طرز تهیه ماهی انگشتی خوشمزه و سالم با چاشنی سبزیجات

به گزارش مجله تور مالزی، پیشنهاد امروز ما به شما طرز تهیه ماهی انگشتی خوشمزه یک وعده سالم و کم کالری است. افرادی که به صورت حرفه ای ورزش را دنبال می نمایند اغلب در تهیه وعده های غذایی مناسب خود به چالش بر می خورند و همواره در پی محاسبه کالری غذاهایی هستند که در طول روز میل می نمایند. با این که دقت به تغذیه در افراد ورزشکار حتی از مقدار فعالیت ورزشی که در طول هفته انجام می دهند هم مهم تر است ولی ممکن است فرد با خوردن غذاهای هر چند سالم ولی تکراری خسته بگردد و در ادامه دادن جهت ورزشی خود دچار لغزش گردد. پس آشنایی با لیستی از غذاهای خوشرنگ و خوشمزه یکی از اصول ادامه دادن یک رژیم است.

طرز تهیه ماهی انگشتی خوشمزه و سالم با چاشنی سبزیجات

امروز دستور تهیه یک غذای سالم و خوش ظاهر به نام ماهی انگشتی خوشمزه با چاشنی سبزیجات را برایتان آماده نموده ایم که به زودی تبدیل به وعده غذایی سالم مورد علاقه شما خواهد شد که همواره برای خوردن آن مشتاق خواهید بود. یک بشقاب از ماهی انگشتی خوشمزه به عنوان وعده پس از تمرین بسیار مناسب است چرا که اندازه مناسبی از پروتئین و کربوهیدرات را برای بدن فراهم می نماید و همین امر موجب جلوگیری از ازدست دادن عضلات می گردد و بدن ورزشکار را ریکاوری می نماید. طرز تهیه این ماهی انگشتی خوشمزه بسیار آسان بوده و این غذای خوشمزه با سبزیجات را می توانید به عنوان یک وعده مجذوب کننده و فینگرفود هم در میهمانی ها سرو کنید.

طرز تهیه ماهی انگشتی خوشمزه با چاشنی سبزیجات

  • فیله ماهی بدون پوست 500 گرم
  • نان تست سفید 50 گرم
  • لیمو ترش یک عدد
  • شوید تازه (خرد شده) دو قاشق غذاخوری
  • پیازچه تازه دو قاشق غذاخوری
  • جعفری تازه (خرد شده) دو قاشق غذاخوری
  • آرد دو قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ (زده شده) یک عدد
  • روغن سرخ کردنی به اندازه لازم
  • نمک و فلفل به اندازه لازم

طرز تهیه ماهی انگشتی خوشمزه با چاشنی سبزیجات

مرحله اول

طرز تهیه ماهی انگشتی بسیار آسان بوده و غذایی خوشمزه و مناسب برای بچه ها شما محسوب می گردد. برای تهیه این ماهی انگشتی خوشمزه ابتدا باید نان تست سفید را داخل غذاساز بریزید و چند پالس بزنید تا کاملا خرد گردد. بهتر است از نانی بهره ببرید که کمی خشک شده باشد. بنابراین می توانید نان را چند ساعت نان را داخل یک ظرف در دمای محیط قرار دهید تا کمی خشک گردد.

مرحله دوم

لیموترش، شوید، پیازچه و جعفری را شسته و داخل یک آبکش بریزید تا کاملا خشک شوند. پوست لیمو را رنده کنید و همراه پیازچه، آرد، جعفری و شوید داخل غذاساز به نان خرد شده اضافه کنید تا آرد سوخاری به رنگ سبز روشن گردد. به اندازه لازم نمک و فلفل نیز اضافه کنید.

مرحله سوم

مواد داخل غذاساز را داخل یک کاسه بریزید. فیله ماهی را به صورت تکه های 5 سانتی متری برش دهید. تخم مرغ را داخل یک ظرف بشکانید. تکه های ماهی را بعد از این که داخل تخم مرغ زدید، داخل پودر سوخاری بغلتانید و کنار قرار دهید. در این مرحله می توانید بلافاصله ماهی ها را سرخ کنید یا این که آن ها را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید و سپس سرخشان کنید.

مرحله چهارم

برای سرخ کردن ماهی ها حدود یک سانتی متر روغن داخل تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن حسابی داغ گردد. تکه های ماهی انگشتی را داخل روغن سرخ کنید. هر طرف ماهی را حدود یک تا دو دقیقه سرخ نموده و آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ گردد. سپس آن ها را روی یک دستمال تمیز بچینید تا روغن اضافی شان گرفته گردد. وقتی تمام تکه های ماهی سرخ شدند، آن ها را همراه سس برنیز یا سس هالوپینو سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه ماهی انگشتی

  • نگهداری ماهی ها در یخچال باعث می گردد بیشتر مزه دار شوند. بنابراین می توانید حدود دو ساعت زودتر آن ها را آماده نموده و داخل یخچال قرار دهید سپس سرخ کنید.
  • می توانید به جای نان تست سفید از آرد سوخاری بدون مزه و رنگ بهره ببرید.
  • اگر به گلوتن حساسیت دارید می توانید از آرد و نان بدون گلوتن برای این دستورالعمل بهره ببرید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2084

به "طرز تهیه ماهی انگشتی خوشمزه و سالم با چاشنی سبزیجات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ماهی انگشتی خوشمزه و سالم با چاشنی سبزیجات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید