رشد مالی فارس نیازمند 137 هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش مجله تور مالزی، رئیس تازه سازمان برنامه و بودجه استان فارس گفت: برنامه عملیاتی رشد مالی 8 درصدی در لایحه بودجه سال 1401 برای استان فارس پیش بینی شده است.

رشد مالی فارس نیازمند 137 هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگاران از شیراز، افکاری رئیس نو سازمان برنامه و بودجه استان فارس در جلسه شورای برنامه ریزی گفت: براساس برآورد ها برای تحقق رشد مالی 8 درصدی استان فارس به 137 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

او اظهارداشت: سازمان برنامه و بودجه کشور برای این استان نرخ های رشد بخشی را در بخش های کشاورزی با 8/2 درصد، معدن 11/4، صنعت9/1 و خدمات 7/2 درصد را ابلاغ نموده است.

افکاری، بر برنامه ریزی برای جذب منابع دولتی و بعلاوه جذب سرمایه از سوی سرمایه گذار به تفکیک بخش ها و شهرستان های استان اشاره نمود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در ادامه به 155 طرح ملی استان در سال 1400 نیز اشاره نمود و گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای کل کشور در امسال بالغ بر 580 هزار میلیارد ریال است که سهم استان فارس از این اعتبارات 25 هزار میلیارد ریال که بخشی به طرح های عمرانی ملی و بخشی هم به طرح های عمرانی ملی با ویژگی استانی تخصیص می یابد و این مقدار اعتبار نسبت به سال 99 رشد 45 درصدی داشته است.

افکاری درباره چالش های اعتبارات هزینه ای هم اشاره نمود و از مدیران خواست با صرفه جویی در هزینه ها و عایدی های حاصل از فروش اموال و دارایی های منقول و غیر منقول مازاد در تامین کسری اعتبارات یاری نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1850

به "رشد مالی فارس نیازمند 137 هزار میلیارد تومان اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مالی فارس نیازمند 137 هزار میلیارد تومان اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید