمترین آسیب به اصناف وارد گردد و بتوانیم برترین شرایط رابرای پرداخت مالیات عادلانه اصناف لحاظ کنیم. در کوشش هستیم تا به برترین راه حل برای معین مالیات برسیم و آسیب های ناشی از ویروس کرونا در توافق مالیاتی لحاظ گردد و در حال حاضر دو ظرفیت قانونی در معین مالیات موجود است، یک راه حل ارائه اظهار نامه مالیاتی در اجراء ماده 97 و راه حل دیگر بحث استفاده از تبصره ماده 100.

رایزنی اتاق اصناف برای کاهش مالیات در شرایط کرونایی

وی اضافه کرد: مالیات سال 1398 بخشی از اصناف بر اساس تبصره ماده 100 قانون مالیات ها معین شد که رضایت مودیان را هم در پی داشت و توافقی خوبی بود که با همت هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و مشاوران مالیاتی اتاق اصناف صورت گرفت. اصناف در سال 1399 به علت شرایط کرونا آسیب های زیادی دیدند و حمایتی که صنوف آسیب دیده ناشی از تعطیلات انتظار داشتند صورت نگرفت و باید شرایط تعطیلی و رکود صنوف آسیب دیده در سال 1399 هم در معین مالیات لحاظ گردد.

وی توضیح داد: در فرآیند توافق مالیاتی سال جاری مشکل تورم در جامعه را داریم و کسانی می توانند از تبصره ماده 100 استفاده نمایند که حداقل 30 برابر معافیت مالیاتی عایدی داشته باشند و با توجه به افزایش تورم که طبیعتا باعث بالا رفتن رقم عایدیی می گردد با رایزنی های اجرا شده این رقم را تا 45 برابر افزایش دادیم.

رئیس اتاق اصناف ایران اضافه کرد: در حال حاضر ستاد مالی دولت در حال رسیدگی به این موضوع است و هنوز به تصویب نهایی نرسیده و در آخرین جلسات با سازمان امورمالیاتی به توافق ضمنی رسیدیم و امیدواریم به صورت قطعی تصویب گردد و رقم 2/5 میلیون هم تا 3 میلیون تومان برای کسانی که رقم مالیاتشان 3 میلیون تومان بوده بدون افزایش نسبت به سال 1398 اعمال گردد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1696

به "رایزنی اتاق اصناف برای کاهش مالیات در شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی اتاق اصناف برای کاهش مالیات در شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید