ماسکت را زمین نگذار!

به گزارش مجله تور مالزی، در همین مدت کوتاهی که از شروع مجدد لیگ برتر فوتبال ایران گذشته، چندین مورد تست مثبت کرونا در بین برخی از تیم ها مشاهده شد. شاید اگر روی اجرای پروتکل بهداشتی نظارت دقیقی می شد، این مسائل به وجود نمی آمد.

ماسکت را زمین نگذار!

به گزارش خبرنگاران، از اسفند ماه و با شیوه ویروس کرونادر ایران، لیگ برتر فوتبال مثل بسکمک از فعالیت ها تعطیل شد. تعطیلات نوروز کمک کرد تا کمی از آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا کاهش پیدا کند و علاوه بر این مسائل اقتصادی سبب شد تا دولت تصمیم به بازگشایی بعضی اماکن و ازسرگیری فعالیت های مختلف بگیرد.

لیگ برتر فوتبال هم از این قاعده مستثنی نبود و اواخر اردیبهشت ماه بود که سازمان لیگ با دریافت مجوز از ستاد ملی کرونا به تیم ها گفت که با رعایت پروتکل های بهداشتی که از سوی این سازمان ها تهیه و تنظیم شده بود، تمریناتشان را شروع کنند.

بیشتر تیم ها با برگزاری لیگ مخالفت کردند و مدیران، مربیان و بازیکنانشان در مصاحبه ها بارها و بارها تصمیم سازمان لیگ را زیر سوال بردند. آن ها می گفتند که لیگ ایران پتانسیل لیگ های اروپایی را برای اجرای دقیق پروتکل ها ندارد و هر چند این دستورالعمل ها دقیق باشند اما اجرای آن از عهده تیم ها و سازمان لیگ برنمی آید.

با مبتلا شدن چندین بازیکن استقلال و فولاد به کرونا اعتراضات، شدت بیشتری گرفت و بعضی از اعضای تیم ها هنوز اجرای پروتکل های بهداشتیرا در لیگ برتر، دور از دسترس می بینند.

با این حال در همین مدت اتفاقات ریز و درشتی افتاده که نشان می دهد که هم کسانی که به شروع لیگ اعتراض داشتند و هم افرادی که مخالفتی با آن نداشتند، در مواقعی پروتکل ها را رعایت نمی کنند.

در این مدتی که لیگ دوباره شروع شده است کم ندیده ایم که بازیکنان از فعالیت های خارج از برنامه کاری شان عکس و فیلم در فضای مجازی منتشر کنند. به نظر می رسد ویروس کرونا حساسیت خاصی روی حضور بازیکنان در مراکز خرید و مهمانی ندارد و اگر در خانه بمانند کرونا از آن ها خشمگین می شود.

اگر فرض را بر این بگذاریم که بازیکنان لیگ برتر ایران پروتکل ها را رعایت می کنند پس به این نتیجه می رسیم که یکی از توصیه های سازمان جهانی بهداشت این است که بازیکنان حتما بعد از گلزنی خوشحالی دسته جمعی کنند و چه بهتر که همه اعضای تیم در این خوشحالی حضور داشته باشند. طوری که این روزها بازیکنان بعد از گلزنی خوشحالی می کنند ما می ترسیم قبح کار بریزد و بازیکنانی هم که گل خورده اند در این شادی شرکت کنند.

دست دادن، بغل کردن، برداشتن ماسک و اعتراض دسته جمعی نیمکت نشینان در کنار زمین را در این مدت کوتاه دیده ایم. همراه ما احتمالا مسئولان سازمان لیگ هم این صحنه ها را دیده اند ولی احتمالا پیش خودشان گفته اند هر چه پیش آید خوش آید. دریغ از یک تذکر یا جریمه برای کسانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند.

البته از کسانی که دستور لغو بازی نساجی-فولاد را با علم به اینکه بیش از 25 درصد اعضای فولاد تستشان مثبت است، صادر نکردند، چیزی جز این انفعال انتظار نداشتیم و نداریم. امیدواریم لیگ هر چه زودتر با کمترین میزان بیماری به سرانجام برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1069

به "ماسکت را زمین نگذار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسکت را زمین نگذار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید