عرضه اولیه شستا با بورس چه می نماید؟ ، شروع اختلال بورسی و تشکیل صفوف سنگین فروش

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش تجارت نیوز، بامداد سه شنبه 26 فروردین ماه عرضه اولیه شستا آگهی شد.

عرضه اولیه شستا با بورس چه می نماید؟ ، شروع اختلال بورسی و تشکیل صفوف سنگین فروش

طبق اطلاعیه عرضه اولیه شستا حداکثر سهمیه هر کد 10 هزار سهم است و سقف قیمت نیز 8600 ریال اعلام شده است. بنابراین تخمین زده می گردد نهایتا به هر کد بورسی 8/6 میلیون تومان ممکن است برسد.

پس از اعلام زمان عرضه اولیه شستا خیلی از فعالان بازار سهام ابراز نگرانی کردند که با این اتفاق احتمالا روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاخص بازار سهام منفی گردد و صف های قابل توجه فروش سهام برای تامین اقتصادی خرید نماد شستا شکل بگیرد. در واقعیت نیز همین اتفاق رخ داد.

اختلال در هسته معاملاتی به همراه شکل دریافت صفوف سنگین فروش در بعضی نمادها از ساعات اولیه فعالیت بازار سهام مساله مورد نقد خیلی از مخاطبان و فعالان بازار سهام در روز سه شنبه 26 فروردین ماه است.

پیش بینی کارشناسان نیز بر این است که در روز چهارشنبه نیز این دو اتفاق مجددا تکرار گردد و سهامداران یا شاهد صفوف سنگین فروش یا شاهد اختلال در هسته معاملاتی باشند.

دنیای اقتصاد هم درباره این شرایط نوشته است: عرضه اولیه شستا می تواند یکی از عوامل تشدید عرضه ها برای تامین نقدینگی در میان اهالی بازار باشد.

علاوه بر این موضوع، شکل گیری تقاضای قدرتمند در نماد تاپیکو به عنوان عظیم ترین زیرمجموعه بورسی شستا که از روزهای گذشته شروع شده است نیز به عنوان یکی از اثرات جانبی این عرضه اولیه تلقی می گردد که همزمان ارزش روز دارایی های سرمایه گذاری تامین اجتماعی را بالا خواهد برد. هجمه تقاضا در تاپیکو درحالی رخ می دهد که قیمت سهام تاصیکو و تیپیکو با توجه به ثبت رشدهای قبلی به تعادل رسیده و حتی جهت اصلاحی را تجربه می نماید.

عرضه اولیه صبا در روزهای گذشته هرچند در مقیاس بسیار کوچک تر صورت گرفت اما تکانه هایی به بازار داد. نوسان های موقتی که با توجه به پیش دستی سرمایه گذاران در روزهای قبل از عرضه اولیه، تاثیر محسوسی در روز عرضه اولیه به دنبال نداشت و با شکل گیری موج های تقاضا در روزهای آینده جبران شد.

بدین ترتیب بازار سهام در روزهای سه شنبه و چهارشنبه کمی متفاوت از روزهای عادی خود خواهد بود و سهامداران احتمالا چهره دیگری از این بازار را شاهد خواهند بود. چهره ای که یک سمت عرضه اولیه شستاست و سهامدارانی به امید کسب سود از این عرضه اولیه مشغول به خرید آن خواهند بود و چهره دیگری که صدای گلایه بعضی سهامداران را بلند نموده که چرا با اطلاع تنها کمتر از 48 ساعت باعث شده اند صفوف سنگین فروش نمادهای دیگر و اختلال هسته معاملاتی رخ دهد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 913

به "عرضه اولیه شستا با بورس چه می نماید؟ ، شروع اختلال بورسی و تشکیل صفوف سنگین فروش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه اولیه شستا با بورس چه می نماید؟ ، شروع اختلال بورسی و تشکیل صفوف سنگین فروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید