مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی

به گزارش مجله تور مالزی، تهران (پانا) - بر اساس مصوبه امروز نمایندگان مجلس بانکهای فوق الذکر موظفند در صورتی که اصل و سود تا سررسید قرارداد تسهیلات اولیه توسط گیرنده تسهیلات به صورت یک باره (دفعتاً واحده) تسویه گردد، نسبت به فک رهن، آزادسازی وثایق، خروج از فهرست مشتریان بدحساب و اقدام برای برطرف ممنوع الخروجی ذی نفعان هر یک از طرفهای درگیر در استفاده از تسهیلات مزبور اقدام نمایند.

مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی

نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه، 16 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز بخش هزینه ای لایحه بودجه 1400، با پیشنهاد سیدشمس الدین حسینی پیرامون حمایت از مشاغل کوچک و متوسط با 187 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از 224 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

این پیشنهاد براساس بند و تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 مطرح شده که در سال 1400 تنفیذ می گردد و وجوه حاصل از آن به منابع این جزء اضافه می گردد.

در این بند آمده است: حسب تهاتر و تسویه بخشی از بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی به تضمین دولت به بانکهای صادرات ایران، تجارت و ملت از محل واگذاری دارایی های غیرنقدی دولت که قبلاً تسویه شده است، بانکهای فوق الذکر موظفند در صورتی که اصل و سود تا سررسید قرارداد تسهیلات اولیه توسط گیرنده تسهیلات به صورت یک باره (دفعتاً واحده) تسویه گردد، نسبت به فک رهن، آزادسازی وثایق، خروج از فهرست مشتریان بدحساب و اقدام برای برطرف ممنوع الخروجی ذی نفعان هر یک از طرفهای درگیر در استفاده از تسهیلات مزبور اقدام نمایند.

منابع حاصل شده از اجرای این بند در ردیف درآمدی شماره 310602 با عنوان منابع حاصل از برگشتی از محل تسهیلات اعطایی (وجوه اداره شده) واریز می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1490

به "مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید