ظرفیت مسکن ملی افزایش می یابد

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش تجارت نیوز، خلیل محبت خواه با اشاره به اینکه در مرحله اول بعد از ابلاغ برنامه اولیه طرح اقدام ملی مسکن، برنامه استان تامین زمین برای 73 هزار واحد بود، گفت: با کوشش های صورت گرفته، این امکان به وجود آمد که برای 66 هزار واحد مسکونی زمین تامین و این ظرفیت اعلام شد. در واقع به تعداد 66 هزار متقاضی که در مرحله اولیه پذیرش شدند، زمین مناسب موجود است و ثبت نام در 4 شهر پرند، هشتگرد، پردیس و ایوانکی برای نزدیک به 46 هزار واحد و در سایر شهر ها برای 20 هزار واحد انجام شد که در مجموع 66 هزار واحد برای 66 هزار متقاضی واجد شرایط احداث خواهد شد.

ظرفیت مسکن ملی افزایش می یابد

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم تا ظرفیت فراوری مسکن را در طرح اقدام ملی مسکن افزایش دهیم. بخشی از این افزایش از محل افزایش ظرفیت انجام می گردد و بخشی از محل ریزش متقاضیان و کسانی که انصراف داده اند.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان تهران توضیح داد: مرحله دوم ثبت نام و تکمیل ظرفیت هم خوشبختانه به خوبی انجام شد و پس از زمان اعلامی، افرادی که پیامک ارسال نموده و رزرو شده اند، وارد سایت اقدام ملی خواهند شد و مراحل ثبت نام را طی می نمایند تا در مرحله بعدی پالایش شوند.

وی با بیان این که تمام طرح ها در استان تهران در قالب فروش اقساطی زمین (5 ساله) است، گفت: یک بخش از قرارداد های ساخت و ساز اقدام ملی در بحث مشارکت جای می گیرد و بخشی هم به صورت واگذاری زمین 99 ساله بوده که در قالب انجام تفاهم با ارگان ها برای تامین مسکن کارکنان آن ها و تکمیل طرح های نیمه تمام و… انجام می گردد.

محبت خواه در ادامه با بیان این که طرح اقدام ملی مسکن یک پروژه عظیم است، گفت: زمین های تخصیص داده شده به طرح اقدام ملی مسکن در شهر های دماوند، صفا دشت، شریف آباد و فیروزکوه، کیلان و پیشوا به بنیاد مسکن تحویل داده شده و در مراحل طراحی و اخذ پروانه هستند. از نظر پیشرفت فیزیکی، 11هزار واحد قرار است توسط بنیاد مسکن اجرایی گردد و 2هزار واحد هم توسط ستاد اجرایی فرمان امام عملیاتی می گردد.

وی با بیان این که برنامه ریزی ما برای تحویل واحد های طرح اقدام ملی مسکن 2 ساله است، گفت: امیدواریم که به جامانده پروژه های طرح اقدام ملی مسکن تهران در اوایل سال 99 شروع و قبل از خاتمه سال 1400 با یاری سازنده ها به متقاضیان تحویل داده گردد.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان تهران با اعلام شروع کلنگ زنی پروژه های طرح اقدام فراوری مسکن در ادامه کلنگ زنی تهرانسر و در شهر های استان طی بهار و تابستان سال جاری گفت: سخت ترین قسمت طرح اقدام ملی مسکن و بزرگترین مشکل کار در این طرح، تامین زمین مناسب بود.

وی گفت: اگر زمین در جای مناسب، یعنی در بافت شهری یا نزدیک به بافت شهری انتخاب گردد، به این معنی است که آب، برق و گاز در مجاورت زمین وجود دارد و این گونه نیست که نزدیک ترین تاسیسات زیربنایی به پروژه ما 5 کیلومتر آن طرف تر باشد. ما تجربه مسکن مهر را گذرانده ایم و این تجربیات قطعا چراغ راهمان قلمداد می گردد.

محبت خواه گفت: پروژه طرح اقدام ملی مسکن در دماوند 2 هزار واحد است که این تعداد در قالب 4 پروژه 500 واحدی پیش بینی شده و بنیاد مسکن سرمایه گزاران مختلفی را برای آن در نظر گرفته است. به واقع خرد کردن پروژه و ساخت آن توسط سازنده های مختلف امکان عملیاتی شدن آن در طول 2 سال را فراهم می نماید.

وی در ادامه با اشاره به دلایل مسائل مربوط به پروژه 5 هزار واحدی مسکن مهر در اسلامشهر یا 8 هزار واحدی پاکدشت، گفت: این پروژه ها قرار بود به شکل متمرکز ساخته گردد. حجم پروژه بسیار زیاد بود و زمان زیادی احتیاج داشت. آماده سازی زمین، زیر ساخت، آب و برق و گاز به اندازه خود ساخت پروژه انرژی می گرفت و این ظرفیت دربخش دولتی وجود نداشت. با این حال در اقدام ملی ما فقط با یک مدل جلو نمی رویم و تمام سناریو های و توان بخش دولتی و خصوصی را به خدمت خواهیم گرفت.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان تهران در ادامه گفت: به عنوان مثال در طرح اقدام ملی مسکن یک پروژه 700واحدی در اسلامشهر داریم که در مقایسه با پروژه 5 هزار واحدی مسکن مهر اسلامشهر به دلیل انتخاب زمین مناسب، کوچک بودن مقیاس پروژه، فراهم بودن زیرساخت ها و همکاری سازمان ها و دستگاه های دیگر عملیاتی خواهد شد.

منبع: روزنامه اطلاعات

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 796

به "ظرفیت مسکن ملی افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت مسکن ملی افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید