علائم دندان درآوردن نوزادان چیست؟ (راهنمای تصویری)

به گزارش مجله تور مالزی، علائم دندان درآوردن نوزادان شامل پریشان شدن خواب و پریدن از خواب شبانه، تراوش آب دهان، گلگون شدن گونه ها، جویدن انگشتان و اشیا، لثه های ورم نموده، بد خلق و خو شدن کودک، شیر و غدا نخوردن و ظهور جوانه های دندان می باشد که در این مقاله هر کدام از این موارد به همراه عکس آورده شده است.

علائم دندان درآوردن نوزادان چیست؟ (راهنمای تصویری)

زمانی که سن کودک شما حدود شش ماه است ممکن است شاهد رویش اولین دندان او باشید. اما قبل از اینکه اولین دندان بیرون بیاد ممکن است شما علائم دندان درآوردن نوزاد خود را مشاهده کنید که در زیر به این علائم اشاره شده است.

خواب های پریشان از علائم دندان درآوردن نوزاد

دندان در آوردن نوزاد یک فرایند دردناک است که می تواند باعث بیدار شدن نوزاد در شب از خواب گردد. بنابراین اگر نوزاد شما در شب به طور ناگهانی از خواب بیدار شد ممکن است علت آن دندان درآوردن او باشد. در این زمان سعی کنید او را به گهواره برده و آرام کنید.

تراوش آب دهان

همه بچه ها تراوش آب دهان دارند ولی میزان آن کم است. در نوزادی که در حال دندان درآوردن است، اغلب چانه او مرطوب است. آب دهان بیش از حد می تواند باعث زخمی و تحریک پوست صورت نوزاد گردد؛ بنابراین با یک پارچه نرم و لطیف می توانید صورت و دهان کودک را خشک کنید. برای محافظت بیشتر پوست صورت نوزاد می توانید از یک ژل دندان نوزاد و یا روغن مخصوص بهره ببرید (با نظر پزشک).

سرخ یا گلگون شدن گونه ها

گونه های قرمز رنگ یکی از علائم دندان درآوردن نوزاد می باشد. گونه های نوزاد قرمز می شوند زیرا بیرون زدن دندان از لثه ها می تواند باعث تحریک و حساسیت گردد و حتی شما احساس کنید که گونه های نوزاد گرم تر شده است.

جویدن انگشتان

جویدن به نوزاد یاری می نماید که درد و فشار دندان را از بین ببرد. بنابراین ممکن است شما متوجه شوید که نوزادتان به وسیله جویدن انگشتانش، خودش را آرام می نماید. سعی کنید دست های کودک خود را تمیز نگه دارید تا هیچ میکروبی وارد دهان نوزاد نگردد.

جویدن اشیا

بچه ها دوست دارند هر چیزی را به سمت دهان خود ببرند اما اگر کودک شما بیش از حد هر چیزی را داخل دهانش برد ممکن است در حال دندان درآوردن باشد. سعی کنید یک حلقه دندان گیر به دست او دهید تا کمی آرام گردد. از دادن چیزهایی که ممکن است به چندین قطعه شکسته و یا کوچکتر گردد، پرهیز کنید زیرا ممکن است در دهان کودک شکسته شده و منجر به خفگی گردد.

لثه های ورم نموده

تورم و لثه های قرمز رنگ از علائم حتمی دندان درآوردن نوزاد است. می توانید انگشت تمیز خود را به آرامی روی لثه های کودک قرار دهید و آن را ماساژ دهید تا کمی از درد آن کاسته گردد.

بد خلق و خو شدن کودک

درد دندان درآوردن نوزاد می تواند منجر به حساسیت و تحریک پذیری او گردد و او مدام گریه کند. اگر کودک شما مداوماً ناراحتی می نماید بهترین روش درمان در آغوش دریافت و بوسیدن اوست.

شیر یا غذا نخوردن

زخم ها و ورم های لثه می تواند مکیدن را برای نوزاد دردناک کند. اگر کودک شما گرسنه است، اما از سینه مادر و یا شیشه شیر دور می گردد ممکن است در حال دندان درآوردن باشد. اگر تغذیه با مواد غذایی جامد را برای کودک خود آغاز نموده اید، در این زمان می توانید به نوزاد خود پوره سیب یا ماست بدهید تا درد او کاهش یابد.

ظهور جوانه های دندان

زمانی که به دهان کودک خود نگاه می کنید جوانه های کوچک دندان را در دهانش می بینید و در صورتی که با انگشت خود آن ها را لمس کنید، رویش دندان نوزاد را در زیر آن احساس خواهید کرد. در نهایت باید روش های مراقبت از دندان نوزاد را برای دندان های تازه نوزاد خود بکار ببرید.

برگرفته از: babycentre

منبع: setare.com
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1407

به "علائم دندان درآوردن نوزادان چیست؟ (راهنمای تصویری)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم دندان درآوردن نوزادان چیست؟ (راهنمای تصویری)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید