نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید19 با همکاری دانشگاه شیراز برگزار می گردد

به گزارش مجله تور مالزی، نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید-19، به همت دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، با همکاری دانشگاه های شیراز، صنعتی شریف و تهران برگزار می گردد.

نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید19 با همکاری دانشگاه شیراز برگزار می گردد

چنگیز رحیمی، رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: شیوع بیماری کرونا، علاوه بر اینکه سبب نگرانی های بسیاری در سراسر دنیا ایجاد نموده؛ باعث بروز پیامد های مختلف روان شناختی، اجتماعی، مالی و خانوادگی متعدد نیز شده است و در این بین، دانشگاه ها از این قاعده مستثنی نیستند.

رحیمی عنوان کرد: تغییر سبک کاری و آموزش در دانشگاه ها، کاهش ارتباطات اجتماعی و بروز انواع اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی در دانشگاهیان سبب شد، تا به منظور شناسایی راه چاره های علمی و قابل اجرا برای کاهش این پیامد ها و به تبع ارتقاء سطح کیفی سلامت روان دانشگاهیان، اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید19 کلید بخورد.

رئیس مرکزمشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز در ادامه بیان داشت: این کنگره با محور های سبک زندگی، پیامد های روان شناختی، پیامد های آموزشی، پیامد های اجتماعی، پیامد های خانوادگی، دانشگاه پس از کرونا، پیشگیری و رفتار های بهداشتی، بهداشت، ایمنی، محیط زیست و کووید-19 برگزار می گردد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره، آنالیز پیامد های روان شناختی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و... بیماری کووید19 و بهره مندی از نقطه نظرات صاحب نظران حوزه های روانشناسی، مشاوره، علوم اجتماعی و تربیتی، پزشکی و بهداشت، و دیگررشته ها و گرایش های وابسته به منظورکاهش پیامد های نامطلوب این بیماری است.

جانشین دبیر علمی کنگره ملی دانشگاه و کووید19، گفت: آیین افتتاحیه کنگره از صبح چهارشنبه یکم بهمن ماه با سخنرانی مقامات مسئول در وزارت عتف و دانشگاه ها شروع شده و با ارائه 17مقاله و 6 پانل تخصصی با عناوین: پاندمی کووید19: پیامد های روان شناختی و خانوادگی و مدیریت آموزش عالی در دوره کرونا: فرصت ها و چالش ها؛ حمایت روانی اجتماعی از دانشجویان در دوران کرونا، ابعاد اجتماعی پاندمی کووید 19 در محیط های دانشگاهی، چالش های استادان و دانشجویان دانشگاه های ایران در آموزش و یادگیری مجازی و حمایت های بهداشتی درمانی دانشگاه در دوران کرونا تا روز دوم بهمن ماه ادامه می یابد.

رحیمی توضیح داد: بیش از 205 مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده که با همکاری 90داور از اساتید روان شناسی دانشگاه های مختلف ایران، درنهایت قریب به 130 مقاله از میان آن ها پذیرفته شده و17 مقاله از میان آن ها برای ارائه در کنگره انتخاب شده است.

گفتنی است، این کنگره به صورت مجازی برگزار می گردد. علاقه مندان برای آگاهی از ریزبرنامه های کنگره و مشاهده زنده سخنرانی ها و پانل ها می توانند به صفحه اینستاگرام و آپارات کنگره مراجعه نمایند و برای دریافت گواهی شرکت در کنگره، ضروری است ابتدا به وسیله لینک زیر ثبت نام نمایند و با نام و نام خانوادگی خود وارد اسکای روم شوند.

لینک ثبت نام:

https://survey.porsline.ir/s/FrzkjbS

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1398

به "نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید19 با همکاری دانشگاه شیراز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید19 با همکاری دانشگاه شیراز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید