ویزای کانادا: مرز مشترک آمریکا، کانادا بسته شد

به گزارش مجله تور مالزی، در پی نفوذ ویروس کرونا در نیمکره غربی زمین، دو کشور ایالات متحده و کانادا که طولانی ترین مرز زمینی دنیا را دارند، در توافقی دوجانبه تصمیم به بستن موقت این مرز به روی مسافرانی که سفر غیرضروری دارند گرفته اند. این اقدام در راستای محدود نمودن توسعه ویروس کرونا اتخاذ شده است.

ویزای کانادا: مرز مشترک آمریکا، کانادا بسته شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

پردزینت دانلد ترامپ اولین فردی بود که امروز 18 مارس 2020 این اقدام را به وسیله توییر به همه خبر داد. وی در حساب توییتر خود نوشت:

ما بر اساس توافق دوجانبه به طور موقت مرزهای شمالی مان را با کانادا به روی سفرهای غیرضروری می بندیم. تجارت مشمول این محدودیت نمی گردد. جزییات متعاقبا اعلام خواهد شد!

نخست وزیر کانادا جاستین ترودو هم اعلام نموده گردشگر ها و خریدنمایندگان مجاز به تردد از این مرز نیستند. او هم امروز 18 مارس 2020 این خبر را بیان نمود. کانادایی هایی که در ایالات متحده حضور دارند می توانند به کانادا برگردند. کامیون ها هم ، برای رساندن مواد غذایی، دارو و سوخت به هر دو کشور حق تردد از این مرز را دارند.

البته کانادایی هایی که دارای علائم کرونا هستند مجاز به سوار شدن در هواپیما نیستند بلکه می توانند از مرز زمینی وارد کانادا شوند. نخست وزیر کانادا آقای جاستین ترودو در پاسخ به یک خبرنگار گفته است که البته گزینه محدودیت های سفری در داخل کانادا هنوز روی میز است که در صورت اضطرار اقدام مقتضی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

همین دو روز پیش 16 مارس بود که جاستین ترودو خبر ممنوعیت سفر تمام اتباع خارجی به داخل کانادا را گفت و البته بیان داشت که فعلا شهروندان ایالات متحده مشمول این محدودیت نخواهند بود. بسته شدن این مرز مشترک نشان می دهد که کانادا عزمی پایدار در مبارزه با کرونا دارد. این در حالی است که آمریکا شریک تجاری اصلی کانادا است و بالغ بر 70 درصد صادرات کانادا وارد آمریکا می گردد.

ممانعت از ورود آزادانه افراد ضربه دیگری به اقتصاد هر دو کشور وارد خواهد نمود و آسیب پذیرترین صنایع در این میان گردشگری خواهد بود. لازم به ذکر است روزانه 200 هزار نفر برای کار، سفر، خرید و بازدید از خانواده از این مرز تردد می نمایند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1742

به "ویزای کانادا: مرز مشترک آمریکا، کانادا بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: مرز مشترک آمریکا، کانادا بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید