عابدی: در بحران کرونا کادر پزشکی کشور به خوبی عمل کردند ، مسئولین باید قبل از شیوع کرونا پروتکل بهداشتی طراحی می کردند

به گزارش مجله تور مالزی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: مسئولین باید یک پروتکل و نقشه راهی متصور می شدند که اگر کرونا به ایران بیاید باید چه کاری انجام بدهند و این پروتکل یا نقشه راه را به متخصصان عرضه می کردند تا آن ها با بررسی این نقشه نقطه نظرات خود را بیان می کردند.

عابدی: در بحران کرونا کادر پزشکی کشور به خوبی عمل کردند ، مسئولین باید قبل از شیوع کرونا پروتکل بهداشتی طراحی می کردند

حیدرعلی عابدی، کننده اصفهان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: کشور در بحث درمان بیماری کرونا و ریشه کن کردن و مدیریت کردن آن نیاز به دو بخش است یکی از آن پیشگیری است و دیگری درمان است.

وی ادامه داد: کشور در بحث درمان بی نظیر عمل کرده است و در این بخش هم پرستاران و هم پزشکان به خوبی عمل کرده اند که با تلفیق با امکانات و تجهیزات خوب پزشکی با دانش، تعهد و تخصص کاری کرده است که برای ایران معجزه آساست.

عابدی شرح داد: میزان توانمندی های ما در بحث کنترل و درمان بیماری شعار نیست یعنی اگر در سطح جامعه نظرسنجی صورت بگیرد میزان نارضایتی در کشور درباره بیمارستان ها وجود ندارد یعنی هرکس به بیمارستان رفته طبق نیازش به آن رسیدگی شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان ایتکه افرادی که به درمان سرپایی و عادی نیاز داشتند توسط کادر پزشکی به آن ها رسیدگی شده است. گفت: کادر پزشکی به بیماران اورژانسی و حاد پزشکی با کمک تجهیزات خوب کشور امدادرسانی کرده اند که این نشان دهنده آن است که کشور از لحاظ پزشکی بسیار قوی است.

وی تاکید کرد: در این بحران واقعا پزشکان و پرستاران کشور به خوبی عمل کردند و متاسفانه کشور چند تن از این عزیزان را از دست داد که ای نشان دهنده عمق ایثار و از خودگذشتگی یک پرستار یا پزشک است.

عابدی ادامه داد: شاید در ظاهر این اقدامات را ببینیم ولی اگر در باطن نگاهی بیاندازیم مشاهده می کنیم این عزیزان با مسائلی روبه رو بودند و بدون غر و ناله این مسائل را تحمل کردند و عاشقانه ماندن و به بیماران خدمت کردند.

وی شرح داد: جمهوری اسلامی ایران در بحث کنترل و مدیریت بیماری کرونا واقعا بی نظیر و خوب عمل کرده است و ما مسئولین و مردم عام از کادر پزشکی کشور سپاسگذاریم که متعهدانه و فداکارانه ایستادن تا بتوانیم این بیماری را با شکست رو به رو کنیم.

این کننده مجلس با اشاره به بحث پیشگیری گفت: در این بخش نظریه های متفاوتی وجود دارد که در جای خودش باید بحث بشود مثلا در بحث قرنطینه کردن چند علت وجود دارد که قابل نقد است.

عابدی ادامه داد: من در چند جای دیگر هم گفته بودم که مسئله قرنطینه واقعا موثر و کارساز است ولی آیا همان نسخه ای که در ووهان چین اجرا شده است در ایران قابلیت اجرا را داشت این سوالی است که باید از خودمان پرسیده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیا این که بیماری کرونا در چین از اوایل آذر معین شد. بیان داشت: مسئولین باید از همان زمان یک پروتکل و نقشه راهی متصور می شدند که اگر کرونا به ایران بیاید باید چه کاری انجام بدهند و این پروتکل یا تقشه راه را به متخصصان عرضه می کردند تا آن ها با بررسی این نقشه نقطه نظرات خود را بیان می کردند و نواقص رفع می گشت تا کشور با یک دستور عمل معین شده روبه رو بود نه این که امروز در جلسه ستاد کرونا یک چیزی بیان بشود و به رای گذاشته بشود و فردا اجرا بشود بدون در نظر دریافت نظرات کارشناسان.

وی شرح داد: بازگشایی مشاغل پیش از موعد ریشه کنی کرونا جنگی است بین اقتصاد و پیشگیری که اقتصاددان ها متعقد هستند که با قرنطینه کردن یا تعطیل کردن ضرباتی به اقتصاد وارد خواهد شد و می گویند این ضرر به کشور وارد نشود و مشاغل را به حالت عادی برگردانیم اما برخی از اقتصاددان ها و پیشگیری معتقد هستند این کار لطمات سنگینی برای کشور دارد.

عابدی ادامه داد: در کشور هرکاری انجام بدهیم خسارت دارد ولی اگر در اسفند کشور کامل تعطیل می شد و کادر درمانی می توانستند این بیماری را مهار کنند می توانستیم این خسارات را در فروردین و اردیبهشت جبران کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در انتها بیان داشت: یک جلسه ای باید بین اقتصاددان ها و عوامل پزشکی صورت بگیرد و این ایده بین جان مردم و اقتصاد بهترین روش انتخاب شود که این نقص کاملا قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 925

به "عابدی: در بحران کرونا کادر پزشکی کشور به خوبی عمل کردند ، مسئولین باید قبل از شیوع کرونا پروتکل بهداشتی طراحی می کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدی: در بحران کرونا کادر پزشکی کشور به خوبی عمل کردند ، مسئولین باید قبل از شیوع کرونا پروتکل بهداشتی طراحی می کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید